Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@09:38:26 GMT

واکنش مطبوعات عربی به پیام سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۳۷۲۵

خرداد: پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کن شدن تروریست های داعش در سوریه و عراق، بازتاب وسیعی در رسانه های عرب زبان داشت.

به گزارش خرداد از مهر، در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی  - صهیونیستی در البوکمال رقم خورد، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام مهمی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این پیام آمده است: «شش سال قبل فتنه ای خطرناک شبیه فتنه های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید. آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید».

پیام مهم و تاریخی سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان داشت که به گوشه از آنها اشاره می شود؛

شبکه المیادین

این شبکه لبنانی ضمن پخش فوری بخش هایی از پیام مهم سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلابی اسلامی، اعلام کرد: سردار سلیمانی در پیامی به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیروزی بر داعش در سوریه و عراق را به ایشان تبریک گفت.

المیادین همچنین تأکید کرد: سردار سلمانی به وعده ای که حدود دو ماه پیش داده بود عمل کرد. وی وعده نابودی داعش در عرض کمتر از سه ماه را داده بود.

پایگاه العهد

پایگاه لبنانی العهد نیز با انتشار بخش های مهمی از پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعلام کرد: سردار سلیمانی در پیامی خطاب به امام خامنه ای از پایان شجره خبیثه داعش در سوریه و عراق خبر داد.

إیران بالعربی

پایگاه «إیران بالعربی» نیز پیام سردار سلیمانی به امام خامنه ای (مد ظله العالی) را مورد پوشش قرار داد. این پایگاه همچنین به آن قسمت از پیام سردار سلیمانی در خصوص آیت الله سیستانی اشاره کرد و نوشت: سردار سلیمانی خطاب به آیت الله سیستانی گفت: آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی (امام خامنه ای) و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید.

شبکه المنار

شبکه عرب زبان المنار نیز به پوشش پیام تاریخی سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و متن کامل این پیام را به زبان عربی برای مخاطبان خود منتشر کرد.

پایگاه النشره

پایگاه لبنانی النشره نیز ضمن انتشار خبر ارسال پیام نابودی شجره خبیثه داعش از سوی سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از وی نوشت: «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم».

پایگاه فلسطین الیوم

در همین حال، پایگاه های فلسطینی از جمله پایگاه «فلسطین الیوم» نیز به ارسال پیام تبریک سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری واکنش نشان داد و به پوشش آن پرداخت. این پایگاه بخش عمده ای از محتوای پیام سردار سلیمانی خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) را به زبان عربی برای مخاطبان خود منتشر کرد.

روزنامه الندی

این روزنامه عرب زبان نیز به انتشار محتوای پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

پایگاه العرب نیوز

این پایگاه عرب زبان نیز به انتشار محتوای پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

برچسب ها: واکنش ، مطبوعات عربی ، سردار سلیمانی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • ببینید | واکنش سردار جعفری به تذکر رهبر انقلاب درباره حجاب
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است