Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@01:47:25 GMT

رشد ۲.۶ درصدی اقتصاد افغانستان در سال 2017

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۳۹۶۰

رشد ۲.۶ درصدی اقتصاد افغانستان در سال 2017

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی امروز با نشر تازه‌‌ترین گزارش خود در مورد توسعه افغانستان مدعی شد که رشد اقتصادی این کشور در حال افزایش است.

در این گزارش آمده که وخامت روز افزون وضعیت امنیتی افغانستان، بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی برجا گذاشته اما این کشور  در سال ۲۰۱۷ تا ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد رشد اقتصادی خواهد داشت.

شوبهم چوهدی، رئیس بانک جهانی گفته که در نیمه اول سال جاری میلادی میزان فعالیت‌های اقتصادی در افغانستان کاهش داشته اما بررسی ها نشان می‌دهد که اعتماد سرمایه گزاران نسبت به اوایل سال جاری میلادی افزایش یافته است.

رئیس بانک جهانی گفته افغانستان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی ۹.۶ درصد رشد اقتصادی داشت اما این آمار در سال ۲۰۱۵ به ۱.۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ به ۲.۲ درصد رسیده و احتمال می‌رود در سال جاری به ۲.۶ درصد برسد.

بانک جهانی پیش بینی می‌کند که در صورت وخیم نشدن اوضاع امنیتی افغانستان، رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی، به ۳.۲ درصد افزایش خواهد یافت.

افغانستان در سال ۲۰۱۲ میلادی بالاترین رشد اقتصادی را داشت و این روند با انتقال مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان در سال ۲۰۱۴ میلادی با رکود شدید مواجه شد و اعتماد سرمایه گذاران نسبت به وضعیت کاهش یافت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) با بیان این که اقتصاد جهان در نقطه عطفی است و واقعیت‌های گذشته با عدم قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، افزود که برخی موارد با قاطعیت ثابت باقی خواهند ماند.

لاگارد خاطرنشان کرد که ارائه ایده‌های جدید برای رشد اقتصاد در آینده بسیار مهم است، با این حال، برای اینکه این ایده‌ها کارایی داشته باشند، جامعه باید شرایطی را ایجاد کند که در آن، این ایده‌ها در اقتصاد ما را گسترش یابند و شکوفا شوند.

رئیس بانک مرکزی اروپا تاکید کرد: برای ایجاد این شرایط، اروپا باید گلوگاه‌های کلیدی در انتقال، انتشار و جاه‌طلبی را بشکند.

وی افزود: این مورد کار آسانی نخواهد بود و اتحادیه اروپا نمی‌تواند وارد چنین مسابقه‌ای با ایالات متحده شود، زیرا «بازی حاصل صفر است».

کد خبر 6086419 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • جزئیات معامله۶هزار میلیاردی سرخآبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز