Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@10:44:02 GMT

گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده ممنوع

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۴۷۷۹

گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده ممنوع

یک مسئول سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری هر نوع گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده را ممنوع و از برخورد با دفاتر سودجو در زمان بروز بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش مشرق، رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اظهار داشت: براساس دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هر چه سریعتر به مناطق زلزله زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسئولیت در این مناطق پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسئولیت در محورهای منتهی به مناطق زلزله زده را نخواهد داد و فقط سازمانهای امدادی کشور مانند هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، بنابراین هرگونه حضور فیزیکی غیر ضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروآبادی افزود: براساس ابلاغ‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها موظف به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث فرهنگی با مسافر هستند که در آن قراردادها تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام بوده و برگزاری این شرایط در تور مناطق زلزله زده غیر ممکن است.

وی ادامه داد: تاکنون گزارشی مبنی بر برگزاری این تور توسط دفاتر پایتخت مشاهده نشده ولی در صورت مشاهده با دفاتر متخلف برخورد خواهد شد.

در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری تور به مناطق زلزله زده تحت عنوان "گردشگری سیاه در فضای مجازی" مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیرمجاز در مناطق زلزله زده توسط رئیس پلیس راهور ناجا برگزاری هرگونه تور و بازدید از مناطق زلزله زده بدون هماهنگی امکان پذیر نبوده و با دفاتر متخلف برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد