Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@22:23:24 GMT

بدون تعارف با خالق مداحی ماندگار "کربلا کربلا ما داریم می آئیم"

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۵۴۴۰

‍‍‍‍‍‍

حاج اکبر شریعت، خالق مداحی ماندگار "کربلا کربلا ما داریم می آئیم" دوران دفاع مقدس، خود سال هاست که در آرزوی دیدار کربلاست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   حدود 4 سال پیش در آستانه نوروز 1392 مردی را که بسیاری تصور می کردند، سال ها پیش به شهادت رسیده، را جوانانی در کوچه پس کوچه های «شیراز» پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در اسفندماه 1392 نیز در مراسم تجلیل از پیرغلامان اهل بیت، از «اکبر شریعت» تقدیر شد.  حالا امروز «اکبر شریعت» 70 ساله، خسته و دلشکسته، بیمار، از نفس افتاده و بسیار کم گفتار است...  دانلود
 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار

یک نمایشگاه بزرگ در استرالیا به بررسی سیر تکامل آثار هنری «یایویی کوساما»، هنرمند مشهور ژاپنی می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، «یایویی کوساما»، هنرمند ژاپنی که در نهمین دهه زندگی خود با مجسمه‌های خارق‌العاده کدو تنبل، الگوهای نقطه‌ای و اتاق‌های رنگارنگ بی‌نهایت به یکی از محبوب‌ترین افراد اینستاگرام تبدیل شده است، موضوع یک نمایشگاه بزرگ در استرالیا خواهد بود.

«گاردین»‌ نوشت،‌ «گالری ملی ویکتوریا»‌ در ماه دسامبر یکی از گران‌ترین نمایشگاه‌های تاریخ خود را با نمایش آثار هشت دهه از فعالیت «کوساما»ی ۹۵ساله برگزار خواهد کرد.

در این نمایشگاه ۱۸۰ اثر متشکل از دارایی‌های «گالری ملی ویکتوریا» و آثاری که از سایر موسسات به امانت گرفته شده‌اند،‌ آثار اولیه «کوساما» را با جدیدترین آثارش، از جمله نخستین نمایش استرالیاییدو هنر چیدمان و یک «اتاق بی‌نهایت» پیوند خواهد داد.

«اتاق بی‌نهایت» عنوان اتاقی مملو از آینه، الگوهای خال‌خالی و نورهای رنگی است که بازتاب‌های نامتناهی دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۲۰ اتاق آینه‌ای ساخته «کوساما»‌ در سراسر جهان وجود دارد،‌ موزه «هرش‌هورن اسمیتسونین» در واشنگتن با به نمایش گذاشتن همزمان ۶ مورد از این اتاق‌ها در نمایشگاه سال ۲۰۲۲ تاریخ‌ساز شد. با وجود اجرای هفت‌ماهه این نمایشگاه، به دلیل استقبال زیاد مخاطبان مدت زمان آن تمدید شد.

«گالری ملی ویکتوریا»‌ هنوز اعلام نکرده است که دققیقا چه تعداد «اتاق بی‌نهایت» در ملبورن به نمایش گذاشته خواهد شد، اما به گفته مسئوولان موزه تعداد این اتاق‌ها بیش از ۶ مورد خواهد بود.

در نمایشگاه جدید استرالیا همچنین یکی از سه مجسمه «کدوحلوایی رقصان» ساخته «کوساما» به نمایش گذاشته خواهد شد.

کدو تنبل و «یایویی کوساما» از دوران کودکی با همدیگر عجین بودند. او درحالی بزرگ شد که یک نهالستان بذر به خانواده‌اش تعلق داشت. کدو تنبل‌ها با شکل و رنگ عجیب خود منبعی از انرژی بودند و الهام‌بخش مادام العمر و موضوع محبوب آثار او محسوب می‌شدند. می‌توانیم به جرأت بگوییم که «کوساما»‌ در جسارت عجیب و غریب و فروتنی و سادگی آن‌ها، بازتابی از خود را پیدا کرد. بنابراین کدو تنبل‌های او می‌توانند به عنوان نوعی از خودنگاره عمل کنند.

«کوساما» نخستین «اتاق آینه‌ای بی‌نهایت» خود را در سال ۱۹۶۵ راه اندازی کرد و اکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه مشابه را ایجاد کرده است که برای غرق کردن کامل تماشاگر در فضای هنری طراحی شده‌اند. این اتاق‌ها کوچک هستند و تماماً با آینه پوشیده شده‌اند (روی دیوارها، سقف و کف) که حس بی‌انتهایی را ایجاد می‌کند. اگر این اتاق‌ها از کدو تنبل پر شده باشند، این یک نمایشگاه «بی‌نهایت کدو تنبل» است.

او نخستین‌ بار در ۱۰ سالگی روند نقاشی کردن سطوح مختلف با نقطه‌های خال‌خالی را آغاز کرد. «کوساما»‌ در اواخر دهه ۴۰ میلادی، دو سال را «کیوتو» سپری کرد و کدو تنبل نقاشی کرد، او پیش‌تر گفته بود که «کدو تنبل آرامش شاعرانه را در ذهن من به ارمغان می‌آورد. کدو تنبل با من صحبت می‌کند.»

«کوساما» خلق آثار هنری با مواد اولیه متفاوتی را تجربه کرده است و سبک‌های مختلفی از جمله سورئال و پاپ آرت را امتحان کرده است.

نمایشگاه «یایویی کوساما» در «گالری ملی ویکتوریا»‌ در پانزدهم دسامبر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با مداحی حسین طاهری در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اجتماع مردمی وعده صادق با مداحی حسین طاهری برگزار می شود
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • محصولی جدید از طراح آیفون و خالق چت جی‌پی‌تی
  • تقلب آرتتا از روی دست کلوپ / پپ هرگز تعارف قهرمانی را پس نمی‌زند!
  • فیلم/ اعلام انزجار زائران کربلا در حرم امام حسین(ع)
  • آخوند نوری‌زاد: انتقام از ظالمین درس شریعت است
  • ایران در در دفاع از منافع ملت ایران با هیچ کشور و رژیمی تعارف ندارد
  • مردم کربلا به خیابان ها آمدند + فیلم