Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@19:40:54 GMT

صادرکنندگان نمونه بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۵۵۱۷

محمد لاهوتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران توضیح داد: استان تهران در بخش صادرات غیرنفتی، یکی از استان های مهم کشور به شمار می‌رود به همین دلیل اهمیت ویژه ای در حوزه انتخاب صادرکنندگان نمونه دارد. بر این اساس، سال های قبل پیشنهاد شده بود که فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان به اتاق بازرگانی تهران سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: واگذاری دبیرخانه برگزاری انتخاب صادرکنندگان نمونه از سوی اتاق تهران، الزامی شدن عضویت در تشکل های صادراتی و سطح بندی میزان صادرات برای شرکت‌های صادراتی از جمله پیشنهادات مطرح شده در جلسات کارشناسی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بود که در نهایت، تصمیم بر این شد که اتاق بازرگانی تهران، مسئولیت انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران را به عهده گیرد.

وی افزود: در گذشته کف صادرات یک میلیون دلاری برای انتخاب شرکت‌ها به عنوان صادرکننده نمونه در نظر گرفته شده بود  اما در این دوره از انتخاب صادرکنندگان نمونه، مقرر شد در سه سطح، کف صادرات در نظر گرفته شود؛ به این معنا که برای صادرکنندگان کالاهایی همچون میوه و تره بار، گل و گیاه، صنایع دستی و فرش دستباف، کف صادرات ۵۰۰ هزار دلاری و برای فرآورده های نفتی، خودرو و پتروشیمی، کف صادرات سه میلیون دلاری و مابقی کالاها کف صادرات یک میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.

به گفته لاهوتی، مجموع امتیازی که در شاخص های عمومی در ارزیابی صادرکنندگان نمونه اشاره شده ۹۵۰ امتیاز است که با توجه به مشکلاتی که برای صادرکنندگان طی سال گذشته بوجود آمده بود ۲۰ امتیاز بیشتر به صادرکنندگانی که افزایش صادرات داشتند اختصاص می‌یابد.

لاهوتی اضافه کرد:  مجموع کل امتیازات این بخش به ۹۷۰ رسیده است. ضمن اینکه در حوزه صنایع دستی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی انرژی بر، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی و بازرگانی عمومی شاخص های تخصصی دیده شده که بین ۵۰ تا ۱۵۰ امتیاز در این گروه کالایی به آن امتیاز پایه، اضافه می شود.

لاهوتی خاطرنشان کرد: انتخاب صادرکنندگان نمونه بر اساس تعداد شرکت‌کنندگان در بخش های مختلف تعیین می‌شود که بر این اساس، در گروه کشاورزی تا ۹ شرکت در فرآیند اولیه مدارک ارائه کرده بودند اما در بعضی از گروه کالایی فقط یک شرکت را داشتیم و برای گروه کالایی که بیش از پنج شرکت ارائه مدارک کرده بودند، سه کاندیدا و در گروه های کالایی که کمتر از پنج شرکت، مدارک داده بودند دو کاندیدا و یک کاندیدا را مطرح کردیم که احتمال رسیدن صادرکنندگان نمونه استان تهران در این حوزه ۱۵ تا ۱۷ شرکت را شامل می‌شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: برخی شرکت ها امتیاز خوبی کسب کردند ولی نسبت به شرکت های دیگر موفق به کسب امتیاز لازم نشده و نتوانستند به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شوند که بر این اساس، پیش بینی شد صادرکنندگان شایسته تقدیر معرفی شوند که پیش‌بینی می‌شود چهار - پنج شرکت شایسته تقدیر داشته باشیم.

انتهای پیام

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه

بیژن خالقوردی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۱۲۹ نفر از فرهنگیان مدارس دولتی و غیردولتی در پست‌های مختلف آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مشاوره، تربیت‌بدنی و مراقب سلامت در طرح شناسایی معلم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از تشکیل کمیته ارزیابی مدرسه و بارگذاری مدارک توسط شرکت‌کنندگان، ۱۱۵ نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند، افزود: مدارک و مستندات این تعداد راه‌یافته به مرحله منطقه‌ای توسط سه تن از داوران منطقه در مقاطع مختلف تحصیلی موردبررسی قرار گرفت و در نهایت ۹۵ نفر امتیاز لازم را در سامانه my.medu.ir کسب کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با بیان اینکه سهمیه معلمان نمونه در مرحله مدرسه‌ای به ازای هر ۱۰ نفر نیروی دارای ابلاغ موظف آموزگاری / دبیری یک نفر و در مرحله منطقه‌ای به ازای هر ۵۰۰ نفر در هر مقطع تحصیلی یک نفر می‌باشد، گفت: تقدیر از معلمان منتخب مدرسه‌ای به‌عهده مدرسه و معلمان منتخب شهرستانی برعهده شهرستان می‌باشد.

وی افزود: کنترل نسخه فیزیکی مستندات بارگذاری‌شده ازجمله طرح درس، درس‌پژوهی، اقدام‌پژوهی و تقدیرنامه، مصاحبه حضوری، ارائه تدریس، بررسی مدرک تحصیلی، سنوات خدمت، ساعات آموزشی ضمن‌خدمت و صلاحیت اخلاقی راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای ازجمله بخش‌های مرحله منطقه‌ای طرح شناسایی معلمان نمونه بود.

خالقوردی پور با بیان اینکه کلیه معلمان رسمی، پیمانی، آزمایشی، قراردادی، خرید خدمات شاغل در تمام واحدهای آموزشی و پرورشی به شرط ۱۲ ساعت تدریس در طول هفته مشمول طرح شناسایی معلمان نمونه بودند، افزود: طبق شیوه‌نامه ابلاغی از سوی استان، منتخبین مرحله کشوری سال گذشته مجاز به شرکت در طرح فوق نمی‌باشند.

وی با اشاره به اینکه داشتن حداقل سه سال سنوات تجربی تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ برای شرکت در طرح شناسایی معلمان نمونه الزامی است، تصریح کرد: این طرح معلمانی که در مرخصی بوده یا غیبت بیش از چهار جلسه داشته و در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری پرونده دارند را شامل نمی‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا شناسایی، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه به عنوان الگو را اقدامی در راستای اعتلای فرهنگ عمومی تکریم و قدردانی از معلمان دانست و گفت: تقویت جایگاه اجتماعی معلمان، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه در بین فرهنگیان ازجمله اهداف طرح «شناسایی معلمان نمونه» در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

کد خبر 6063945

دیگر خبرها

  • آشنایی با نمونه‌ای از تست شخصیت تبتی
  • شرکت ۱۲۹ نفر از فرهنگیان آستارا در طرح شناسایی معلمان نمونه
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات