Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@15:56:09 GMT

فراخوان جشنواره صنایع‌دستی فجر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۰۸۲

فراخوان جشنواره صنایع‌دستی فجر

معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراخوان جشنواره صنایع‌دستی فجر را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری؛ از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر، به نمایش درآوردن آخرین دستاورد‌های صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعداد‌های نو در عرصه صنایع‌دستی و ایجاد بستری برای مواجه بی‌واسطه مخاطبان با آثار صنایع‌دستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار ارسالی به این جشنواره باید مبتنی بر شیوه‌های تولید دستی خلق شده باشد و مهم‌ترین شاخص انتخاب آثار وجوه متمایز صنایع‌دستی از لحاظ طراحی، کیفیت اجرا، اصالت نشان، هویت و کاربرد خلاقانه است.

همچنین هر هنرمند مجاز به ارسال ۵ اثر از جدیدترین محصولات هنری است و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های پیشین به نمایش در آمده باشد.

آثار ارسالی باید دارای شناسنامه (نام اثر، معرفی تکنیک، مواد مورد استفاده، نام سازنده) باشند، شرکت در همه گرایش‌ها و رشته‌های صنایع‌دستی مجاز است.

آثار باید در یک سال اخیر خلق شده و دارای ابعاد و وزن متعارف بوده و قابل حمل و نقل باشد و متقاضیان باید فرم شرکت در جشنواره را از طریق لینک مربوط در سایت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نشانی www.ichto.ir دریافت و پس از تکمیل به همراه تصاویر آثار بر روی سامانه بارگذاری کنند.

همچنین حجم هر فایل ارسالی باید حداقل ۵۰۰ کیلو بایت و حداکثر ۱ مگابایت بوده و تصاویر از زوایای مختلف و دارای وضوح مطلوب باشند.

در مرحله اول انتخاب آثار، تصاویر توسط شورای هنری بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب داوران به نمایشگاه راه پیدا می‌کنند.

مهلت ارسال تصاویر آثار تا تاریخ ۹۶/۱۰/۱ است و نتایج اولیه ۹۶/۱۰/۶ اعلام خواهد شد. تحویل آثار به دبیرخانه ۹۶/۱۰/۱۲ تعیین شده و اعلام نتایج نهایی ۹۶/۱۰/۱۶ است.

همچنین نمایشگاه از ۹۶/۱۰/۲۹ تا ۹۶/۱۱/۶ برگزار می‌شود و مراسم قدردانی از برگزیدگان ۹۶/۱۱/۴ محل نمایشگاه خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

این جشنواره دارای یک بخش ویژه است که ضرورت معرفی ظرفیت‌های هنر حصیربافی و نیز قابلیت‌های بالای آن برای اشتغال و تولید صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار موجب شد تا معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور سال ۱۳۹۶ را به این هنر صنعت بومی و اصیل ایرانی اختصاص دهد.

در این راستا بخش ویژه حصیر نیز در کنار جشنواره فجر در نظر گرفته شده است تا نگاه ویژه هنرمندان را به این رشته ارزشمند معطوف کند.

در بخش ویژه حصیر فقط آثاری که دارای رویکرد خلاقانه به روش‌های مختلف حصیربافی باشند پذیرفته شده و به صورت مجزا داوری می‌شود.

در این جشنواره به ۱۰ هنرمند برگزیده نشان سرو زرین جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه غیر نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال اعطا خواهد شد و به یک برگزیده در بخش ویژه حصیر نشان سرو زرین جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه غیر‌نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال اعطا می‌شود.

هنرمندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با دبیرخانه این جشنواره واقع در دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نشانی تهران، تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه یادگار امام مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۶۱۰۶۳۴۲۸ - ۰۲۱ و ۶۱۰۶۳۴۲۹ - ۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان گفت: با توجه به مصوبات ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان، نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی و هنری روستاییان و عشایر استان با هماهنگی نهاد‌های ذی‌ربط به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با عنوان «روستا آباد» در محل صحن مرکزی این مجموعه تاریخی ویژه گردشگران نوروزی در حال برگزاری است.

مجید جوهری افزود:با توجه به اختلافاتی که بر سر مالکیت این مجموعه تاریخی وجود داشت، تالار تاریخی تیموری اصفهان بیش از ۵ سال  تعطیل بود، که با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، شهرداری اصفهان و سایر نهاد‌های ذی‌ربط امسال، برای اولین بار در‌های این مجموعه تاریخی گشوده شد .

او گفت: شرکت‌کنندگان در قالب ۲۰ غرفه محصولات روستایی به‌ویژه روستا‌های هدف گردشگری و عشایر  استان نیز صنایع‌دستی خود را در این مجموعه به نمایش گذاشته‌اند.


باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • گشوده شدن در‌های تالار تیموری اصفهان پس از ۵ سال به روی گردشگران نوروزی
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای اصالت است