Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@16:29:33 GMT

کشوری شادی کردن و خنده در آن ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۲۴۰

کشوری شادی کردن و خنده در آن ممنوع شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، گزارش سازمان جاسوسی کره جنوبی می افزاید: مردم کره شمالی همچنین نمی توانند اجتماعاتی برپا کنند که با تفریحاتی چون نوشیدن، رقصیدن و شادی کردن توام باشد.

خبرگزاری کره جنوبی تصریح کرده است دولت کره شمالی همچنین کنترل بر اطلاعاتی را که از کشورهای دیگر عرضه می شود ، سخت تر و شدیدتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یونهاپ می نویسد که کره شمالی تدابیر سرسختانه ای را برای جلوگیری از تجمعات مردمی و ورود اطلاعات از خارج به کشور در نظر گرفته است تا از تاثیرات تحریم ها بر کشور بکاهد.
گزارش ادامه می دهد کره شمالی تدابیر دیگری نیز برای نظارت قوی تر بر ارتش اتخاذ کرده است تا مشخصا نظامیان این کشور همچنان از رهبری و حکومت اطاعت کنند.
این گزارش همچنین می گوید دو مقام ارشد نظامی این کشور از جمله 'خوانگ پیونگ سو' و 'کیم وون هونگ' از ستاد کل ارتش در جریان بازرسی های سرسختانه از ارتش، به مجازات رسیده اند اما نوع مجازات آنها اعلام نشده است.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کره شمالی ارسال موشک‌های دوربرد آمریکا برای اوکراین را محکوم کرد ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۹:۴۵

کره شمالی امروز (دوشنبه) سیاست آمریکا در راستای ارسال موشک‌های تاکتیکی دوبرد به اوکراین به منظور استفاده در جنگ علیه روسیه را محکوم و اعلام کرد واشنگتن نمی‌تواند با در پیش گرفتن یک چنین سیاست «خبیثانه» جریان جنگ اوکراین را تغییر دهد.

کاخ سفید اخیرا تایید کرد آمریکا تعداد «چشمگیری» موشک‌های دوبرد «اتکمز» (سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا) را برای کی‌یف فرستاده تا از آنها در داخل اوکراین استفاده کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، یکی از مدیران ارشد بخش امور نظامی خارجی در وزارت دفاع کره شمالی که نامش فاش نشد در بیانیه‌ای آمریکا را «مخل صلح» و عامل بدتر شدن جنگ اوکراین با عرضه تسلیحاتی همچون موشک‌های دوربرد به این کشور دانست.

در این مطلب نوشته شد: «موشک‌های دوربرد پیشنهاد شده توسط آمریکا هرگز کفه ترازوی جنگ را به نفع اوکراین تغییر نخواهد داد بلکه منجر به تشدید جنون تقابل‌جویی بی ملاحظه از سوی دارو دسته زلنسکی که عروسک خیمه شب‌بازی است، خواهد شد.»

این مقام خاطرنشان کرد سیاست واشنگتن در پیشنهاد دادن یک چنین موشک‌های دوربردی به اوکراین برای استفاده از آنها علیه روسیه با هدف تغییر دادن کفه ترازوی جنگ به نفع کی‌یف «خبیثانه» است.

مقام کره شمالی خاطرنشان کرد: «آمریکا هرگز نخواهد توانست مردم و ارتش قهرمان روسیه را با دادن هر گونه سلاح جدید یا پشتیبانی نظامی شکست دهد.»

هفته گذشته «ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی در امور روسیه در واکنش به تصویب لایحه کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا برای تامین مالی اوکراین که در مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده تصویب شد، تاکید کرد این لایحه «یک روان‌گردان برای شاد کردن لحظه‌ای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین است که در نتیجه موقعیت به شدت بد در صحنه نبرد ترسیده است.»

این معاون وزیر خارجه کره‌شمالی تاکید کرد صحنه نبرد در اوکراین مدت‌هاست که به قبرستان تسلیحات مختلفی تبدیل شده که آمریکا و ناتو به آنها می‌بالیدند و هرگونه کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین هرگز نمی‌تواند جلوی پیشروی ارتش و مردم قهرمان روسیه را برای جنگ مقدس عدالت برای حفظ حقوق حاکمیتی و امنیت کشورشان بگیرد.

بورل: جنگ اوکراین به این زودی‌ها تمام نمی‌شود ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۹:۴۴

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با بیان اینکه جنگ اوکراین به این زودی‌ها تمام نخواهد شد، گفت با این حال اروپا باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد.

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت انتظار ندارد مناقشه اوکراین در آینده نزدیک خاتمه یابد، اما اتحادیه اروپا باید به حمایت نظامی از کی‌یف ادامه دهد.

بورل در نشست ویژه «مجمع جهانی اقتصاد» در عربستان درباره همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه جهانی گفت: «وقتی در ابتدای جنگ گفتیم از اوکراین حمایت می‌کنیم، باید تا وقتی سربازان اوکراینی مقاومت می‌کنند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تصمیم به پایان جنگ بگیرد، این حمایت را ادامه دهیم. اما این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد.»

او با بیان اینکه جنگ اوکراین دست‌کم تا انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا در نوامبر ادامه خواهد داشت، گفت: «ما باید در این بازه به حمایت از مردم اوکراین ادامه دهیم. قرار نیست اروپایی‌ها برای دونباس کشته شوند، اما می‌توانیم کاری کنیم اوکراینی‌های بیشتری در این راه کشته نشوند.»

منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۹:۴۱

روزنامه سوئیسی «بلیک» به نقل از نظامیان ارتش اوکراین می‌نویسد، دونباس تا ماه اکتبر به طور کامل سقوط خواهد کرد. چندین فرمانده که در جبهه شرقی می‌جنگند به این نشریه گفتند که «اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد.»

 آمریکا در حال ارسال یک بسته بزرگ جدید به اوکراین است؛ سلاح و مهماتی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار. اروپا نفس راحتی می‌کشد، کی‌یف مودبانه تشکر می‌کند، اما آرامشی مرگبار در میان نظامیان اوکراینی خط مقدم وجود دارد که چگونه قرار است از این نعمت استراتژیک برای ایجاد معجزه علیه روس‌ها استفاده کنند.

روزنامه سوئیسی «بلیک» (Blick) با ده‌ها فرمانده در جبهه شرقی اوکراین صحبت کرده است. موضوع این بود که اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد.

«سرگئی» افسر تیپ واقع در شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک واقع در منطقه دونباس پیش‌بینی می‌کند: «روس‌ها تا اکتبر دونباس را تصرف خواهند کرد، سپس درگیری متوقف می‌شود و ما باید با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) مذاکره کنیم.»

نیروهای اوکراین در خط مقدم سه دلیل را نام می‌برند که می‌تواند منجر به چنین وضعیتی شود. اولین مورد کمبود نیروست. تعداد تیپ‌ها در بسیاری از مناطق به ۳۰-۴۰ درصد کاهش یافته است.

«الکساندر»، افسری از تیپ ۹۳ ارتش اوکراین می‌گوید: «ادامه بسیج نیروها ما را نجات نخواهد داد. کسانی که اکنون در حال فراخوانی و آموزش هستند تا اکتبر با ما نخواهند بود. تا آن زمان، ما کل منطقه دونتسک را از دست خواهیم داد.»

به گفته «الکساندر»، اقدامات کنونی برای تشدید بسیج نیروها برای مقابله با 300 هزار سربازی که به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، کرملین قصد دارد آنها را جذب کند، کافی نخواهد بود. دلیل دوم این است که کمک‌های جدید ایالات متحده «خیلی دیر می‌رسد و آخرین تزریق کمک‌های نظامی به تنهایی به پیروزی اوکراین کمک نمی‌کند.»

افسر دیگری به نام «میروسلاو» می‌گوید: «ما می‌توانیم سرعت روس‌ها را تا حد ممکن کم کنیم، اما نمی‌توانیم آنها را شکست دهیم.»

دلیل سوم، سبک رهبری «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین است که این نشریه آن را «اثر فلج‌کننده قصاب» می‌نامد، با یادآوری اینکه این فرمانده اوکراینی این لقب را در طول دفاع خونین باخموت که رهبری می‌کرد، گرفت.

این روزنامه سوئیسی می‌نویسد که انتصاب ژنرال سیرسکی «در بسیاری از نقاط جبهه باعث ایجاد روحیه بد شد.»

براساس این گزارش، چندین افسر خط مقدم در مورد تیپ‌هایی صحبت می‌کنند که از لحظه انتصاب سیرسکی، عملا بدون مهمات و با تعداد بسیار کمی به مأموریت‌های جنگی اعزام شدند. به گفته فرماندهان، سه تیپ، گاهی اوقات به دلایل دور از ذهن، منحل شده و میان واحدهای رزمی دیگر توزیع شدند. «آندری» یک افسر اهل چاسوف یار، از «نسل‌کشی بهترین سربازان ما» صحبت می‌کند.

روس‌ها در میادین نبرد در حال پیشروی هستند و در روزهای اخیر، نیروهای روسی شهر «بوگدانوفکا» واقع در نزدیکی شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک را هم تحت کنترل خود درآوردند. چاسوف یار در زمینی مرتفع قرار دارد و گرفتن آن به واحدهای روسی نقطه برتری قدرتمندی برای حمله به دیگر شهرهای کلیدی تحت کنترل اوکراینی‌ها می‌دهد.

ژنرال ارشد اوکراینی روز یکشنبه اعتراف کرد که نیروهای روسی در امتداد «کل خط مقدم» که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد، حمله می‌کنند.

به گزارش رویترز، سیرسکی در رابطه با آنچه می‌تواند یک تحول نگران‌کننده برای اوکراین باشد، گفت نیروهای او از نزدیک افزایش تعداد نیروهای روسی در منطقه خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین را زیر نظر دارند.

این شهر با جمعیت ۱.۳ میلیونی واقع در شمال شرقی که فقط ۳۰ کیلومتر از مرز روسیه فاصله دارد، در ماه‌های اخیر مورد هدف حملات هوایی قرار گرفته است که کی‌یف گفته است تلاشی عمدی از سوی مسکو برای غیرقابل سکونت کردن خارکیف است. سیرسکی گفت نشانه‌هایی وجود دارد که روسیه مستقیما برای حمله در شمال این کشور آماده می‌شود.

نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۹:۳۷

روسیه، تانک‌ها و تسلیحات غرب را که از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته است، در «پارک پیروزی» واقع در مسکو به نمایش گذاشته و قرار است این نمایشگاه از تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) برای عموم افتتاح شود.

 طبق آنچه از میدان نبرد گفته می‌شود، نیروهای روسیه هر روز به تدریج دستاوردهای جدیدی را کسب می‌کنند و این درحالی است که اوکراین حتی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار، به دلیل کمبود نیروهایش قادر به پیشرفت مثبت و چشمگیر در میدان نبرد نیست.

روزنامه دیلی میل نوشت: «روسیه، خودروهای زرهی بریتانیا، تانک‌های آمریکایی، تانک لئوپارد آلمان و تسلیحاتی که از نیروهای اوکراینی توقیف کرده است را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.»

این تانک‌ها و تسلیحات در «پارک پیروزی» روسیه – موزه رو بازی که یادآور شکست آلمان در جنگ‌جهانی دوم است – به نمایش گذاشته شده‌اند و این بار حال و هوای پیشین آن به تجلیل از عملیات نظامی روسیه در اوکراین بدل شده است.

طبق تصاویری که رسانه‌های مختلف از جمله خبرگزاری فرانسه و آسوشیتدپرس منتشر کرده‌اند، در کنار این خودروها بنرهای قرمز رنگی قرار دارند که بر روی آنها نوشته شده «پیروزی ما اجتناب‌ناپذیر است.»

هم‌چنین از جمله موارد دیگر در این موزه می‌توان به تانک بردلی آمریکایی، یک CV۹۰ سوئدی و یک خودروی جنگی زرهی AMX-۱۰RC ساخت فرانسه اشاره کرد.

روسیه که این رویداد را «موفقیت روسیه در برابر شبه‌نظامیان اوکراینی و حامیان غربی آنها» توصیف می‌کند، این موزه را از تاریخ اول ماه مه برای عموم باز خواهد کرد و تا تاریخ ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) همزمان با رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو ادامه خواهد داشت.

پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا در گزارشی از اوکراین نوشت، پیشروی نیروهای روسیه اکنون به صورت روزانه رخ می دهد و سرعت جدیدی را در روند جنگ اوکراین از زمان سقوط شهر صنعتی آودیوکا در ماه فوریه (بهمن) نشان می‌دهد.

 این رسانه آمریکایی به دستاوردهای بیشتر روسیه در دستکم سه منطقه از جبهه شرقی اوکراین توسط نیروهای روسیه اشاره کرد و مدعی شد که این پیشروی نیروهای روسیه، بار دیگر بر ضرورت نیاز کی‌یف به تسلیحات و مهمات آمریکا و دیگر متحدانش تاکید دارد.

این گزارش افزود، پیشروی های روسیه از چند صد متر قلمرو تا شاید حداکثر یک کیلومتر است، اما معمولا در چندین مکان به طور همزمان اتفاق می‌افتند.

یکی از تلاش های اصلی روسیه در منطقه دونتسک است و گزارش گروه نظارت اوکراین که به طور روزانه تغییرات را در خط مقدم جنگ رصد و به روز می کند، نیروهای روسی را نشان می‌دهد که در هشت مکان مختلف در امتداد ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر خط مقدم جنگ در یک دوره ۲۴ ساعته به پیش می‌روند.

سی ان ان به نقل از وبلاگ نویسان نظامی روسی و اوکراینی گزارش داد که نیروهای روسی از یک مسیر آبی عبور کرده و شهرک های «سمنیوکا» و «بردیچی» را تحت کنترل درآورده اند. الکساندر سیرسکی، فرمانده ارتش اوکراین، روز یکشنبه در پستی در تلگرام این پیشروی نیروهای روسیه را تایید کرد و اظهار داشت که روسیه چهار تیپ را در این عملیات خود در این منطقه مستقر کرده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، چند کیلومتر آن طرف تر در شمال، منطقه «سولووی» نیز اکنون در دست روس‌ها گزارش شده است و وضعیت سکونتگاه کوچک «کرامیک» نیز تا حدی به همین منوال است.

میروشنیکوف (r Myroshnykov) وبلاگ نویس نظامی اوکراینی نوشت: عقب نشینی در منطقه عملیاتی دونتسک ادامه دارد.

در جنوب، نیروهای روسی در شهر صنعتی کراسنوگریوکا (Krasnohorivka) پیشروی کرده و از جنوب و شرق وارد می شوند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود آورده است: در مناطق دیگری و در حدود ۱۸۰ کیلومتری به سمت شمال، نیروهای روسیه اولین موفقیت های خود را در طول تقریباً سه ماه گذشته در امتداد بخشی از خط مقدم جنگ که به منطقه خارکیف می رسد، به دست آورده اند.

سخنگوی ارتش اوکراین، نیروهای روسی در این منطقه را به‌طور قابل‌ ملاحظه ای فعال ‌تر از روز گذشته توصیف کرده است.

بسیاری از تحلیلگران غربی و مقامات اوکراینی سرعت پیشروی های اخیر روسیه را پیش درامدی برای حمله بزرگتری در بهار امسال قلمداد می کنند.

همچنین تصور می شود که مسکو قصد دارد از برتری خود در مهمات قبل از رسیدن سلاح های آمریکایی به خط مقدم جنگ بهره بگیرد. مجوز کمک نظامی آمریکا به اوکراین بعد از شش ماه بن بست سیاسی هفته گذشته صادر شد.

موسسه آمریکایی مطالعات جنگ (ISW) براورد کرده که اوکراین با شکست های بیشتری مواجه است.

این موسسه پیش بینی کرد که نیروهای روسیه احتمالا دستاوردهای تاکتیکی مهمی را در هفته های آینده و تا زمانی که اوکراین منتظر سلاح های آمریکا است کسب خواهند کرد.

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد.

 خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه بین‌المللی شده است.

این بیانیه افزود: آمریکا هرگز و با هیچگونه حمایت نظامی و تسلیحاتی نمی‌تواند مردم و ارتش قهرمان روسیه را شکست دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد و گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فوریه به تیم خود دستور داد تا تعداد قابل توجهی از این موشک را در اختیار اوکراین بگذارد.

این در حالی است که واشنگتن و کی‌یف ادعا کرده‌اند که روسیه در حمله به اوکراین از موشک‌های کره شمالی استفاده کرده است. کره‌جنوبی نیز مدعی شده که کره شمالی در ازای دریافت مواد غذایی و دیگر ملزومات از روسیه، به مسکو مهمات و تسلیحات می‌دهد.

مقام‌های کره جنوبی همچنین در ماه نوامبر مدعی شدند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد.

«ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) و تمام مردم کره به دلیل حمایت بی‌قید و شرط خود از عملیات نظامی ویژه در اوکراین و ایمان آنها به پیروزی ما بر دشمن مشترک تشکر می‌کنیم.

این دیپلمات روس تاکید کرد: مناسبات سنتی دوستانه و همکاری جامع میان دو کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر، «سین هونگ چول» سفیر کره شمالی در مسکو تاکید کرد که از اقدام روسیه در دفاع از حاکمیت و امنیت خود حمایت می‌کند.

به دنبال سفر ماه سپتامبر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه، کشورهای غربی و متحدان آنها نسبت به تقویت همکاری‌های نظامی مسکو و پیونگ‌یانگ ابراز نگرانی کردند.

کی یف خواستار افزایش حمایت غرب از اوکراین در زمینه دفاع هوایی شد

ویتالی کلیچکو، شهردار کی یف با بیان این که کشورش در حوزه سیستم دفاع هوایی با کمبود مواجه است، خواستار افزایش حمایت غرب از سامانه دفاع هوایی اوکراین شد.

کلیچکو  قهرمان سنگین وزن سابق بوکس جهان در مصاحبه با گروه رسانه ای فونکه (Funke ) آلمان گفت: کی یف باید بتواند پهپادها و موشک ها را در مسیر رسیدن به شهر ساقط کند.

شهردار کی ف با قدردانی از آلمان برای تامین سامانه IRIS-T تاکید کرد: ما به حمایت بیشتر پدافند هوایی در کی یف و همچنین اودسا، دنیپر و خارکف نیاز داریم.

کلیچکو در پاسخ به این سوال که آیا آلمان باید برای یک جریان جدید پناهجویان از اوکراین آماده شود، گفت: "من فکر نمی کنم اینطور باشد، مایلم از برلین برای پذیرش بیش از یک میلیون پناهنده از اوکراین تشکر کنم.

به گفته وی، پس از پایان درگیری، بازگشت اوکراینی‌ها مشکل بزرگی خواهد بود و برای این بازگشت چندین پیش نیاز بسیار مهم وجود دارد: باید صلح وجود داشته باشد، مردم به شغل، دستمزد خوب و کیفیت زندگی نیاز دارند، اقتصاد باید دوباره خوب عمل کند.

پیش از این، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که کی یف به هفت سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت دیگر برای مقابله مؤثر با روسیه نیاز دارد.

فایننشال تایمز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد، یونان و اسپانیا تحت فشار شدید سایر اعضای اتحادیه اروپا و ناتو هستند تا سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار اوکراین قرار دهند.

در اوایل آوریل، مجله بریتانیایی اکونومیست به نقل از منابع خود نوشت که نیروهای روسی چندین سامانه پاتریوت را که توسط ایالات متحده به اوکراین عرضه شده بود، منهدم کردند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست