Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به حضور ۳۰۰۰ نیروی جنگلبان در یگان حفاظت منابع طبیعی بر تاثیرگذاری چشمگیر لایحه حمایت از جنگل‌بانان و محیط‌بانان بر بهبود وضعیت قضایی و معیشتی جنگل‌بانان تاکید کرد.

به گزارش ايسنا، خداکرم جلالی با اشاره به این که در حال حاضر لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط‌بانان توسط دولت تقدیم مجلس شده و در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه مجلس است، اظهار کرد: این طرح کامل شده و علاوه بر حمایتی که در زمینه خسارات و صدمات وارد شده به جنگل‌بانان و محیط‌بانان لحاظ شده بود، موادی برای حمایت‌های قانونی از محیط‌بانان و جنگل‌بانان پس از شهادت و مصدومیت اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که محیط‌بانان و جنگل‌بانان از نظر تامین حقوق و مزایا وضعیت بسیار نامناسبی دارند، گفت: بحث معیشت جنگل‌بانان و محیط‌بانان در تکمیل این لایحه در کمیسیون‌ها مورد توجه قرار گرفته است تا نسبت به شرایط فعلی مورد حمایت بیش‌تری قرار گیرند و از حمایت‌های ویژه در زمینه ماموریت‌هایی که برعهده دارند؛ برخوردار شوند.

رئیس سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: امیدواریم با تصویب لایحه جنگل‌بانان و محیط‌بانان در صحن علنی مجلس شاهد این باشیم عزیزانی که در خط مقدم حمایت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع حضور دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

جلالی با اشاره به این که مجموعه محیط زیست کشور باید از مزایای درخورشان برخوردار شوند، اظهار کرد: قطعا با حمایت از جنگل‌بانان و محیط‌بانان شاهد بهبود وضعیت محیط زیست و منابع طبیعی کشور خواهیم بود و جنگل‌بانان و محیط‌بانان می‌توانند با کسانی که دنبال تخریب و تصرف و منافع شخصی در منابع طبیعی و محیط زیست هستند، با قاطعیت و انگیزه‌های لازم برخورد کنند.

رئیس سازمان جنگل‌ها در مورد تعداد جنگل‌بانان اظهار کرد: در شرایط فعلی حدود ۳۰۰۰ جنگلبان در یگان حفاظت منابع طبیعی حضور دارند که کار حفاظت و حراست از مراتع و جنگل‌ها را برعهده دارند. تقریبا همین تعداد نیرو نیز در سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان محیط‌بان فعال هستند.

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان در اردیبهشت ماه سال جاری از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد اما با گذشت بیش از شش ماه از آن، هنوز نوبت به بررسی این لایحه در صحن علنی مجلس نرسیده است.

لازم به ذکر است عیسی کلانتری- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- با اشاره به اثرگذاری لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان گفته بود که با تصویب این لایحه، محيط‌بانان از امتيازات نيروهاي مسلح برخوردار مي‌شوند و شرايط محيط‌بانان به ويژه در مورد حمايت‌هاي قضايي بهبود مي‌يابد.

در همین زمینه: ظلمی که به محیط ‌بانان می‌شود جذب بیش از ۵۰۰ نیروی ویژه محیط ‌بان طی امسال محیط‌بانان مشمول سختی کار می‌شوند پیشنهاد بالاترین حقوق برای محیط‌بانان محیط‌بان بی‌جان، طبیعت بی‌پناه آموزش ۱۵۷ محیط‌‌بان در سراسر کشور

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه اصلاح نظارت خارجی را برای تصویب به سنا فرستاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته لایحه  اصلاح قدرت های نظارتی بدون ضمانت کشور را برای تصویب به سنا فرستاد.

رای گیری شب گذشته در حالی انجام شد که الزامی در کنگره درباره اصلاح این قانون به وجود آمد که شرط ضمانت نامه را به بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی ، می افزاید.

براساس بخش 702 این قانون، آژانس های اطلاعاتی کشور، تنها امکان جاسوسی و نظارت بر شهروندان غیر آمریکایی را داشتند که خارج از کشور زندگی می کنند. اما با افزوده شدن این شرط، دولت می تواند ارتباطات آمریکایی هایی را که در تماس با خارجی های تحت نظارت هستند، کنترل کرده و فعالیت های آنان را رصد کند.

در حالی که افراد ذینفع این ضمانت نامه معتقدند این کار برای حمایت از متمم چهارم قانون اساسی آمریکا ضروری است، مخالفان لایحه اظهار کردند این کار به لحاظ قانونی لازم نیست و لایحه را پیچیده می کند و از اجرای قانون براساس اطلاعات در زمان درست، جلوگیری می کند.

براساس این لایحه، بخش 702 قانون نظارت بر اطلاعات خارجی برای دو سال دیگر تمدید می شود، و شامل برخی اصلاحات در این برنامه از جمله غربالگری موثر تعداد کارکنانی که می توانند استفاده از پایگاه داده 702 را برای تحقیق درباره اطلاعات مرتبط با یک فرد آمریکایی را تایید کنند. در حال حاضر چنین تحقیقاتی با دقت بیشتری انجام می شود.

یک مقام ارشد وزارت دادگستری در گفتگو با نشریه هیل گفت: این بهترین اصلاح جامع در تاریخ برنامه 702 است. این یک لایحه اصلاحی درست است که مسیر انجام کارها به ویژه در اف بی آی را به شکلی تغییر خواهد داد که اثرات حفاظتی بیشتری از آزادی های مدنی و حریم خصوصی داشته باشد.

این در حالی است که ممکن است این لایحه در سنا با مخالفت افرادی که خواستار اصلاحات بیشتر و قوی تر هستند، روبرو شود.

بر این اساس سناتور ران ویدن عضو کمیته اطلاعات سنا که مخالف این لایحه است، اظهار کرد من هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد تا مانع از تصویب این لایحه در سنا شوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی
  • واشنگتن: ما به دنبال ممانعت از گسترش مناقشه در منطقه هستیم
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه اصلاح نظارت خارجی راهی سنای آمریکا شد