Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران امروز 30 آبان ماه با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد حاجی‌میرزایی دبیر جشنواره برگزار شد.

حسن کریمی قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  در این  نشست گفت: امسال برای نخستین بار همراه با جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که جشنواره فروش در جهت توسعه و رونق کسب و کار سازندگان بازی در کشور و همچنین ترویج استفاده از بازی‌های ایرانی در میان مصرف کنندگان است گفت: امسال به طور جدی‌تری به موضوع مصرف بازی‌های رایانه‌ای ایرانی توجه خواهد شد. در این راه برگزاری دو جشنواره فروش نوروزی و تابستانه برنامه‌ریزی شده است که نخستین دوره آن بلافاصله پس از اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره فروش، 40 بازی برتر یا در واقع نامزدهای جشنواره که داوران آنها را انتخاب می‌کنند، حضور خواهند داشت و در فروشگاه‌های دیجیتال منتخب عرضه خواهند شد. به ازای هر میزان فروشی هم که داشته باشند، بنیاد تا یک سقف مشخصی از آنها حمایت کرده و به آنها جایزه می‌دهد.

کریمی قدوسی با بیان این که این جشنواره فروش با الهام از تجربیات موفق بین‌المللی مانند مالزی برپا می‌شود گفت: این جشنواره علاوه بر توسعه بازی‌های موبایلی و کامپیوتری، به فروشگاه‌های دیجیتال هم کمک خواهد کرد و فروشگاه‌ها تازه شکل گرفته‌ای مانند هیولا و آریو از آن منتفع می‌شوند.

وی ادامه داد: مطالعات ما نشان می‌دهد که در طی سال‌های آینده خرید سی‌دی بازی به طور مرتب کاهش یافته و مردم نیازهای‌شان را از طریق بازارهای دیجیتال رفع خواهند کرد و ما هم در جشنواره مردم را برای خرید بازی ایرانی از بازارهای دیجیتال داخلی تشویق می‌کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره این نگرانی که حجم بالای ترافیک مورد نیاز برای دانلود بازی‌های PC ممکن است تهدیدی برای توسعه فروش دیجیتال این بازی‌ها باشد گفت: چهارشنبه گذشته با وزیر ارتباطات صحبت کردم و ایشان گفت با مدل جدید تعرفه‌گذاری اینترنت به صورت غیرحجمی، این مشکل کاملا برطرف می‌شود.

 

تلاش برای توسعه بازار بازی‌های رایانه شخصی (PC)

محمد حاجی‌میرزایی دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نیز در این نشست خبری گفت: در سال‌های اخیر فروش بازی‌های موبایلی ایرانی از بازی‌های کامپیوتری پیشی گرفته‌اند و در بخش موبایل شاهد رونق خوبی هستیم.

وی افزود: کاهش فروش بازی‌های PC ایرانی سبب شده تا توسعه این بخش در کشور با مشکلاتی روبرو شود. براساس نظر بازی‌سازان و همچنین آمار واحد پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پخش بازی‌های PC با مشکلات زیادی روبرو است و باید به سمت عرضه این بازی‌ها از طریق فروشگاه‌های دیجیتال باشیم.

دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با بیان این که پیشرفت تکنیکی در بازی‌های کامپیوتری ایرانی چشم‌گیر است گفت: در جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم تا بازی‌های PC نیز به اندازه بازی‌های موبایلی دیده شوند.

حاجی‌میرزایی با بیان این که بازی‌سازان به جای آن که به دنبال حمایت‌های مالی باشند، باید بتوانند سرمایه ساخت بازی بعدی خود را از مردم و با استفاه از فروش بازی فراهم کنند گفت: در جشنواره فروش بازی‌های برتر ایرانی، فروشگاه‌های عرضه دیجیتال بازی‌های کامپیوتری و موبایلی، بلیت‌های خرید 10 هزار تومانی را به کاربران خواهند فروخت. بازیکنان هم با استفاده از این بلیت‌ها، در طول مدت جشنواره (19 اسفند تا 20 فروردین)  می‌توانند در قرعه کشی بزرگ خریداران بازی‌های ایرانی شرکت کنند و هم به مبلغ بلیت‌های خریداری شده، از مارکت‌های دیجیتال بازی بخرند.

وی با بیان این که پیش‌بینی ما این است که مبلغ قابل توجهی در طول جشنواره به سبد نوروزی فروش بازی های ایرانی افزوده شود گفت: علاوه بر این بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم 40 درصد میزان فروش بازی‌ها (تا یک سقف مشخص) را به عنوان جایزه به تولیدکنندگان بازی پرداخت خواهد کرد.

حاجی‌میرزایی گفت: قرار است دو بار در سال جشنواره فروش برگزار شود که یکی پس از پایان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران و دیگری پس از رویداد TGC خواهد بود و بازی‌های برتر در هرکدام از جشنواره‌ها یک بار می‌توانند شرکت کنند.

دبیر جشنواره بازی های رایانه‌ای تهران با بیان این که فراخوان این جشنواره یکم آذرماه منتشر می‌شود گفت: بازی‌سازان تا پایان دی ماه فرصت خواهند داشت بازی های خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: به مانند سال گذشته امسال هم از داوران بین‌المللی در کنار داوران ایرانی بهره خواهیم برد و وزن و تعداد داوران خارجی افزایش پیدا خواهد کرد.

آیین اختتامیه این دوره از جشنواره نیز ۱۹ اسفند ماه و در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

تدابیر ویژه بنیاد ملی برای فروش بیشتر بازی های ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!

مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران: اخبار خرید و فروش حواله خودرو وارداتی ایثارگران از اساس تکذیب می شود. وقتی هنوز حواله ای صادر نشده، اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها اخباری در فضای مجاز و برخی سایت ها منتشر می شود مبنی بر فروش چند میلیاردی حواله خودرو ایثارگران مشمول دریافت خودرو وارداتی. حتی آگهی های فراوانی در سایت های خرید و فروش منتشر شده که نشان از رد پای پررنگ دلالان حوزه خودرو دارد.

میثم اروز مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، این خرید و فروش ها را از اساس تکذیب کرد و گفت: وقتی هنوز حواله ای صادر نشده و ماشینی وارد نکرده ایم تا قیمت گذاری شود، دقیقا اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 اعلام شد

وی گفت: تماس هایی از طرف جامعه ایثارگری داریم که اطلاع می دهند تماس های زیادی از طرف دلالان به این عزیزان می شود که با قیمت های چند میلیاردی سعی در تحریک جانبازان دارند برای دامن زدن به اخبار دروغ خرید و فروش حواله خودرو وارداتی.

اروز ادامه داد: از همه جانبازانی که با چنین تماس هایی مواجه می شوند می خواهیم به مراجع قضایی گزارش دهند و یا به ما اطلاع دهند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم. 

وی همچنین با اشاره به برخی از آگهی ها دروغ در سایت های خرید و فروش که یکی از آنها اسم و رسم بیشتری هم دارد، بیان داشت: تلاش می کنیم تا به زودی این آگهی ها نیز جمع شود و تذکر جدی به این سایت ها نیز داده خواهد شد.

معاون تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: قانون اختصاص خودروی وارداتی به ایثارگران مشمول در بند 3 تبصره 13 توسط مجلس شورای اسلامی مجدد تصویب شد و از این جهات نیز برای ایثارگران جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت + تصویر
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای