Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد با اشاره به برنامه‌ریزیهای انجام شده در سازمان متبوعش اظهار کرد: آسیب شناسی حج گذشته و برنامه ریزی برای ارتقای خدمات در حج ۹۷ در دستور کار است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید محمدی در نشست مسئولان کارگروههای آسیب شناسی حج 96 تاکید کرد: آسیب شناسی حج گذشته و برنامه ریزی برای ارتقای خدمات در حج 97 در دستور کار است؛ سازمان حج و زیارت طبق معمول به وظایف خود برای آماده سازی مجموعه به منظور برگزاری هر چه بهتر حج سال آینده عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیر آموزش و اطلاع رسانی به حجاج قبل از موسم حج تاکید کرد: برنامه ریزی برای فراخوان و ثبت‌نام حجاج به موقع انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر مسئولان سازمان، کارگزاران و زائران برای ورود در عملیات حج سال آینده افزود: ضرورت دارد زائران با موضوعات مختلف و شرایط کلی سفر حج به‌ویژه ایام تشریق کاملاً آشنا شوند که این لزوم توجه به امر آموزش را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

محمدی با اعلام اینکه مقدمات حج 97 به خوبی در حال پیگیری است به موضوع ثبت نامها اشاره کرد و گفت: امسال به منظور تسهیل در موضوع ثبت نام تلاش شده است؛ برای کاهش ایستایی زائر در مرحله ثبت نام، دریافت فیش کاغذی از دفاتر زیارتی و مراجعه به بانک حذف شود تا زائر و کارگزاران بتوانند به راحتی از طریق سامانه اینترنتی حج اقدام به ثبت نام و از همان سامانه هزینه‌ها را پرداخت کنند.

وی افزود: استفاده از فناوری اطلاعات بر بستر تلفن همراه در بخشهای مختلف خدمات حج در دستور کار قرار دارد که یکی از موارد استفاده از آن، توجه به نرم افزارهای موبایل برای ارتباط دقیق‌تر با زائر و اطلاع رسانی و دریافت اطلاعات به موقع و در لحظه است.

رئیس سازمان حج و زیارت در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان کارگروههای حج امسال، با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از فرصتها و سرمایه‌ها و جلوگیری از اسراف از آنان خواست، کنترل توزیع و مصرف در حوزه تغذیه و تدارکات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

محمدی همچنین از مسئولان ارزشیابی منابع انسانی و فرآیندها خواست به موضوع کنترل و نظارت بر مصرف توجه و بر روند آن اشراف کامل داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع ورود کارگزاران به چرخه خدمت گزاری در عرصه حج اشاره کرد و با اعلام علاقه‌مندی بسیار زیاد مردم برای حضور در عرصه خدمت گزاری حج و زیارت تاکید کرد: با توجه به بارنگری اساسی و تحولی که در فرآیند و چرخه ورود کارگزاران به این حوزه ایجاد شده است، از طریق فراخوانهایی که اعلام خواهد شد، افراد واجد شرایط فرصت بیشتری برای حضور در این عرصه خواهند داشت.

در این نشست مسئولان کارگروه های آسیب شناسی حج 96 و برنامه ریزی حج 97 از حوزه فعالیتهای خود گزارشهایی را ارائه کردند.

R1365/P1010114/S2,23/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ثبت نام بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی و روند و اقدامات لازم برای صدور روادید آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، افزود: امید تسن که روند اخذ ویزای زائران در بازه زمانی موردنظر تکمیل شود.

حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تشکر و تصریح کرد: خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کرده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

تأیید استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر

سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی هم از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پروازها و اسکان در هتل‌ها گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در سال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام از واجدین شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های سراسر کشور از روز یکشنبه ۶ اسفند آغاز و با توجه به تعیین نرخ ارز سفر حج بر اساس حواله مرکز مبادله طلا و ارز، حداقل هزینه این سفر معنوی ۱۶۲ و حداکثر قیمت آن ۱۸۸ میلیون تومان تعیین شد.

بنا بر اعلام رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عملیات انتقال زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 747088

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اجرای ۲۱ پروژه زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه لجستیک ایران‌خودرو در سال۱۴۰۳
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • تاکید مسئولان حج بر لزوم نوآوری و پویایی در فرایند‌های حج و زیارت
  • ضرورت استفاده دستگاه‌های خراسان رضوی از همه مجاری تامین منابع