Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست.علی مطهری در یادداشتی با عنوان «پیروزی بر خوارج زمان مبارک» که در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر بخواهیم برای پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی بر داعش نمونه‌ای در تاریخ پیدا کنیم، باید از پیروزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر خوارج یاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که جنایت‌ها و خشونت‌های خوارج را در تاریخ می‌خواندیم با خود می‌گفتیم چگونه چنین افرادی با ادعای ایمان اسلامی در صدر اسلام پیدا شدند. پیدایش داعش در زمان ما ثابت کرد که استعداد پدید آمدن گروه‌هایی مثل خوارج همیشه وجود دارد. آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند. داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست. علی علیه‌السلام خوارج را چنین توصیف می‌کند: 

«مردمی خشن، فاقد اندیشه عالی و احساسات لطیف. مردمی پست، برده‌صفت، اوباش که از هر گوشه‌ای جمع شده‌اند. اینها کسانی هستند که باید اول تعلیمات ببینند، آداب اسلامی به آنها تعلیم داده شود، در فرهنگ و ثقافت اسلامی خبرویت پیدا کنند. باید بر اینها قیّم حکومت کند.» 

این توصیف بر خوارج امروز یعنی گروه داعش نیز صدق می‌کند. واقعاً نیاز به یک روان‌شناسی و تحقیق عمیق اعتقادی و روانی درباره این گروه است که چگونه تعداد قابل توجهی از جوانان کشورهای اسلامی به این گروه پیوستند و حاضر به فداکاری بودند به طوری که طبق گزارش سردار سلیمانی حدود شش هزار نفر از آنها در عملیات انتحاری، خود را منفجر کردند. 

شهید آیت‌الله مطهری می‌گویند گروه خوارج منقرض شده ولی روح خارجی‌گری ممکن است در برخی از ما وجود داشته باشد. امروز نیز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال

آفتاب‌‌نیوز :

 سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در پیامی پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏‌های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‌‏دوست شد، تبریک گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی­ مقتدرانه و غرورانگیز تیم ملی فوتسال کشورمان و کسب مقام قهرمانی رقابت­‌های جام ملت‏های آسیا ۲۰۲۴ در تایلند و اهتزاز پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، موجب سرافرازی و شادمانی همه ایرانیان ورزش‏‌دوست شد.

اینجانب با مسرت، این درخشش را که نشانه­ای دیگر بر شایستگی­‌های جوانان پویا و سرزنده این مرز و بوم است، صمیمانه به ملت بزرگ ایران تبریک می­‌گویم و از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­نمایم و امیدوارم این پیروزی­ که در سایه اتکال به خدای متعال و تلاش مستمر ورزشکاران عزیز به دست آمد، در سایر آوردگاه­های ورزشی نیز تداوم یابد.

برای همه ورزشکاران عزیز کشور آرزوی سلامتی دارم و تداوم موفقیت آنان را که مایة سربلندی ملت عزیز ایران هستند، از درگاه خداوند سبحان مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم