Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@10:28:50 GMT

معرفی برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۸۵۸۱

معرفی برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر

فرهنگ > ادبیات - همشهری آنلاین:
«مایکل ردهیل» موفق شد جایزه «گیلر» کانادا را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، «سی.بی.سی» نوشت: جایزه ۱۰۰ هزار دلاری «گیلر» که یکی از گران‌ترین جایزه‌های ادبی دنیاست، در این دوره نصیب «مایکل ردهیل» ـ نویسنده رمان «میدان بلونو» ـ شد.

«ردهیل» پس از اعلام برنده شدنش، از نویسندگانی چون «مایکل اونداجی» و «لیندا اسپالدینگ» که طی ۳۰ سال گذشته درهایی را به روی او گشودند، تشکر کرد و گفت: از آن‌ها به خاطر اشتیاق و دلگرمی که به زندگی‌ام بخشیدند، ممنونم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات داوران جایزه «گیلر» این کتاب را به خاطر «گرم و مفرح بودن و هوشمندانه نوشته شدن» مورد تقدیر قرار داد و خواندن آن را لذت‌بخش توصیف کرد. «ردهیل» سال ۲۰۰۱ هم برای نگارش رمان «مارتین اسلون» به فهرست نامزدهای نهایی این جایزه کانادایی راه پیدا کرده بود.

«راسل کاسک»، «اد اواگلین»، «ایدن رابینسون» و «مایکل وینترز» رقیب‌های این نویسنده برای کسب جایزه «گیلر» ۲۰۱۷ بودند.

جایزه «گیلر» که هرساله با حمایت «اسکاتیا بانک» برگزار می‌شود یکی از مهم‌ترین جوایز آمریکای شمالی محسوب می‌شود. امسال اولین دوره‌ای است که این جایزه بدون حضور «جک رابینوویچ» ـ بنیان‌گذار فقید این رویداد فرهنگی ـ  برپا می‌شود. «رابینوویچ» اوایل سال جاری میلادی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

برنده این جایزه مبلغی ۱۰۰ هزار دلاری دریافت می‌کند و به هر یک از نامزدهای نهایی مبلغی ۱۰ هزار دلاری اعطا می‌شود.

این جایزه‌ کانادایی در سال ۱۹۹۴ توسط «جک رابینودیچ»، تاجر اهل تورنتو، برای بزرگداشت نام همسرش «دوریس گیلر»، ویراستار و روزنامه‌نگار، راه‌اندازی شد و هرساله به بهترین رمان و یا مجموعه داستان‌ کوتاه کانادایی تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی در سرتاسر این کشور منتشر شده باشد. هدف از راه‌اندازی این جایزه‌ ادبی، توجه بیش‌تر به ادبیات کانادا بود. این جایزه در سال ۲۰۰۵ از سوی «اسکاتیا بانک» مورد حمایت توأمان قرار گرفت. از چهره‌های سرشناسی که پیش‌تر جایزه «گیلر» را از آن خود کرده‌اند، می‌توان به «مارگارت اتوود»، «اسی ادوگیان»، «آلیس مونرو» و «مایکل اونداجی» اشاره کرد.

در همین زمینه: ۳۷ برگزیده و تقدیری در جایزه یوسف روز مبادا... سرخیو رامیرز |‌ برنده جایزه سروانتس ۲۰۱۸

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم قرعه‌کشی دومین دوره جشنواره بزرگ اصناف این بانک، روز دوشنبه سوم اردیبهشت، با حضور نمایندگانی از واحدهای نظارتی بانک برگزار شد و طی آن برندگان سه فقره جایزه ویژه کمک هزینه خرید خودرو هر یک به ارزش سه میلیارد ریال، 77 جایزه نقدی 200 میلیون ریالی، 223 جایزه امتیاز تسهیلات 5 میلیارد ریالی، 520 جایزه امتیاز تسهیلات 2 میلیارد ریالی و 635 جایزه امتیاز تسهیلات 1 میلیارد ریالی مشخص شدند.

در دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک که با شعار «این تجارت سودمند است» از دهم شهریور تا پایان دی‌ماه سال 1402 برای مشتریان بخش اصناف بانک تجارت برگزار شد، بالغ بر 176 هزار نفر از مشتریان بخش اصناف حایز شرایط شرکت در این قرعه‌کشی بودند و مجموع امتیازات کسب شده آنان برای شرکت در قرعه‌کشی به حدود 304 میلیون امتیاز بالغ شد.

اسامی برندگان جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت شامل صاحبان واحدهای صنفی فعال کشور در گروه‌های تولید، توزیعی و خدمات و رسته‌های گوناگون آن‌ها بزودی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حراج ۶ میلیون دلاری ساعت های مایکل شوماخر
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد
  • رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود
  • پرتاب توپ بسکتبال از میانه میدان و دریافت جایزه 20 هزار دلاری توسط تماشاگر حاضر در سالن
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین
  • پادشاه داستان‌های ترسناک چگونه اولین گام را برداشت؟