Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه دولتی ایران در مطلبی با عنوان «اجرای مسکن اجتماعی، پشت دیوار اختصاص نیافتن بودجه» نوشت:
«وزیر راه و شهرسازی گفت: "طرح مسکن اجتماعی را برای افراد کم درآمد جامعه ارائه کرده بودیم که به علت اختصاص نیافتن ریالی در قانون بودجه نتوانستیم آن را اجرایی کنیم". مسکن اجتماعی طرح دولت یازدهم است که مشخصاً دهک‌های کم درآمد جامعه هدف آن را تشکیل می‌دهند یعنی خانواری که برای خانه‌دار شدن به حمایت صددرصدی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مصوبه دولت سال اجرای مسکن اجتماعی سال ۹۶ در نظر گرفته شده بود که بر اساس آن از سال ۹۶ تا پایان ۱۴۰۰، نیاز سکونتی سالانه ۱۰۰ هزار خانوار کم‌درآمد با حمایت‌های مستقیم دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول تأمین می‌شد اما با پشت سر گذاشتن بیش از نیمی از سال ۹۶ این طرح همچنان به اجرا در نیامده است».

گفتنی است با گذشت چندین روز از حادثه تلخ زمین لرزه در کرمانشاه، هنوز هیچ اقدام قابل توجهی از وزیر راه و شهرسازی مشاهده نشده است. در حال حاضر بیش از ۴ سال از حضور «آخوندی» در وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد و او باید درباره کارنامه خود درخصوص مسکن پاسخگو باشد، اما در روزهای اخیر هیچ خبری از وی نیست.
اردیبهشت سال ۷۳ (۲۳ سال پیش) زمانی که «آخوندی» وزیر مسکن و شهرسازی  دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود، از طرح مسکن اجتماعی رونمایی کرد و گفت: «برای اقشار کم‌درآمد که توان خرید مسکن را ندارند، طرح مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده که در این طرح می‌توان با تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن، وام‌های ارزان در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار داد؛ مشروط بر اینکه حاضر شوند واحدهای احداث شده را در اختیار افراد واجد شرایط مسکن اجتماعی قرار دهند».
حدود ۲۰ سال بعد از طرح اولیه مسکن اجتماعی، دوباره عباس آخوندی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم تکیه زد و در روزهای نخستین حضور خود در مسند وزارت اعلام کرد که سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مسکن مهر ادامه پیدا می‌کند اما چندی بعد در اظهارنظری تأمل برانگیز، این طرح را مزخرف! نامید. در این شرایط که همه در انتظار اعلام برنامه‌های دولت جدید در حوزه مسکن بودند، آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت مورخ ۹ آبان ۱۳۹۲، با تأکید دوباره بر توقف طرح مسکن مهر، از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد و اینگونه طرح مسکن اجتماعی در بیستمین سال مطرح شدن، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد ولی امروز حدود ۴ سال از آن زمان می‌گذرد، بدون اینکه حتی سنگ اول بنای مسکن اجتماعی گذاشته شود.
به عبارت دیگر، با گذشت بیش از ۴ سال از آن وعده‌ها، تاکنون حتی یک واحد مسکن اجتماعی هم ساخته نشده است تا چشم مردم به طرح ابداعی عباس آخوندی و رفقا روشن شود. اکنون که تمرکز دولت فعلی بر تخریب مسکن مهر قرار گرفته، باید از آنان پرسید چرا در ۴ سال اخیر، به جای مسکن مهر که به گفته آنان ناایمن است، مسکن اجتماعی و با سطح بالای کیفیت و ایمنی در برابر زلزله نساختید و تحویل مردم ندادید؟!

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۶۹ هزار مسکن سهم استان است که یک چهارم آن سهم بنیاد مسکن و ساخت خانه‌های روستایی است.

او افزود: در بدو کار اجرای طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار شد که در ادامه راه‌اندازی معاونت عمرانی در بنیاد مسکن منشا تحول در این دستگاه شده است.

دیوسالار گفت: روستا‌هایی که دارای ویژگی‌های تاریخی هستند در کنار روستا‌های هدف گردشگری شناسایی و کار‌های بسیار خوبی در این روستا‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: بنیاد مسکن کالبدی محور نیست و حتی اشتغال روستائیان نیز از دغدغه‌های آن است.

دیوسالار گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که به دنبال نهادینه کردن فعالیت‌ها است.

او افزود: بنیاد مسکن در تمامی سوانح و حوادث حاضر است و عملا به صورت جهادی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • آغاز آماده سازی زمین های نهضت ملی مسکن در سمنان
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • تأمین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان
  • جهش ۲۲ پله‌ای فارس در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • رشد بخش مسکن بعد از ۱۰ سال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی غیرتورمی شد