Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون ووشوی ایران با اشاره به رتبه 25 یزد در ووشوی کشور گفت: متأسفانه استان یزد در افتخارآفرینی ووشوی ایران هیچ سهمی ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار یزدبانو؛ «مهدی علی نژاد»، رئیس فدراسیون ووشوی ایران در مجمع انتخابات هیئت ووشوی استان یزد که پیش از ظهر امروز در اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول خاطرنشان کرد:  150 کشور در دنیا عضو هیئت جهانی ووشو هستند و به‌صورت رسمی درزمینهٔ ووشو فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز یکی از ورزش‌های مهم  در کشور ما ووشو است، اذعان کرد: ووشوکاران ایرانی تاکنون در 14 دوره مسابقات ووشو جهانی شرکت کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا جایگاه خود را ارتقاء ببخشند.

علی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته سال خوبی برای ورزش ووشوی کشورمان بود، تصریح کرد: سال قبل برای اولین بار در تاریخ ووشوی ایران توانستیم چینی‌ها را کنار زده و رتبه اول را به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه ووشو در کشور ما به خاطر شرایط تحریمی و وضعیت خاصی که دارد با مشکلات مالی روبرو است اما این باعث نشده که دست از تلاش برداریم، گفت: با تمام توان تلاش می‌کنیم؛ در حال حاضر بسیاری از کشورهای مطرح درزمینهٔ ورزش ووشو خواستار برگزاری اردوی مشترک با ووشوکاران ایرانی هستند.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران با بیان اینکه سال گذشته هم درزمینهٔ کسب مدال‌های رنگارنگ و هم درزمینهٔ تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات ووشو پیشرفت قابل‌توجهی داشتیم، اظهار کرد: تمام موفقیت‌های کسب‌شده در کنار تلاش، همدلی و همکاری فعالان ورزش ووشو در ایران به‌دست‌آمده است.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه استان یزد در مسابقاتی که سال گذشته برگزار شد و مدال‌هایی که به دست آمد هیچ سهمی نداشته است.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی صورت گرفته توسط فدراسیون ووشو حال این رشته ورزشی در یزد خوب نیست و با تلاش مضاعف می‌توان رتبه کنونی یزد را که در حال حاضر در کشور رتبه 25 را دارد را بهبود ببخشیم، ادامه داد: انتظار داریم با راه‌اندازی خانه ووشوی یزد، روی کار آمدن رئیس جدید هیئت ووشوی استان یزد و دور جدید تلاش‌ها برای پیشرفت ووشو در یزد، این استان جایگاه خوبی در ووشو پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد تا جایگاه این رشته در یزد بالاتر رود، اذعان کرد: به دلایلی تعداد بیمه‌شده‌های رشته ووشو در یزد که در سال 95 تعداد 640 نفر بوده‌اند در سال گذشته به تعداد 389 کاهش‌یافته‌اند که این زنگ خطری برای ووشوی یزد به‌حساب می‌آید.

وی در پیش داشتن مسابقات ووشو جوانان کشور را فرصتی برای پیشرفت در ووشو عنوان  کرد و گفت: خانواده‌های یزدی دغدغه ورزش دارند؛ وقتی دریچه‌ای از ووشو به روی مردم باز شود خانواده‌ها از آن به‌خوبی استقبال خواهند کرد.

علی‌نژاد ابراز امیدواری کرد:  با رویدادهای اخیر جایگاه ووشو در یزد ارتقا پیدا کرده ووشوکاران با داشتن پایگاهی محکم بتوانند جایگاه این رشته را در یزد بهبود بخشند.

انتهای پیام/ش

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

کد خبر 6088258

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • انتخابی جام جهانی ووشو| ایران به طلای دوئلین تالو مردان رسید
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • البرز رتبه هشتم کشوری در صدور مجوزهای برخط کسب و کار در کشور است