Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: 'داعش' بار دیگر با شکست و پایان کارش در برابر ارتش و گروه های مقاومت در عراق و سوریه به صدر اخبار رسانه ها بازگشت.


به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، رسانه های خارجی تنها لحظاتی پس از اعلام خبر شکست داعش در سوریه و عراق از سوی ایران و انتشار متن پیام های تبریک حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی و سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به آیت الله خامنه ای رهبر معظم کشورمان به بازتاب گسترده این امر مهم پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


** اعلام رسمی پایان دولت خرافه داعش توسط سردار قاسم سلیمانی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، بعد ازظهر امروز در رسانه های عراق بازتاب گسترده ای داشت.همزمان با نام بردن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از سردار سلیمانی به عنوان فرمانده نظامی آزادی البوکمال در شرق سوریه و صدور نامه رسمی سردار سلیمانی مبنی بر پایان داعش، سبب شد تا رسانه های عراق بیش از پیش به فحوای نامه اهتمام ویژه ای بدهند.
** شبکه های تلویزیونی متعدد عراق این خبر را به عنوان خبر فوری در زیرنویس خود به اطلاع عموم رساندند و سایت های مختلف خبری با انتشار عکس هایی از سردار سلیمانی و رهبر معظم انقلاب، خبر پایان داعش را اعلام کردند.
** در سایت خبری 'عراق خبر' با انتشار دو عکس از رهبر معظم انقلاب و آیت الله سید علی سیستانی در کنار هم نوشت که سردار سلیمانی طی نامه ای برای رهبر معظم انقلاب گفته است که با الطاف خداوند و عنایت رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رهبری حکیمانه جناب عالی و آیت الله سیستانی توطئه سیاه داعش، به پایان رسید.
** خبرگزاری 'الفرات' ارگان جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم نیز نوشت که سردار سلیمانی در نامه ای به طور رسمی پایان گروه تکفیری و تروریستی داعش را در عراق و سوریه اعلام و از این گروه به عنوان طرح آمریکایی – اسراییلی یاد کرد.
** شبکه تلویزیونی 'الولاء' وابسته به گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق نیز در سایت رسمی خود از اعلام رسمی پایان داعش در سرزمین های اسلامی خبر داد.
** خبرگزاری 'السومریه نیوز' با انتشار عکسی از حسن روحانی که تبسمی عمیق بر چهره اش نقش بسته به نقل از وی آورده است که داعش در عراق و سوریه پایان یافت.
** خبرگزاری 'رویترز' در گزارشی با اشاره به اعلام خبر پایان گروه تروریستی داعش از سوی رئیس جمهوری اسلامی کشورمان طی پخش زنده سخنان وی از تلویزیون ایران، همچنین پیام تبریک سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رهبر عالیقدر ایران در راستای تایید این خبر، اعلام کرد که هفته گذشته رسانه های ایران تصاویری از سلیمانی را در منطقه ابوکمال در شرق سوریه منتشر کردند؛ شهری که سلیمانی امروز از آن به عنوان آخرین قلعه داعش نام برد که از سیطره این گروه تروریستی در منطقه خارج شد.
** تارنمای روزنامه 'میرور' هم خبر داد که رئیس جمهوری ایران در یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که داعش پایان یافت و ادامه گزارش خود را به پیام سردار سلیمانی درباره شکست داعش اختصاص داد.
** روزنامه 'ایندیپندنت' انگلیس نیز دربازتاب اظهارات ریاست جمهوری کشورمان، نوشت: اظهارات حسن روحانی به دنبال نشست اتحادیه عرب مطرح شد که عربستان از کشورهای منطقه خواست تا علیه ایران به عنوان رقیب منطقه ای اش و به دلیل نقش بی ثبات کننده در بسیاری از درگیری های خاورمیانه متحد شوند.
** رسانه های هند از جمله روزنامه های 'هندو'، 'هندوستان تایمز' و شبکه خبری 'زی نیوز' با انتشار گزارش هایی تحت عنوان 'رئیس جمهوری ایران پایان سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد' سخنان امروز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این خصوص را بازتاب گسترده ای دادند.این رسانه ها همچنین با اشاره به پیام تبریک سرلشکر قاسم سلیمانی به رهبر معظم کشورمان در رابطه با پایان عمر داعش، به تلاش های چند سال اخیر این سردار در عراق و سوریه و در مبارزه با گروه تروریستی داعش پرداختند.
** پیام سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به محضر مقام معظم رهبری که در آن از پیروزی بر گروه تروریستی -تکفیری داعش در سوریه و عراق خبر داد، در رسانه های روسیه نیز بازتاب گسترده ای داشت.
** خبرگزاری 'اسپوتنیک' در گزارشی نوشت: سلیمانی در پیام خود به رهبر عالی ایران خاطرنشان کرد که با رهبری حکیمانه ایشان و مقاومت دولت های عراق و سوریه داعش شکست خورده و قلع و قمع شد.
** روزنامه 'ایزوستیا' چاپ مسکو نیز در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود با اشاره به پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و شکست های داعش در سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) پیشتر گفته بود که عملیات نظامی روسیه در سوریه تا اواخر امسال به پایان می رسد.
** تارنمای روسی 'وستنیک قفقاز' هم در جریان رصد اخبار کشورمان، نوشت: گروه تروریستی داعش که فعالیت آن در روسیه ممنوع اعلام شده در عراق و سوریه قلع و قمع شده است.
** روزنامه اینترنتی روسی 'وزگلیاد' نیز به پیام تبریک سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری برای پیروزی بر داعش پرداخت.
** روزنامه رسمی 'راسیسکایا گازتا' ارگان دولت روسیه نیز طی گزارشی در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود با استناد پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم، نوشت: رهبری حکیمانه رهبر عالی ایران و مقاومت دولت و مردم سوریه و عراق و نیروهای داوطلب این دو کشور منجر به پیروزی نهایی بر تروریست ها شد.
رسانه های اسپانیایی نیز با انتشار گزارش هایی از اعلام خبر شکست داعش در سوریه از سوی ایران خبر دادند.
** شبکه 'رادیو تلویزیون ملی'‌ اسپانیا در گزارشی با عنوان 'ایران معتقد است که داعش در سوریه شکست خورده است'، نوشت: روحانی از تمام نیروهای نظامی و سیاسی مربوطه، به خاطر تلاش برای خاتمه دادن به گروهی که فقط شر، بدبختی ، نابودی و قتل آورده، قدردانی‌ کرد.رادیو تلویزیون ملی‌ اسپانیا، افزود: روحانی با اشاره به آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی، گفت که داعش، گروهی تروریستی است که توسط قدرت های اصلی‌ جهانی‌ و برخی‌ از کشورهای ارتجاعی منطقه تامین مالی و تسلیح شده است.
** شبکه رادیویی 'اوندا ثرو' نیز در گزارشی با تیتر 'ایران گروه تروریستی داعش در سوریه را شکست داد' گفت: روحانی با اشاره به آمریکا، اسراییل و عربستان سعودی، اعلام کرد که داعش، گروهی تروریستی است که توسط قدرت های اصلی‌ جهانی‌ و برخی‌ از کشورهای ارتجاعی منطقه، تامین و مسلح شده است.این شبکه رادیویی همچنین به نقل از روحانی تصریح کرد که ریشه کن شدن داعش در سوریه، به لطف جنگ مشترک با کمک ایران به دست آمده و بخش بزرگ کار توسط ملت ها و ارتش های سوریه، عراق و لبنان صورت گرفته است.این شبکه رادیویی همچنین به تصاویر منتشره از جریان دیدار بدون هماهنگی قاسم سلیمانی از نیروهای سوری و متحدانش در البوکمال اشاره می کند.
** خبرگزاری 'اروپاپرس' نیز در گزارش خود با عنوان 'رئیس جمهوری ایران پایان داعش در سوریه و عراق را اعلام کرد'، نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز پس از آن که سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد که این سازمان به سرکردگی ابوبکر البغدادی در سوریه و عراق شکست خورده است، در تلویزیون ملی‌ ایران، پایان گروه تروریستی داعش را اعلام داشت.
** خبرگزاری 'افه' نیز با انتشار گزارشی با تیتر 'ایران پیروزی بر گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه را اعلام کرد'، نوشت: مقامات ایرانی، حامیان بزرگ رژیم بشار اسد، امروز شکست گروه تروریستی داعش در سوریه را پس از اخراج آنها از شهر البوکمال آخرین سنگر شهری این کشور، اعلام کردند.افه با اشاره به نامه (سردار) سلیمانی به رهبر ارشد ایران، خاطرنشان کرد که سلیمانی در این نامه حمایت دولت، ملت، مجلس و نیروهای مسلح ایران در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق و همچنین نقش شبه نظامیان شیعه و گروه حزب الله را برجسته ساخته و انتقاد کرده که همه فعالیت های مجرمانه داعش، با کمک سران و سازمان های مرتبط با آمریکا برنامه ریزی و اجرا شده است.
** تارنمای 'بلومبرگ' در مطلبی با عنوان 'پوتین برای ایجاد شیوه ای دیپلماتیک بعد از پایان جنگ سوریه با ترامپ تماس می گیرد' نوشت: پوتین نقش برجسته ای را در تلاش برای حل مشکلات در سوریه داشت و با حمایت نظامی خود کمک به سقوط داعش کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیروزی بر تروریست های داعش در سوریه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران، نیروی قدس و به ویژه سردار قاسم سلیمانی و دیپلمات های کشورمان تبریک گفت.سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ارتباط با خبر پایان سیطره داعش، پیام مهمی خطاب به محضر مقام معظم رهبری منتشر و این پیروزی را به مدظله العالی تبریک گفت.اعلام شکست داعش در سوریه و عراق آن هم چند روز پس از صدور بیانیه جنجالی توسط اتحادیه عرب علیه جمهوری اسلامی، معادلات و فرافکنی های بسیاری از رسانه های خارجی را برهم زد.وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب طی نشستی بدون همراهی شش کشور مهم این اتحادیه، بیانیه ای صادر و در آن جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را سازمان تروریستی خواندند. برچسب ها: بازتاب ، داعش ، سردار سلیمانی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد

یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق موسوم به «عین الاسد» خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • عصبانیت دشمن از سپاه بخاطر اقتدار آن است/ عملیات وعده صادق لبیک به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود