Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@16:20:02 GMT

تماس تلفنی ترامپ و پوتین درباره ایران و سوریه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۹۶۴۲

 کاخ سفید روز سه‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه خبر داد. به گزارش فارس، بنا بر این گزارش، سران دو کشور در این مکالمه تلفنی در مورد سوریه، ایران، کره شمالی و اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند.
این گفت‌وگو یک روز پس از آن انجام می‌شود که پوتین در شهر ساحلی «سوچی» که این روزها به محل اصلی دیدارهای دیپلماتیک دولت روسیه بدل شده، از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه میزبانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در دیدار با اسد گفت تصور می‌کند که نبرد نظامی با تروریست‌ها در سوریه «رو به پایان است» و اکنون باید برای آغاز روند سیاسی جهت حل بحران سوریه آماده شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت خاورمیانه در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف

از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی به سرگئی لاوروف همتای روس خود از اقدامات تهران در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل در اول آوریل به کنسولگری سفارت ایران در دمشق که منجر به کشته شدن فرماندهان ایرانی شد، اطلاع داد.

در این گزارش آمده است: تشدید بیشتر اوضاع در منطقه و اقدامات تحریک آمیز خطرناک جدید می‌تواند منجر به افزایش تنش در خاورمیانه شود. پیشگیری از چنین سناریو‌هایی و از بین بردن علل ریشه‌ای آنها باید موضوع اولویت ویژه شورای امنیت سازمان ملل باشد.

در این تماس تلفنی، طرفین بر پیگیری مواضع مشترک در زمینه آتش بس فوری در نوار غزه و رفع مشکلات ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه تأکید کردند.

وزیران امور خارجه ایران و روسیه یک روز قبل (شنبه ۲۵ فروردین) نیز به صورت تلفنی گفتگو کرده بودند. 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.
در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز صبح یکشنبه با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم و عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، گفت: عملیات در حد تنبیه بود، اما پاسخ ایران به هر اقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

سرلشکر محمد باقری افزود: اینکه رژیم صهیونیستی بخش کنسولی سفارت ما را مورد هدف قرار دهد و مستشاران قانونی ما را که به دعوت دولت سوریه در آن کشور حضور دارند را به شهادت برساند عبور از خطوط قرمزی بود که همه کشور‌ها به جز دو سه حامی رژیم صهیونیستی آن را محکوم کردند.

ییش از این، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای درباره پاسخ موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، ضمن اشاره به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدام مناسب در زمینه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، از همه طرف‌ها خواست که برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت منطقه، خویشتنداری کنند.

در این بیانیه آمده است: بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، این حمله در چارچوب دفاع از خود و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در پاسخ به حملات به اهداف ایرانی در منطقه از جمله حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته است، اقدامی که روسیه پیش‌تر آن را محکوم کرده بود.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه با اشاره به عدم صدور بیانیه محکومیت اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: متأسفانه این شورا به دلیل مواضع اعضای غربی آن نتوانست پاسخ مناسبی به حمله به نمایندگی کنسولی ایران بدهد.

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر رژیم صهیونیستی نوشت: «سیمونا، به من یادآوری کن که اسرائیل حداقل یک حمله رژیم کی‌یف به مناطق روسیه را محکوم کرد؟ یادت نمی‌آید؟ من هم همین طور».

وی ادامه داد: من بیانیه‌های منظم مقامات اسرائیلی در حمایت از اقدامات زلنسکی را به خاطر دارم. آن اقدامات بسیار جنایتکارانه و تروریستی که در نتیجه آن، سال به سال، غیرنظامیان کشته می‌شوند و زیرساخت‌های غیرنظامی ویران می‌شوند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بیانیه‌ای صادر کرده بود.

در بیانیه وزارت خارجه کشورمان آمده است: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

در این بیانیه تصریح شده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • گفت‌وگوی تلفنی رئیسی و پوتین
  • گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی اقدام تلافی ‎جویانه ایران علیه اسرائیل
  • لاوروف در تماس تلفنی به امیرعبداللهیان چه گفت؟
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • بررسی آخرین وضعیت خاورمیانه در تماس تلفنی امیرعبداللهیان و لاوروف