Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-18@13:30:44 GMT

گرجستان موشک های ضدتانک از آمریکا می خرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۹۶۵۱

گرجستان موشک های ضدتانک از آمریکا می خرد

به گزارش بولتن نیوز، اداره همکاری های دفاعی و امنیتی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: توافق نامه تحویل موشک های ضد تانک جاولین به گرجستان به تامین امنیت ملی خود آمریکا هم کمک می کند .
براساس این گزارش، دولت گرجستان از آمریکا درخواست خرید این موشک ها را کرده و نظامیان آمریکا همچنین آمادگی ارایه خدمات فنی و انتقال این تجهیزات نظامی را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وزارت دفاع آمریکا ، تحویل این تجهیزات نظامی ، به تقویت سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا از طریق تقویت امنیت گرجستان کمک می کند و این اقدام موجب تغییر تعادل قدرت نظامی در منطقه نمی شود.
در این حال وزارت دفاع گرجستان تصمیم وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحویل موشک های ضد تانگ جاولین به گرجستان را نشانه روابط راهبردی و اعتماد متقابل بالای میان دو کشور عنوان کرد.
'للا چیکووانی' معاون وزیر دفاع گرجستان گفت: موشک های ضد تانک جاولین جنبه دفاعی داشته و علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.
به گزارش آپسنی ، موشک های ضدتانک جاولین را برای نخستین بار در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی در جریان برگزاری تمرینات نظامی 'شریک شایسته' ناتو در گرجستان به این کشور منتقل کردند و جاولین یکی از موشک های قوی ضد تانک به شمار می رود و قادر به نابودسازی هر نوع ماشین های زره پوش و نیز وسایل نقلیه هوایی در ارتفاعات پایین تر است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد

به گزارش قدس آنلاین پس از آنکه دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل ادعا کرد که ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده ایران توسط سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل رهگیری شده‌اند، مقاله‌ای در Mondoweiss عنوان کرد که پاسخ تنبیهی ایران بدون دستاورد نبوده است.

نویسنده این مقاله معتقد است که ایران قصد خود را برای حمله یک هفته قبل اعلام کرده و به ایالات متحده اطمینان داده بود که این عملیات «از تشدید تنش جلوگیری خواهد کرد».

روز سه‌شنبه، دکتر جیم کاوانا، روزنامه‌نگار مستقل در گفت‌وگو با اسپوتنیک درباره پاسخ تنبیهی ایران به حمله متجاوزانه اسرائیل گفت: «این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است: اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد».

وی ادامه داد: «آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور موثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوایی جهان انجام دهد. ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد. بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوایی جهان اصابت کرد».

این روزنامه‌نگار مستقل ادامه می‌دهد: «عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ اما بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد. اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد. آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببینند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند».

طبق گزارش‌ها، دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفته است که ایالات متحده از ضد حمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد. ظرف ۲۴ ساعت روز دوشنبه، نتانیاهو کابینه جنگی خود را احضار کرد تا درباره حمله موشکی و پهپادی ایران صحبت کند.

کاوانا افزود: «ایران می‌گوید تنها کاری که اسرائیل می‌تواند انجام دهد تا موضع واقعی‌اش را نشان دهد حمله مستقیم به ایران است و اگر بخ شکل مستقیم به ایران حمله کند، ایران پاسخ خواهد داد. به‌دلایل انتخاباتی یا هر دلیل دیگر، دولت بایدن این را نمی‌خواهد».

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • رونمایی وزارت دفاع روسیه از بیش از ۳۰ نوع سلاح در حضور شویگو
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر از دست داد
  • سخنگوی وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد