Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@06:35:56 GMT

وزیر جهاد کشاورزی ‌به کرمانشاه می‌رود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۹۷۹۸

وزیر جهاد کشاورزی به منظور بررسی وضعیت کمک رسانی به بهر برداران آسیب دیده بخش کشاورزی مناطق زلزله زده غرب کشور، روز چهارشنبه عازم استان کرمانشاه می شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود حجتی به همراه جمعی از مدیران این وزارتخانه، به منظور بررسی وضعیت کمک رسانی به بهره‌برداران آسیب دیده بخش کشاورزی مناطق زلزله زده غرب کشور، صبح فردا چهارشنبه عازم استان کرمانشاه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پی وقوع زلزله اخیر، با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر رسیدگی سریع به مشکلات بخش کشاورزی مناطق زلزله زده، هیاتی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی از جمله معاون امور آب و خاک، معاون امور تولیدات دامی، رئیس سازمان امور عشایر ایران و مسئولان سازمان دامپزشکی در سفرهای جداگانه به منظور رسیدگی به امور بخش کشاورزی مناطق زلزله زده غرب کشور، در روستاهای استان کرمانشاه حضور یافتند و نسبت به موضوع دفن بهداشتی لاشه های دام، برآورد خسارت و نحوه کمک رسانی به بخش های آسیب دیده دامپروری و کشاورزی اقدام کردند.

همچنین وزارت جهاد کشاورزی به پیمانکاران و مشاوران طرح های آبی و خاکی مستقر در کرمانشاه اعلام کرد: تمامی امکانات و ماشین آلات و کارگاه ها را برای خدمت رسانی به زلزله زدگان بسیج کنند.

با تصویب شورای مدیریت بحران کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور، مقرر شد دو هزارتن «جو» رایگان در اختیار دامداران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قرار گیرد که در فاز نخست ۷۲۰ تن «جو» برای توزیع میان دامداران آسیب دیده این استان، ارسال شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به طوری که آمار واردات محصولات کشاورزی این کشور سال گذشته بیش از ۱۱ میلیارد دلار بوده و سهم ایران از این بازار ۴۳۷ میلیون دلار بود.

با توجه به اقداماتی که وزارت جهاد کشاورزی انجام داده، صادرات سال گذشته محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به پاکستان رشد ۲۶ درصدی تجربه کرد. ظرفیت بخش کشاورزی ایران ظرفیت بالایی در صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی داشته و می‌توان سالانه تا سقف یک میلیارد دلار صادرات به پاکستان داشت.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر جهاد کشاورزی حضور پررنگ در رویدادهای تجاری و نمایشگاه‌های بزرگ مرتبط اصلاح روش‌های بازگشت ارز حاصل از صادرات و نیز توسعه زیرساخت‌های گمرکی و تجهیز زنجیره سرد لجستیک حمل و نقل کالای کشاورزی را از جمله برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این هدف صادرات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه پاکستان کشور اسلامی است، می‌توان بحث واردات گوشت و دام زنده از آن کشور را بررسی و پیگیری کرد.

وی افزود: از سوی دیگر ذرت دامی که در این کشور کشت می‌شود از کیفیت مطلوب و قیمت مناسب برخوردار بوده و جز نهاده‌های مورد نیاز ایران است.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران و پاکستان تا حدودی مکمل یکدیگر بوده که می‌تواند منجر به گسترش تعاملات شود.

گفتنی است؛ از جمله مواردی که در سفر ریاست جمهوری در سفر پاکستان پیگیری شد بحث کشت قراردادی، تهاتر کالاهای اساسی و سایر اقدامات زیرساختی بود.

کد خبر 6087611

دیگر خبرها

  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • برداشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد