Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@23:22:43 GMT

پیشروی های ارتش سوریه به سمت البوکمال

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۹۹۸۹

پیشروی های ارتش سوریه به سمت البوکمال

به گزارش ایسکانیوز، نیروهای سوری و همپیمانش با نیروهای عراقی در جنوب غرب شهر البوکمال، و در مرزهای دو کشور با هم دست دادند.
نیروهای سوریه که از ایستگاه نفتی موسوم به تی 2 در ریف جنوبی دیرالزور حرکت کرده بودند، خود را به اطراف میدان نفتی «عکاش» رساندند.

با این پیشروی، نیروهای سوری خود را به فاصله کمتر از 30 کیلومتر شهر البوکمال رسانده اند و پس از تثبیت مواضع خود، به سمت این شهر حرکت خواهند کرد تا آن را از داعش پس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتظار می رود که ارتش سوریه از حمایت طرف عراقی نیز که بخش شرقی را امن خواهد کرد، استفاده کند و نیروهای عراقی در پوشش زمینی و هوایی این نبردها کمک کنند. به گونه ای که بالگردهای ارتش عراق، تحرکات داعش در نزدیکی شهر البوکمال در داخل اراضی سوریه را هدف قرار دادند. نیروهای بسیج مردمی عراق نیز در مناطق همجوار این شهر مرزی، مواضع خود را تثبیت کردند تا مانع از حرکت داعش به سمت شرق یعنی شهر «القائم» شوند.
در شمال رود فرات هم کُردهای تحت حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به سمت اطراف شهرک «هجین» در موازات رود فرات واقع در ریف شرقی دیرالزور پیشروی کردند.
روزنامه الاخبار گزارش داد که تحرکات نیروهای کُرد ظاهرا تلاشی برای اعمال فشار به سمت بوکمال است، ولی پیشروی ارتش سوریه در دو طرف مرز، ظاهرا بسیار نزدیک به شهر است؛ البته گروه های هم پیمان مشترکی که در دو طرف مرز می جنگند، در صورت لزوم، میتوانند از داخل اراضی عراق به سمت شهر بوکمال حرکت کنند و این به سود ارتش سوریه است.

بوکمال سوریه ارتش دیرالزور

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به همراه دو کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش المسیره، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی دیگر این کشور (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 6088215

دیگر خبرها

  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها