Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بسیاری از رسانه‌های جهان اظهارات حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان و نامه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به رهبر معظم انقلاب را مبنی بر پایان گروه وهابی-صهیونیستی داعش به طور گسترده‌ای بازتاب دادند.

پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز در گزارشی با تیتر «رئیس جمهور ایران پایان داعش را اعلام کرد»، نوشت روحانی خبر پایان حکومت خوادخوانده داعش را در اظهاراتی که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش می شد، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید سردار قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه، نیز سه شنبه در نامه ای خطاب به رهبری جمهوری اسلامی ایران، شکست داعش را اعلام کرد.

بیزنس اینسایدر نیز خبر اعلام پایان داعش توسط روحانی و سردار سلیمانی را بازتاب داد. در این گزارش آمده است اعلام پایان کار داعش توسط روحانی پس از آن صورت گرفته که سردار قاسم سلیمانی در نامه ای به رهبر (معظم انقلاب اسلامی ایران)، شکست کامل داعش را (در سوریه و عراق) اعلام کرد.

ایندیپندنت نیز تیتر «ایران پایان داعش را در جریان یک برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد» را برای بازتاب این خبر انتخاب کرد. در این گزارش آمده است روحانی در اظهاراتی که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش می شد، پایان داعش را اعلام کرد. سردار قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه نیز در نامه ای (خطاب به رهبر معظم انقلاب) که سه شنبه در وبسایت خبری سپاه منتشر شد، پایان گروه (تکفیری-وهابی) داعش را در سوریه و عراق اعلام کرد. سلیمانی همچنین از متحد ایران –جنبش حزب الله لبنان– به سبب نقش مؤثرش در جنگ با داعش قدردانی کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز خبر اعلام پایان داعش را بازتاب داد. این روزنامه با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در یک برنامه تلویزیونی که به صورت زنده پخش می شد، پایان داعش را اعلام کرد. این روزنامه همچنین به بخشی از نامه سردار سلیمانی خطاب به رهبر معظم انقلاب که در آن از هزاران شهیدی که در راه شکست داعش جانفشانی کردند قدردانی کرده، اشاره کرده است.

روزنامه انگلیسی سان (The Sun) نیز خبر اعلام پایان کار داعش توسط روحانی و سردار سلیمانی را بازتاب داد. در این گزارش آمده است ویدئوها و تصاویری که هفته گذشته منتشر شد نیروهای سپاه را در خطوط مقدم مبارزه با گروه تروریستی داعش نشان می داد. رسانه های ایران تصاویری از شهر ابوکمال در شرق سوریه، که گفته می شود آخرین پایگاه حکومت خودخوانده داعش بود، منتشر کرده اند.

پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی استار نیز در گزارشی نوشت پایان داعش در یک برنامه زنده تلویزیونی به طور بسیار غافلگیرکننده ای توسط رئیس جمهور ایران اعلام شد. سردار قاسم سلیمانی نیز در نامه ای خطاب به رهبر (معظم) انقلاب، از پایان گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش خبر داد.

سی ان بی سی نیوز نیز نوشت حس روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه پایان گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

 آسیا تایمز نیز در مطلبی نوشت پس از آزدسازی آخرین منطقه تحت کنترل داعش در سوریه (منظور شهر بوکمال است)، ایران «پایان داعش» را اعلام کرد. این گزارش می‌افزاید حسن روحانی امروز در یک برنامه زنده تلویزویونی پایان داعش را اعلام کرد و سردار قاسم سلیمانی نیز در نامه ای خظاب به رهبر (معظم) جمهوری اسلامی ایران که امروز (سه شنبه) در وبسایت خبری سپاه منتشر شد، پایان گروه (تکفیری-صهیونیستی) داعش را اعلام کرد.

 پایگاه اینترنتی مجله آمریکایی نیوزویک نیز در گزارشی نوشت ایران پایان داعش را اعلام کرد. در این گزارش آمده است تهران به دمشق و بغداد در جنگ علیه گروه (وهابی-صهیونیستی) داعش یاری رساند.

پایگاه اینترنتی دیلی میل نیز در گزارشی با عنوان «رئیس جمهور ایران، حسن روحانی، پایان داعش را اعلام کرد»، نوشت روحانی این اظهارات را پیش از دیدار با ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور روسیه و ترکیه، بیان کرد. رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه قرار است چهارشنبه در شهر سوچی روسیه در دیداری سه‌جانبه تحولات سوریه را بررسی کنند.

 پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی مترو نیز در گزارشی نوشت رئیس جمهوری ایران در یک برنامه زنده تلویزیونی از نابودی داعش خبر داد.

 

انتهای پیام/

رسانه های جهان اعلام پایان داعش توسط ایران را به طور گسترده پوشش دادند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند

درحالی که پس از عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» آحاد مردم و مقامات افغانستان تمام قد از جمهوری اسلامی حمایت کردند، در هیاهوی اخیر رسانه‌های غربی و صهیونیستی نیز کاربران افغان کنار ایران ایستادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حملات موفقیت آمیز پهپادی و موشکی «‌عملیات وعده صادق»، که در 75 سال ‌از اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها تاکنون بی‌سابقه بوده است، واکنش مثبت حکومت طالبان، چهره‌های سیاسی دولت پیشین افغانستان، مخالفان سیاسی کابل و همنوایی و حمایت تمام قد آحاد مردم این کشور را از ایران در پیوند با دفاع از مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشت.

پاسخ موشکی ایران را می‌توان از مهم‌ترین رویدادهای خبری در سطح منطقه و جهان دانست که واکنش‌‌های بسیاری را در همان ساعات اولیه در پی داشت، از جمله همنوایی کاربران افغانستان در تحولات منطقه که نشان می‌دهد آنها تمام قد در کنار ایران و علیه رژیم غاصب صهیونیستی ایستادند.

کاربران افغانستانی همچنین در واکنش به هیاهوی رسانه‌های غربی و صهیونیستی در پی واقعه منهدم شدن چند ریز پرنده در اصفهان نیز با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و ذیل مطالب رسانه‌های خارجی در کنار ایران ایستادند تا جایی که رسانه «بی.بی.سی» نیز به این حمایت افغانستانی‌ها از ایران نیز اذعان کرده است.

این رسانه نوشت «کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی واکنش گسترده‌ای به حملات ایران و اسرائیل نشان داده‌اند و عمدتا در این مناقشه در کنار ایران ایستاده‌اند».

بی.بی.سی اظهار داشت: عمده کاربران افغان در شبکه‌های اجتماعی و از جمله در بخش نظرات مطالب در اینستاگرام و فیسبوک از همسایه‌شان حمایت کرده‌اند. اکثریت نظرات آنها با رنگ‌وبوی مذهبی و به‌ نظر می‌رسد نشات‌گرفته از حمایت آنها از مردم غزه در جریان حملات اسرائیل باشد.

ملک زاده یکی از کابران افغان در فیسبوک نوشت:

«نظرات مردم افغانستان واقعیت عینی جهان است. اسرائیل جنایت نسل‌کشی را در فلسطین انجام می‌دهد عکس‌العمل بعضی از کشورها نه تنها رضایت بخش نیست بلکه تقویت این عمل ضد انسانی است. ما هراس داریم منطقه درگیر جدال جدی نشود. بی عدالتی به اوج خود رسیده و جنایت اسرائیل نادیده گرفته می‌شود. به عنوان یک فرد بی طرف اگر ایران به کنسولگری اسرائیل جنایت کار حمله می‌کرد واکنش کشورها چه می بود.عدم واقعیت گرایی جهان را به سوی نا بودی تهدید می‌کند.
مردم افغانستان اخلاق سیاسی آمریکا را خوب تجربه کرده‌اند و می‌دانند که برای آنها منافع مهم است نه ارزش‌ها.»

محمدی از دیگر کاربران عنوان کرد:

«از چنین شیطنت‌ها و‌ منافقت‌های دیرینه‌ تان بزرگان ما برای ما نوشتند و بیان کردند، اکنون همه‌ ما دانا و هوشیار شدیم و فکر نکنم برای تان نتیجه‌ بدهد.
در چنین مسائلی عرب و عجم، سیاه و سفید، خارجی و داخلی، شیعه و سنی نداریم.
هر کسی که میگوید «الله اکبر» برادر و پاره‌ تن هم هستند.»

امانی از دیگر کاربران صفحه مجازی آرزوی بزرگ خود را به عنوان یک مسلمان، نابودی کامل آمریکا واسرائیل از نقشه جهان عنوان می‌کند.

هاشمی می‌گوید:
«انشاالله که ایران برنده این نبرد در برابر شیاطین خواهد بود و همیشه حق جایگاه خاصی دارد نزد الله.»

خالقی اظهار داشت: مردم افغانستان حق دارند کنار مسلمین ایستاده باشند، اسرائیلی‌ها مردم غزه رو تباه کردند به اطفال و پیر جوان مرد و زن رحم نمی‌کند، چرا؟ چون مسلمان هستند، بنابراین ایران یا افغانستان چرا باید رحم داشته باشد نسبت به اسرائیل !  زنده باد اسلام

صوفی اجمل تاکید کرد:
«ایران هم زبان ماست، بر علاوه هم زبان بودن ما همه مسلمانیم و باید در مقابله با ظلم کفار کنار هم ایستاده و از یکدیگر حمایت می‌کنیم به خصوص در مقابل اسرائیل که سال‌هاست ظلم می‌کند و همه کشورهای جهان خاموش نشستد».

ابراهیمی نوشت:
«ما ملت افغانستان در کنار کشور همسایه خود هستیم، شعیه و سنی برادر است. اسرائیل دشمن تمامی مسلمانان جهان است به امید روزی که تمام مسلمانان جهان اتحاد همبستگی داشته باشد. درود بر رهبر ما حضرت محمد مصطفی».

کیان اوغلی می گوید:
«حمایت ما از اسلام است !و این حمایت ها تا آزادی بیت المقدس از شر ظالمان ادامه خواهد داشت.»

ابوالفضل مهدوی تصریح کرد:

«بله، صد در صد، کنار کشور مسلمان و همسایه خود ایستاده هستیم.‌ دشمن ما مشترک‌ است.»

میرزایی بیان کرد:

«جدای از پیوندهای ناگسستنی دو کشور هم دین وهم زبان (ایران و افغانستان )، اینجا بحث دو روی و سیاست دوگانه غرب ورسانه های وابسته‌ به آنها مطرح است ؛ به خصوص آمریکا که از نظر ما افغانستانی‌ها برای آمریکا هیچ چیزی جز منافع اش ارزش ندارد.

این کاربران افغان پرسش از وزیر خارجه انگلیس را به عنوان شاهد مثال مطرح می‌کند و می‌نویسد: «درصورتیکه کشوری به کنسولگری بریتانیا حمله نظامی کند پاسخ شما چیست؟» آقای وزیر پاسخ می‌دهد که « پاسخ ما فوری وکوبنده خواهد بود».

میرزایی همچنین ادامه داده است: اما وقتی جمهوری اسلامی تلافی کرد واز خود دفاع نمود غرب محکوم کرد. آیا این سیاست دوگانه و نفاق افگنانه نیست ؟!»

فتحی می‌نویسد:

«ملت مسلمان افغانستان از برادران دینی خود در غزه حمایت کامل می‌نماید و سیاست های جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومین را به دیده قدر نگریسته و تائید می نماید».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • بازتاب سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان در رسانه‌های انگلیسی‌زبان
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • سپاه هیمنه رژیم اشغالگر قدس را در چشم مردم جهان شکست
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • کاربران افغان در هیاهوی رسانه‌‌ای غرب کنار ایران ایستادند