Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-05-07@10:21:08 GMT

مطهری: روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۰۲۰۷

مطهری: روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود دارد



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش ابزار دست آمریکا، صهیونیسم و عربستان بوده گفت که امروز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در یادداشت علی مطهری آمده است:

اگر بخواهیم برای پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی بر داعش نمونه‌ای در تاریخ پیدا کنیم، باید از پیروزی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بر خوارج یاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که جنایت‌ها و خشونت‌های خوارج را در تاریخ می‌خواندیم با خود می‌گفتیم چگونه چنین افرادی با ادعای ایمان اسلامی در صدر اسلام پیدا شدند. پیدایش داعش در زمان ما ثابت کرد که استعداد پدید آمدن گروه‌هایی مثل خوارج همیشه وجود دارد. آنجا که جهالت توأم با خشکه‌مقدسی می‌شود و گروهی مقدس نادان پدید می‌آیند منافقان زیرک آنها را ابزار دست خود می‌سازند و به جنگ حق می‌آیند. داعش بدون تردید ابزار دست آمریکا و صهیونیسم و متأسفانه عربستان که اخیراً به دامان اسرائیل رفته است بود و هست. علی علیه‌السلام خوارج را چنین توصیف می‌کند:

«مردمی خشن، فاقد اندیشه عالی و احساسات لطیف. مردمی پست، برده‌صفت، اوباش که از هر گوشه‌ای جمع شده‌اند. اینها کسانی هستند که باید اول تعلیمات ببینند، آداب اسلامی به آنها تعلیم داده شود، در فرهنگ و ثقافت اسلامی خبرویت پیدا کنند. باید بر اینها قیّم حکومت کند.»

این توصیف بر خوارج امروز یعنی گروه داعش نیز صدق می‌کند. واقعاً نیاز به یک روان‌شناسی و تحقیق عمیق اعتقادی و روانی درباره این گروه است که چگونه تعداد قابل توجهی از جوانان کشورهای اسلامی به این گروه پیوستند و حاضر به فداکاری بودند به طوری که طبق گزارش سردار سلیمانی حدود شش هزار نفر از آنها در عملیات انتحاری، خود را منفجر کردند.

شهید آیت‌الله مطهری می‌گویند گروه خوارج منقرض شده ولی روح خارجی‌گری ممکن است در برخی از ما وجود داشته باشد. امروز نیز داعش رو به اضمحلال است ولی ممکن است روح داعشی‌گری در برخی از ما وجود داشته باشد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مساله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است» اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رأی دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است