Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > دیپلماسی - وزارت امور خارجه درباره پایان دولت خودخوانده و تروریستی داعش بیانیه ای را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اينک و در پس شش سال مقاومت سلحشورانه و شجاعانه در برابر تمامی توطئه های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، با هدایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و رشادت سردار پر افتخار سلیمانی آخرین کورسوی امید " حکومت موهوم اسلامی در عراق و شام " به خاموشی گرایید و پرچم شكوهمند پيروزی حق بر باطل و فتح بزرگ دلير مردان مقاومت در آخرين پايگاه های مولّد خباثت، كشتار و جنايت به اهتزاز در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد فصل مهم دیگری از تحولات در منطقه حساس غرب آسيا با همکاری، همراهی و رشادت همه نيروهای مقاومت و كشورهای منطقه كه در مبارزه با تروريسم، افراط گرايی و كشتار انسان های بی گناه، با تمام توان و در عمل گام های بلندی برداشتند آغاز شده و می رود كه اين منطقه و جهان را در برابر آزمون و تجربه ای تاريخ ساز قرار دهد.

آنانی که در این سال های پر فراز و نشیب، دهشتناک و تاريک تاريخ بشری در کنار ملت های مظلوم سوریه و عراق ایستادند و با اراده ای راسخ در میدان مبارزه و مذاکره هزينه ای سنگين برای دفاع از كرامت آدميان و در مقابله با نفرت آفرينان و كينه توزان پرداختند، امروز با افتخار تمام به اعلام حمایت بی دريغ خود از امت اسلامی و عربی می بالند و آنان که از هیچ كشش و کوششی برای به يغما‌ بردن و غارت غنیمتی از برادران و خواهران خود دریغ نکردند و تنها بر هیزم آتش جنگی نابرابر و شرم آور افزودند، در ادامه مسیر پر خطا و ننگين خود همچنان با صرف هزينه های كلان و بی ثمر در بر پايی كنفرانس ها و مجموعه های تهُی و گردهمایی های بی حاصل به دنبال سرپوش گذاشتن بر اشتباهات و جنايات پر شمار خود و ای بسا يافتن شريكانی برای جرم ها و جنایات فجیع خود برای فردا روزی هستند كه جامعه و وجدان های بيدار جهانی در پی قضاوت و محاكمه اين عاملان و مسببان كشتار و تخريب بر خواهند خاست و در چنين روزهايی است كه بايد منتظر خباثت ها، توطئه ها و اقدامات انحرافی جدید آنان در بين ملت های منطقه بود كه بی شک هوشياری و درايت ملت ها و دولت های منطقه و جهان اسلام را طلب می نمايد.

امروز با نابودی امید تشکیل دولت موهوم اسلامی در عراق و شام، بار دیگر به اثبات رسید که تروریسم و حامیان فکری، مالی، سیاسی و نظامی این پدیده فتنه افکن نیز محکوم به شکست بوده و باید در پیشگاه محاکم جهانی و وجدان های بیدار ملت ها پاسخگوی جنایات خود و کشتار و ویرانی و آواره گی میلیون ها انسان بی دفاع و بی گناه باشند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آرزوی پایان یافتن انديشه های موهوم و دروغينی كه به مرگ و نابودی انسان ها از هر مذهب و آیینی می انديشد، بر خود لازم می داند در پایان این مرحله از مبارزه با تروریسم، این دستاورد پرثمر را به ملت و دولت سوریه و عراق و به تمام ملت های منطقه و آزادیخواهان، بویژه رزمندگان مقاومت تبریک گفته و تلاش های بی دریغ مبارزان جان بر كف و راستين علیه تروریسم، مستشاران سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان و دیگر گردان های مقاومت که خالصانه در پاکسازی منطقه از لوث وجود عناصر داعش مشارکت داشتند را ستايش نمايد؛ همچنانکه بطور ویژه بايد حمایت و مشارکت دولت روسیه در اين مرحله حساس از مبارزه با تروريسم را پاس داشت و به نيكی ياد نمود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اذعان به قرار داشتن منطقه و جهان در «پیچ بزرگ تاریخی»، همچون گذشته از هیچ کوششی در راستای ترجمان رشادت های رزمندگان مقاومت در میدان نبرد، در عرصه های سیاسی دریغ نکرده و در تلاشی خالصانه در مسیر تحقق صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی با همکاری جمعی قدم بر می دارد.

52312

 

کلید واژه‌ها : داعش -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلويزيون الجزیره، باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق درباره جزئیات سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور به آمریکا گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با بایدن موضوعاتی از جمله حضور نیرو‌های ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است. عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی به گونه‌ای است که منافع مردم را تضمین کند.

این مقام ارشد عراقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: ما خواهان گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها در منطقه هستیم.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند