Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: سارق حرفه‌ای که برای پنهان ماندن راز سرقتش زن ۱۶ ساله‌ای را به قتل رسانده بود در ادامه بازجویی‌ها پرده از اسرار قتل همسرش هم برداشت.

شامگاه 17آبان مأموران پلیس شهرستان مرند در آذربایجان شرقی در جریان پیدا شدن جسد زنی در نزدیکی سد شهید کلانتری این شهر قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. جسد غرق در خون این زن در کنار جاده‌ای روستایی افتاده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که وی بر اثر اصابت ضربات آجر به سرش به قتل Murder رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران که در تلاش برای شناسایی هویت مقتول بودند متوجه شدند که 15مهرماه، خانواده زن جوانی به نام فریده به اداره پلیس رفته و از ناپدید شدن دختر 16ساله‌شان خبر داده بودند. مشخصات دختر ناپدید شده با مشخصات مقتول مطابقت داشت و کمی بعد مشخص شد که قربانی کسی جز فریده نیست. تحقیقات از خانواده او نشان می‌داد که این زن مدتی قبل از شوهرش جدا شده و در خانه پدر و مادرش زندگی می‌‌کرد اما 15مهرماه بی‌آنکه کسی را در جریان بگذارد خانه را ترک کرده و از آن زمان ناپدید شده بود.

کارآگاهان در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد فریده پس از فرار Escape از خانه با مرد جوانی رابطه داشته است. این مرد دستگیر شد و در بازجویی‌ها ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: شب گذشته من و فریده در خانه‌باغم بودیم و یکی از دوستانم به نام بهرام هم مهمان ما بود. بعد از خوردن شام احساس کردم سرم گیج می‌رود و ناگهان بیهوش شدم.

وقتی به‌هوش آمدم نه از فریده خبری بود و نه از دوستم. آنجا بود که متوجه شدم همه اثاثیه باارزش خانه‌ام و هر چه پول داشته‌ام سرقت Stealing شده است. حالا هم حدس می‌زنم که بهرام پس از اینکه مرا بیهوش کرده، فریده را به قتل رسانده و اموالم را سرقت کرده است.

در تعقیب قاتل

اظهارات مرد جوان از یک سرقت مرگبار حکایت داشت اما هنوز معلوم نبود که بهرام با چه انگیزه‌ای زن جوان را به قتل رسانده و چرا او را نیز همانند دوستش بیهوش نکرده بود. در چنین شرایطی دستور بازداشت این مرد صادر و مشخصات او در اختیار تمامی تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت. اموالی که از خانه‌باغ سرقت شده بود، شامل پول، تابلوفرش و اثاثیه بود که حمل‌ونقل آنها به راحتی امکان‌پذیر نبود و این احتمال وجود داشت که مرد جنایتکار قصد فروش آنها را داشته باشد. با این احتمال جست‌وجوها وارد مرحله‌ای تازه شد تا اینکه در نهایت بهرام هنگام فروش اموال مسروقه شناسایی و دستگیر شد.

اعتراف به 2 جنایت

مرد جوان در بازجویی‌ها به قتل زن 16ساله اعتراف کرد و گفت: من و صاحب باغ(دوست فریده) مدت‌ها قبل در زندان Prison با هم آشنا شده بودیم. چند روز پیش از کرج به مرند آمدم و چون جایی را نداشتم با دوستم تماس گرفتم و به خانه باغ او رفتم. فریده هم آنجا بود و وقتی دیدم وضعیت مالی دوستم خوب است تصمیم گرفتم از آنجا سرقت کنم. شب حادثه Incident در غذای آنها داروی بیهوشی ریختم. فریده و دوستم پس از خوردن شام بیهوش شدند و شروع به جمع کردن اثاثیه داخل خانه کردم.

همان لحظه متوجه شدم که چشمان فریده باز است و او کاملا بیهوش نشده. برای همین وی را به بیرون از باغ کشاندم و با یک تکه آجر چند ضربه به سرش زدم و او را به قتل رساندم. سپس جسدش را در کنار جاده‌ای رها کردم و با سرقت اموال دوستم گریختم تا اینکه روز بعد مأموران مرا دستگیر کردند.

سرهنگ علی اسمعیل‌پور، معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی گفت: پس از اعترافات مرد جنایتکار راز قتل زن 16ساله فاش شد و تحقیقات از این مرد ادامه یافت. از آنجا که پلیس می‌بایست خانواده قاتل The Murderer را شناسایی و از دستگیری او مطلع می‌کرد، مأموران شروع به پرس‌وجو از وی کردند. این مرد ابتدا مدعی شد که متاهل است اما وقتی مأموران شماره و نشانی همسرش را خواستند، این بار ادعا کرد که از هم طلاق گرفته‌اند و خبری از او ندارد.

وی ادامه داد: حرف‌های قاتل ضد‌و نقیض بود و مأموران برای اینکه نشانی از همسرش به‌دست بیاورند به تحقیقات و بازجویی از وی ادامه دادند تا اینکه در نهایت مرد جنایتکار به دومین قتل هم اعتراف کرد. او گفت که مدتی قبل و در کرج همسرش را به قتل رسانده و پس از آن راهی مرند شده و به خانه باغ دوستش رفته که هنگام سرقت از آنجا دومین جنایت را رقم زده است. به گفته سرهنگ اسمعیل‌پور، با اعتراف این مرد به قتل همسرش، پرونده او با نیابت قضایی به استان البرز فرستاده شد تا در آنجا درباره قتل همسر وی تحقیق شود.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که اقدام به سرقت میلیاردی از خانه دو نفر از ایرانیان مقیم کانادا در شمال تهران کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزییات این پرونده اظهارکرد:‌ مدتی پیش زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که ساکن کشور کانادا است و برای عیددیدنی به ایران آمده است، اما زمانی که وارد خانه‌اش در نیاوران شده متوجه شده که سه تخته فرش ابریشم، دو تخته تابلوفرش، دو عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال از خانه‌اش به سرقت رفته است. پس از اخذ اظهارات شاکی و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پا در صحنه سرقت گذاشته و متوجه شدند خانه روبه‌روی منزل مورد دستبرد که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده است، هدف سرقت قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از سالم بودن درهای ورودی خانه داشت که این خود نشان از آشنا بودن سارقان با محل بود برای همین، شک کارآگاهان به سمت سرایدار ساختمان که چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک بود، رفت. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان متوجه شدند که سرایدار مذکور پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج بوده در ارتباط است.

وی افزود: تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها در یک عملیات پلیسی شدند. متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی با سرایدار اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: سردسته این باند معترف شد که در گذشته حدود هشت سال در این برج سرایدار بوده و از حضور یا عدم‌حضور ساکنان در خانه‌شان مطلع بوده است. هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با دوستش و دو نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کرده و چون کلیدها را در اختیار داشته بدون آسیب به در وارد خانه شده است. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه چهار سارق طی مدت زمان ۲۰ روز،شش مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفته و هرچه توانسته بودند، سرقت کردند، گفت: این افراد پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودشان تقسیم کرده بودند. در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان به همراه پرونده متشکله و برای برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند و تلاش برای دستگیری متهم فراری نیز در حال انجام است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • منشی درمانگاه روزی ۳۰ میلیون تومان سرقت می‌کرد
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک در غرب تهران / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو