Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی شیرزاده، مدیرکل مشارکت های مردمی  سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه اجتماعی برنا درباره بازسازی مدارس زلزله زده کرمانشاه توسط بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، گفت: در نشست بنیاد برکت با سازمان مشارکت های مردمی، بنیاد متعهد به بازسازی تمام مدارس زلزله زده کرمانشاه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه با همکاری اعضای نوسازی مدارس استان برنامه ریزی برای بازسازی مدارس تخریب شده شروع شده، افزود: سازمان نوسازی 78مدرسه و 415 کلاس درس را در منطقه بررسی کرده است. در حال حاضر بنیاد برکت متعهد به بازسازی 47 مدرسه و 144 کلاس درس در روستاها شده است.

شیرزاده درباره تحصیل دانش آموزان تا آماده شدن مدارس گفت: در حال حاضر دانش آموزان در مدارس سالم به صورت دوشیفت و سه شیفت  در حال تحصیل هستند. مورد دیگر کانکس هایی هستند که دانش آموزان می توانند در این مدارس سیار درس بخوانند.

وی در پایان تاکید کرد : امید داریم حداقل تا پایان مهر سال آینده مدارس بازسازی شوند اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

بنا به این گزارش، در حالیکه پیش از این زمان پایان ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، بیست و هشتم فروردین‌ اعلام شده بود، اما مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای دیگر از تمدید زمان ثبت نام این آزمون‌ها تا ۳۱ فروردین خبر داد که بر این اساس، فردا آخرین مهلت دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در آزمون مذکور است.

بر اساس دستورالعمل اعلامی، آزمون‌های ورودی مدارس دوره اول و دوم استعدادهای درخشان و دوره دوم نمونه دولتی، دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان (داخل و خارج از کشور) قرار می‌گیرد.‌ همچنین ثبت‌نام داوطلبان نیز از طریق سامانه مذکور انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که ویرایش اطلاعات و پرداخت وجه برای دانش آموزانی که ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند نیز در بازه زمانی مذکور امکان پذیر خواهد بود این در حالیست که پس از پایان مهلت مقرر، دانش آموزانی که ثبت نام خود را تکمیل نکرده‌اند از سامانه ثبت نام حذف خواهند شد.

مدارس مسئولیتی برای ثبت‌نام ندارند

بر اساس دستورالمعل صادره ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل دانش‌آموزان، مسئولیتی در این خصوص ندارند. همچنین دانش‌آموزان اتباع خارجی باید از کد اتباع استفاده کنند.

کارت ورود به جلسه آزمون شامل نام، نام خانوادگی، عکس داوطلب و سایر اطلاعات مورد نیاز مدارس سمپاد و نمونه دولتی انتخاب شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه آزمون پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 شرکت داوطلبان در جلسه آزمون بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

آزمون ورودی پایه هفتم ۳۱ خرداد و آزمون دهمی‌ها اول تیر

آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه (۳۱ خرداد) و آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی، راس ساعت ۸ صبح روز جمعه تاریخ (۱ تیرماه) آغاز می‌شود.

مبلغ ثبت‌نام یکصد هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.‌ هر نوع پرداخت خارج از سامانه ثبت‌نام آزمون فاقد اعتبار بوده و مبلغ واریزی قابل استرداد نخواهد بود. مبلغ ثبت‌نام ثابت بوده و به جز این مبلغ دریافت هرگونه وجه با هر عنوانی ممنوع است.

با توجه به این‌که ثبت‌نام در آزمون‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود مسئولیت احراز شرایط ثبت‌نام و صحت مندرجات در تقاضانامه ثبت‌نام تماماً بر عهده داوطلب است و در صورت مغایرت، قبولی داوطلب، لغو و از ثبت‌نام و ادامه تحصیل او در مدارس مزبور ممانعت خواهد شد.

حوزه امتحانی داوطلبان آزمون‌های ورودی پایه‌های هفتم و دهم براساس منطقه آموزشی محل تحصیل سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آنان تعیین خواهد شد. امکان تغییر حوزه امتحانی صرفاً در زمان ثبت‌نام برای داوطلبان وجود دارد و قابل تغییر نخواهد بود.

دانش‌آموزان عشایری به دلیل کوچ‌رو بودن در هر منطقه‌ای که اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین می‌کند مجاز به ثبت‌نام هستند.

با توجه به این‌که حوزه آزمون در خارج از کشور تشکیل نخواهد شد، اطلاع‌رسانی و هماهنگی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور بر عهده مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور است.

شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲. کسب مقیاس «خیلی خوب» در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و کسب مقیاس ‌خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

توجه: تربیت‌بدنی و شایستگی عمومی جزو مواد درسی محسوب می‌شود

توجه‌: شرکت دانش‌آموز در آزمون ورودی پایه هفتم با داشتن حداکثر یک مقیاس «خوب» در مجموع ارزشیابی نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم، مجاز است.

‌شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی و تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ یا اتمام پایه نهم و عدم ورود به پایه بالاتر با داشتن شرط سنی (مطابق ماده ۱۹ آئین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه، متولدین قبل از ۱۳۸۵/۰۷/۰۱ مجاز به ثبت‌نام نیستند.)

‌شرایط و ضوابط اختصاصی انتخاب پایه دهم مدارس سمپاد

۱. اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

۲. پذیرش دانش‌آموز برای ورود به پایه دهم مدارس سمپاد از طریق برگزاری آزمون ورودی متمرکز کشوری از بین دو گروه از دانش‌آموزان زیر انجام می‌شود:

‌الف) دانش‌آموزان پایه نهم غیر مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) و نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) حداقل ۱۹ باشد.

ب) دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم (سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱) یا نوبت اول پایه نهم آنان (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) کمتر از ۱۸ باشد.

توجه‌: دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد که معدل کل خردادماه پایه هشتم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و نوبت اول پایه نهم ( سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) آنان حداقل ۱۸ باشد، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم، مجاز به ادامه تحصیل در مدارس دوره دوم سمپاد خواهند بود، پذیرش قطعی این قبیل دانش آموزان منوط به احراز شرایط ماده ۱۶ آئین نامه مدارس سمپاد است.

‌شرایط و ضوابط اختصاصی انتخاب مدارس نمونه دولتی

۱. رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان همان منطقه / ناحیه خواهد بود.

توجه ۱: چنانچه برخی از مناطق آموزشی فاقد مدرسه نمونه دولتی باشند دانش‌آموزان این مناطق می‌توانند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام حداکثر تا چهار اولویت مدرسه - رشته تحصیلی از مدارس نمونه دولتی سایر مناطق مشخص شده در سامانه ثبت‌نام را انتخاب کنند.

توجه ۲: هر داوطلب می‌تواند در نمون‌برگ تقاضای ثبت‌نام حداکثر تا چهار اولویت مدرسه ـ رشته تحصیلی از شاخه نظری علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی را انتخاب کند.

توجه ۳‌: ستاد آزمون استان می‌تواند در موارد خاص نسبت به تعیین ضوابط و شرایط ثبت‌نام در محدوده جغرافیایی شهرستان/منطقه/ ناحیه تصمیم‌گیری کند.

۲. اسامی مدارس قابل انتخاب عناوین رشته های تحصیلی و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، هنگام ثبت‌نام به رؤیت داوطلبان خواهد رسید.

رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش‌آموزان شهر و شهرستان، بدون لحاظ کردن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

توجه: هر داوطلب می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت‌نام تا چهار اولویت هنرستان و رشته تحصیلی از شاخه فنی و حرفه‌ای را انتخاب کند.

‌محتوای آزمون‌های ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد و پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی

محتوای آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد

سوالات «استعداد تحلیلی»، «هوش»، «سرعت و دقت و خلاقیت» به شیوه چهارگزینه‌ای طراحی و فقط یکی از گزینه‌ها به عنوان پاسخ مناسب‌تر آن سؤال، در نظر گرفته می‌شود.

توجه ۱: به‌ازای هر پاسخ درست ۳ نمره مثبت و به ازای هر پاسخ‌ غلط ۱ نمره منفی لحاظ می‌شود. برای سؤالات بدون پاسخ، نمره‌ای منظور نخواهد شد.

توجه ۲: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده ‌باشد ۱ نمره منفی منظور خواهد شد.

مواد امتحانی، تعداد و ضریب سؤالات آزمون پایه دهم مدارس سمپاد و نمونه دولتی

‌محتوای آزمون مشتمل بر دو دسته سؤالات «استعداد تحصیلی» و «استعداد تحلیلی» است.

توجه ۱: معیار محاسبه نمره کل آزمون برای مدارس سمپاد از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت %۵۰ و ۵۰٪ محاسبه و به صورت یک عدد بین ۳۳,۳۳۳- و ۱۰۰,۰۰۰ اعلام می‌شود.

توجه ۲: نمره کل آزمون برای مدارس نمونه دولتی از طریق وزن‌دهی به نمره کل استعداد تحلیلی ۱۸% استعداد تحصیلی ۵۱٪ و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم، بدون اعمال نمرات تکوینی ۳۱٪ محاسبه و اعلام می‌شود.

توجه ۳: حداکثر زمان ثبت نمرات پایه نهم در سامانه دانش‌آموزی مطابق آیین‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره اول متوسطه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ خواهد بود و نمراتی که تا این تاریخ ثبت شده باشند ملاک محاسبه معدل خواهد بود.

توجه؛ منابع، تعداد سؤالات، ضرایب و مدت پاسخگویی برای تمامی رشته‌ها یکسان است.

سؤالات استعداد تحلیلی به شیوه چهارگزینه‌ای فقط با یک پاسخ درست به‌منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه‌یابی، طبقه‌بندی و سازمان‌دهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی می‌شود. طراحی این سؤالات به طور عمده بر محتوای کتب درسی مبتنی نخواهد بود.

سؤالات استعداد تحصیلی به شیوه چهارگزینه‌ای فقط با یک پاسخ درست از محتوای کتاب‌های دروس تعیین شده طراحی می‌شود.

سؤالات درس قرآن و پیام‌های آسمان از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می‌شود، اما داوطلبان اقلیت‌های دینی رسمی کشور (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان‌) به سؤالات مشترک اقلیت‌های دینی ‌براساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت‌های دینی با کد ۹۲۰ پایه نهم سال تحصیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۲) پاسخ خواهند داد.

۱۰ درصد از پذیرش دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در صورت وجود داوطلب، به دانش‌آموزان شاهد تعلق دارد. دانش‌آموزان با شرایط زیر به ترتیب اولویت می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند

الف) اولویت اول فرزندان شاهد

ب) اولویت دوم فرزندان جانباز ۵۰ درصد به بالا و آزادگان با بیش از ۳ سال سابقه اسارت

ج) اولویت سوم‌ فرزندان جانباز ۲۵ درصد تا ۴۹ درصد و آزادگان با بیش از ۶ ماه سابقه اسارت

‌د) اولویت چهارم فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و آزادگان با کمتر از ۶ ماه سابقه اسارت.

دفترچه سؤالات در اولین فرصت پس از برگزاری آزمون راهنمای تصحیح طراحان آزمون حدود یک هفته کاری پس از برگزاری و کلید نهایی پس از تأیید کمیته فنی در سامانه my.medu.ir و پایگاه اطلاع رسانی مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش منتشر می‌شود.‌

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد