Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@04:07:05 GMT

بهترین زمان خرید مسکن

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۱۵۸۷

بهترین زمان خرید مسکن

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ،  فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: شرایط بازار مسکن تغییر خاصی نداشته است و علی‌رغم آن که در فصل تابستان وضعیت بازار مقداری بهتر شد اما هنوز انتظارات در بحث شکسته شدن رکود بازار مسکن برآورده نشده است و شرایط در بازار مسکن شرایط خوبی نیست.

 

وی افزود: انتظار داریم حجم معاملاتی که در بازار مسکن صورت می‌گیرد بیشتر شود اما معمولا در ماه‌های بهمن و اسفند بازار مسکن رونق بهتری پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور تصریح کرد: اگر مردم قصد دارند به خرید مسکن بپردازند، اکنون بهترین زمان خرید مسکن است. بهتر است مردم در خرید و فروش مسکن به شکل سنتی عمل نکنند تا به بازار مسکن شوک وارد نشود.

 

پورحاجت با بیان اینکه بخش تولید شرایط بسیار سختی دارد و هیچگونه تسهیلات مناسبی در بازار مسکن وجود ندارد، عنوان کرد: تنها بانکی که در حوزه مسکن تسهیلات پرداخت می‌کند، بانک مسکن است اما این تسهیلات تنها از طریق خرید اوراق پرداخت می‌شود و هزینه‌های سنگینی برای تولیدکنندگان مسکن دارد.

 

وی گفت: این مساله باعث شده نرخ اثرگذاری سود تسهیلات در حوزه ساخت بالاتر از ۲۶ درصد شود. هیچ تسهیلات مناسبی در حوزه ساخت مسکن نیست و با چنین سیاست‌هایی بسته‌های تقویتی که دولت به دنبال آن است، اثرگذار نخواهد بود.

 

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به اینکه با چنین رویه‌ای که بانک مسکن پیش گرفته است، رونق اقتصادی در بازار مسکن به این زودی محقق نخواهد شد، عنوان کرد: بانک مسکن مشکلاتی دارد که برای سازندگان قابل قبول است اما نباید شرایط را برای صنعتی که پنج سال بحرانی را طی کرده است، سخت کرد.

 

پورحاجت خاطرنشان کرد: صنعت ساختمان و تولیدکنندگان آن در پنج سال گذشته شرایط بسیار سختی را تجربه کرده‌اند و نباید برای این صنعت پیشران شرایط را به شکلی کرد که دچار چالش‌های اساسی شود.

ایسنا

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • سال سخت خانه‌به‌دوشان
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد