Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای، میزان و نحوه تهاتر بدهی‌ها با مطالبات دولت و ترکیب بانک‌های طلبکار از دولت را، تشریح کرد. در این اطلاعیه تاکید شده است که عمده بدهی دولت به نظام بانکی، مربوط به بانک‌های دولتی است؛ ضمن اینکه بر مبنای قوانین مربوط به وصول منابع عمومی، بانک‌های طلبکار از دولت نیز، مودی مالیاتی محسوب می‌شوند و می‌باید نسبت به تهاتر و پرداخت آن اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

۱- وضعیت بدهی‌های دولت

دراجرای حکم ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تا به حال هشت فقره گزارش‌ بدهی‌ها و مطالبات دولت شامل گزارش منتهی به ۳۰. ۸. ۱۳۹۴، گزارش سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۴، گزارش نهایی موضوع بند (پ) ماده (۱) قانون یاد شده در انتهای سال ۱۳۹۴، گزارش‌های منتهی به ۳۱. ۳ . ۱۳۹۵، ۳۱. ۶ . ۱۳۹۵ و ۳۰ .۹ . ۱۳۹۵، ۳۰ .۱۲ . ۱۳۹۵و ۳۱ .۳ . ۱۳۹۶ توسط وزارت متبوع تهیه و بر اساس آیین نامه اجرایی حکم یاد شده، اعلام شده است.

اضافه می‌نماید بروزرسانی گزارشات یاد شده در مقاطع هر سه ماه یکبار بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت (سماد) انجام می‌شود.

۲- تهاتر بدهی دولت/ پیمانکاران به بانک‌ها با مطالبات دولت از بانک‌ها

۱-۲- بر اساس حکم ماده (۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و قوانین بودجه سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، اوراق تسویه خزانه که توسط وزارت اموراقتصادی و دارایی صادر می شود به منظور تهاتر بدهی دولت با طلب دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اضافه می کند در اجرای احکام یاد شده در طی سال گذشته بیش از ۹۸۰۰ میلیارد تومان از بدهی دولت با مطالبات دولت تهاتر شده است و در طی سالجاری نیز تا به حال، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان تهاتر شده است.

۲-۲- بر اساس آمار بدهی دولت به بانکها، الزاماً تمامی بانکها (اعم از خصوصی و دولتی)، طلب از دولت ندارند. اضافه می‌نماید عمده اقلام طلب بانکها از دولت مربوط به چندین بانک عمدتا دولتی است. لذا تمامی بانکها، طلبکار دولت محسوب نمی شوند و طلب از دولت ندارند، در حالیکه بر مبنای قوانین مربوط به وصول منابع عمومی، بخصوص قانون مالیات‌های مستقیم، تمامی بانکهای مودی سازمان امورمالیاتی کشور محسوب شده و بابت عملکرد خود می‌باید نسبت به پرداخت مالیات‌های مربوط اقدام نمایند. اضافه می‌نماید بانکهای طلبکار از دولت نیز با توجه به مبانی ارایه شده مودی مالیاتی محسوب می‌شوند و می‌باید نسبت به تهاتر و پرداخت آن اقدام نمایند.

۳-۲- پیشنهاد ارایه شده در راستای اولویت بخشی به تهاتر مطالبات بخش خصوصی از دولت و در راستای رفع مشکلات و چالش‌های بخش یاد شده تهیه شده است و صرفا ابزاری است در کنار سایر ابزارهای مربوط به تسویه و تهاتر بدهی های دولت که با هدف تخفیف مشکلات موجود تهیه شده است.

منبع: مهر

403

بدهی نظام بانکی دولت بانک دولتی تهاتر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟