Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: پنج هزار و ۴۴۴ موقوفه و ۱۰ هزار و ۹۸۷ رقبه در این استان ثبت شده که از مجموع این‌ها تعداد ۶ هزار و ۳۲۵ مورد فاقد سند و چهار هزار و ۵۸ مورد دارای سند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه در این استان پنج هزار و 444 موقوفه و 10 هزار و 987 رقبه ثبت شده است، گفت: چهار هزار و 58 موقوفه و رقبه استان دارای سند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از مجموع این‌ها تعداد 6 هزار و 325 مورد فاقد سند است، افزود: وظیفه سازمان این است که ظرف دو سال آینده برای تمام موقوفات و رقبه باقی‌مانده سند اخذ کند.


حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: تعداد اسناد صادر شده برای موقوفات از ابتدای امسال تاکنون هزارو 266 سند و تبدیل مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی 90 مورد بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از آمادگی 19 موقوفه خراسان  شمالی برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر  داد و گفت: این موقوفات با کاربری تجاری، اداری، زراعی و مسکونی در استان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.
 

وی یادآور شد: بیش از 40 موقوفه در این استان قابلیت و ظرفیت واگذاری به سرمایه‌گذار را دارند که تاکنون  19 مورد پالایش شده است.
 

وی اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با سرمایه گذاران در زمینه ساخت‌وساز در راستای بهره‌مندی بیشتر از موقوفات، مشارکت 50 درصدی دارد.


حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: فرقی ندارد که شخص حقیقی و یا حقوقی  باشد، اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در موقوفه‌ای سرمایه‌گذاری کند، کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه موقوفه، آن را قیمت‌گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره کل اوقاف و سرمایه‌گذار مشخص می‌شود.

 

 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی از اهلی سازی دو گیاه دارویی در این استان خبر داد.

دکتر مهدی باور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر گیاه آویشن خراسان شمالی اهلی سازی شده است و اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دستور کار قرار دارد و هنوز به مرحله کامل اهلی سازی نرسیده است.

وی افزود: اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دست اقدام است و البته این گیاه در برخی از عرصه‌های منابع طبیعی در حال کشت است.

باور ادامه داد: اهلی سازی کاپاریس از دیگر گیاهان دارویی است که در دست اقدام است و در حال حاضر تلاش برای شکستن خواب بذر این گیاه دارویی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی‌اش، یکی از رویشگاه‌های خوب گیاهان دارویی است و ظرفیت خوبی برای تولید این گیاهان در استان وجود دارد. ۴۳۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده‌اند، البته بسیاری از این گیاهان در رویشگاه‌های خود به‌صورت خودرو رشد می‌کنند و در مساحت کمی از کشتزارهای استان، گیاهان دارویی به مرحله کشت درآمده است.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: خراسان شمالی رتبه سوم کشوری را در تولید زعفران، رتبه چهارم را در تولید زیره سبز دارد و جزو یکی دو استان‌ اول در تولید گیاه دارویی با ارزش باریجه است. از سوی دیگر، این استان ظرفیت بسیار خوبی در تولید گیاهان دارویی دیگر مانند گون، کتیرا، زرشک وحشی، کاکوتی کوهی و آویشن دارد. این گیاهان به‌صورت خودرو در رویشگاه‌ها می‌رویند.

وی گفت: با این میزان پتانسیل در این استان برای تولید گیاهان دارویی، اکنون فقط در ۸۰۰۰ هکتار گیاه دارویی کشت می‌شود که از این مساحت ۴۸۰۰ هکتار مربوط به زعفران، ۲۰۰۰ هکتار زیره سبز و ۲۰۰ هکتار گل محمدی است.

باور تاکید کرد: باید مراقب گیاهان دارویی در معرض خطر به علت بروز خشکسالی‌های پی در پی و برداشت‌های غیراصولی در طبیعت باشیم، اکنون گیاهانی مانند کاکوتی کوهی، آویشن خراسانی، گون و کتیرا و زرشک کوهی در خطرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۳ هزار لیتر چسب مایع بدون مجوز در خراسان شمالی کشف شد
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • نماینده خراسان شمالی در رقابت‌های امیدهای کشور مشخص شد
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • خراسان شمالی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است