Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی- محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه امسال در مراسم پیاده روی اربعین در جاده نجف- کربلا حضور داشت، گفت: سه روز از جاده نجف پیاده به سمت کربلا رفتم و از نزدیک شاهد خدمات رسانی دستگاهها و نهادهای دولتی به زوار بودم که باید گفت کیفیت این خدمات اصلا خوب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گرفتن شش هزار و 200 تومان پول از هر زائر از سوی هلال احمر افزود: در طول 80 کیلومتر جاده نجف- کربلا تنها سه یا چهار پایگاه جمعیت هلال احمر وجود داشت که خدمات مناسبی هم ارائه نمی کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین دستگاههای مسئول از جمله بیمه و هلال احمر باید به مجلس توضیح دهند که چرا از زائرین پول اضافی دریافت کردند، افزود: وقتی افراد بیمه هستند و دفترچه بیمه دارند، گرفتن پول بیمه برای یک مراسم اصلا درست نیست و سوال این است که این پول گرفتن چه معنایی دارد.

ابطحی با اشاره به مسئولیت دستگاههای نظارتی از جمله مجلس برای نظارت بر عملکرد این دستگاهها، گفت: دستگاههای نظارتی باید به این موضوع ورود کنند مثلا نمایندگان مجلس وزیر کشور را استیضاح کنند که البته طرح استیضاح این وزیر در مجلس تهیه شده است.

وی با طر این سوال که چرا از زائرین پول گرفته شد اما خدمات مناسبی داده نشد، افزود: خدمات ارائه شده به نسبت سال گذشته خیلی کم بود مثلا خدمات بهداشتی و دادن ماسک و وسائل بهداشتی دیگر خیلی کم رنگ بود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاههای مسئول و آنهایی که از مردم پول گرفتند، خدمات دهی را ماموریت مهمی برای خود تلقی نکردند، افزود: این اقدامات دستگاهها موجب بد بینی نسبت به نظام و مسئولین می شود. 

ابطحی با اشاره به گران فروختن دلار در ایام اربعین تصریح کرد: همچنین شاهد بودیم که کرایه های اتوبوس در ایام اربعین بی جهت افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به مشکلات زوار افغانستانی و پاکستانی برای ورود به خاک عراق گفت: مسئولین مرز شلمچه را برای تردد این زائرین در نظر گرفتند  اما وقتی یک زائر اشتباهی به مرزهای دیگر مراجعه می کرد باید بر می گشت تا مرز شلمچه.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مردم با دیدن این اقدامات به مسئولین و نظام بد بین شدند

ابطحی افزود: دولت و وزارت کشور از همین حالا باید برای ساماندهی زائرین سال آینده دست بکار شوند و مشکلات فعلی را حل کنند.

در ایام اربعین امسال از هر زائر 18 هزار و 800 تومان برای بیمه سفر، شش هزار و 200 تومان برای جمعیت هلال احمر و 10 هزار و 900 تومان برای کارگزاری سازمان حج دریافت می شد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود