Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مسکن کمیته امداد با بیان اینکه شش هزار واحد مسکونی مددجویان امداد در زلزله استان کرمانشاه دچار آسیب شده است، گفت: برای ساخت منازل مددجویان با قرارگاه سازندگی توافق می‌کنیم.

ابراهیم بازیان در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با اشاره به حدود ۶ هزار منزل مددجویان کمیته امداد در زلزله دچار آسیب شده است، افزود: دو هزار واحد تخریب کامل، دو هزار واحد بین ۴۰ تا ۷۰ درصد و دو هزار واحد کمتر از ۴۰ درصد آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مسکن کمیته امداد با بیان اینکه در مرحله اضطراری و اسکان موقت زلزله زدگان هستیم تاکید کرد: در حال حاضر ارائه خدمات توانبخشی و روانشناسی به افراد متاثر از زلزله ادامه دارد تا زمانی که شرایط برای آواربرداری و بازسازی واحدهای مسکونی فراهم شود.

وی ادامه داد: اگر هر منزل مسکونی برای مددجویان را ۵۰ متر مربع زیربنا در نظر بگیریم با احتساب هزینه ساخت متری ۶۰۰ هزار تومان این واحد حدود ۳۰ میلیون تومان تمام می شود اما نمی توانیم انتظار داشته باشیم همه روستاییان در منازل ۵۰ متری ساکن شوند و باید انتظارات و سلیقه های مختلف را در ساخت مسکن در نظر بگیریم.

بازیان به قول دولت برای ارائه وام ۲۵ میلیون تومانی با سه سال استمهال برای ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده در روستاها اشاره کرد و افزود: دولت همچنین ۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می کند و سه میلیون تومان نیز برای سکونت موقت در نظر گرفته است که این ارقام برای شروع ساخت و سفت کاری ساختمان کفایت می کند، اما برای نازک کاری باید به صورت تدریجی به مددجویان کمک شود.

مدیرکل مسکن کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد برای ساخت واحدهای مسکونی مستحکم به مددجویان امداد کمک می کند، گفت: در مورد سایر اقشار باید بخش های دولتی و خیرین پیشقدم شوند.

وی به ضرورت آغاز اسکان موقت زلزله زدگان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از تدبیر استانی برای اسکان موقت و اجرای وام های دولتی مردم خودشان کار را برای ساخت منازل شان آغاز کنند. ما نظارت فنی بر ساخت منازل مددجویان را داریم.

بازیان به موضوع واگذاری مساکن مهر بدون متقاضی به مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این زلزله نشان داد که مسکن مهر مسکن مقاومی است اگر تخریب هایی هم صورت گرفته به جداره ها و دیواره های جداکننده برمی گردد و باید ملاحظات اجرایی و نظارت ها بهتر انجام می شد.

مدیرکل مسکن کمیته امداد ادامه داد: با نظارت بیشتر می توانیم جلوی همین میزان تخریب در مسکن مهر را هم بگیریم. هر جا در طراحی و اجرا و نظارت مقررات را رعایت کردیم ساختمان های ما ایمن بوده اند، در واگذاری مسکن مهر به مددجویان هم ملاحظات زیرساختی استحکام و استانداردهای فنی پیش بینی می شود تا مسکن مهر مقاوم به مددجویان ارائه دهیم.

وی به جلسه رئیس کمیته امداد با فرمانده قرارگاه سازندگی اشاره کرد و گفت: حضور قرارگاه سازندگی در منطقه زلزله زده یک فرصت است و مشاهده کردیم که در مرحله آواربرداری کمک های زیادی انجام دادند.

بازیان خاطرنشان کرد: از دو سال پیش برای ساخت مسکن مددجویی و احداث ۲۰ هزار واحد با قرارگاه توافقی امضا کردیم که در حال حاضر بیش از ۴ هزار واحد در ۷ استان کشور به اتمام رسیده و به دنبال این هستیم که در ادامه تفاهم نامه قبلی یک تفاهم نامه مکمل برای احداث واحدهای مسکونی تخریب شده مددجویان در مناطق زلزله زده داشته باشیم.

مدیرکل مسکن کمیته امداد اضافه کرد: اگر قرارگاه سازندگی متولی بازسازی و ساخت مساکن روستایی شود در کل مناطق زلزله زده این اقدام انجام می شود و منازل مددجویان هم در همین چارچوب احداث خواهد شد اما اگر این وظیفه به قرارگاه سازندگی سپرده نشود یک توافق نامه با قرارگاه امضا می کنیم تا دست کم واحدهای مسکونی مددجویان امداد توسط این قرارگاه احداث شود و در این زمینه اگر وام دولت کفایت نکرد مابقی هزینه ها را کمیته امداد تامین خواهد کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی در خصوص مسکن نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در ضمن پانزدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن، در آیین واگذاری ۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی نیروهای مسلح و نیز امضای دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن میان وزرات راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح حضور یافت.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده نیروهای مسلح در قالب نهضت ملی مسکن متعهد شده‌اند با کمک دولت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کنند. بنا به آمار ارائه شده احداث حدود ۲۳۰ هزار واحد از این تعداد آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت از واگذاری زمین تا مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

در مراسم امروز ۱۰ هزار و ۹۴ واحد از واحدهای مسکونی احداث شده به مالکان واگذار شد و عملیات احداث ۱۴ هزار واحد مسکونی جدید نیز رسما آغاز شد.

همچنین در مراسم امروز دستورالعمل اجرایی ماده ۲۵ قانون جهش تولید مسکن بین وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای امضا شد. مهمترین ویژگی این دستورالعمل ورود زمین‌های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت تامین مسکن خانواده‌های نیروهای مسلح به شبکه زمین کشور است تا بتواند بخشی از نیازها به مسکن در مناطق مختلف را برطرف کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا کنون تعداد واحدهای مسکونی که در قالب نهضت ملی مسکن ساخت آنها آغاز شده از ۲ میلیون ۲۴۹ هزار واحد عبور کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884880

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار مددجوی گلستانی از بهزیستی مستمری می‌گیرند
  • پرداخت وام اشتغالزایی به ۱۰ هزار نفر در هرمزگان
  • افتتاح سه واحد مسکن مددجویی در بخش لاران
  • ۱۲۵۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح خوزستان احداث می‌شود
  • افتتاح ۳ واحد مسکن مددجویی در بخش لاران
  • افتتاح ۵۱۵ واحد مسکونی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین
  • دستور رئیسی در خصوص مسکن نیروهای مسلح
  • آغازساخت ۵۶۰ واحد مسکونی برای کارکنان قرارگاه منطقه ای نزاجا در ارومیه
  • رئیس جمهور: نیروی انسانی محوری‌ترین عنصر در نیرو‌های مسلح است
  • ۵۹۱۹ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل احداث و تحویل داده شده است