Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب از هیچهایک یا رایگان سواری برایتان گفته ایم، از نکاتی ریز اما کاربردی. هیچهایک یک نوع بازی برای تمرین صبر و قدرت ذهنی است. آماده باشید! در تایید مقاله بالا، من هم معتقدم که اکثر راننده ها هیچ هایکرها را براساس وابستگی های ذهنی و علایق شخصی سوار می کنند و بعضی اوقات هم به شکل اتفاقی. به همین علت ما باید تمام تلاشمان را برای بالابردن شانسمان به وسیله جلب اعتماد با درنظر داشتن علایق راننده ها، انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل هر روش سفر، هیچهایک یا رایگان سواری هم اصول خاص خودش را دارد که رعایت کردن آن ها باعث داشتن امنیت و راحت تر ردسین به مقصد می شود.

مطالب مرتبط :

چگونه رایگان سفر کنیم | آموزش رفتارها در هیچهایک
هیچهایک در ایران | آشنایی با هیچهایکر های ایرانی
تاریخچه هیچهایک | داستان شکل گیری رایگان سواری

راننده عامی

یک راننده عامی چیز زیادی از هیچهایک یا رایگان سواری نمی داند و به همین علت شما حرکات زیادی از طرف راننده مبنی براینکه "در همین محل رانندگی می کنم" یا "زیاد دور نمی شوم"، خواهید دید. آن ها نمی دانند که حتی 5-10 مایل یا "رسیدن تا تقاطع بعدی" هم به شما کمک زیادی می تواند بکند و تأثیر ذهنی بسیار خوبی خواهد داشت. بنابراین بهتر است درباره هیچهایک کمی برای آن ها بگویید.

 

لباس و شکل ظاهری

از آن جایی که در هیچهایک یا رایگان سواری ، هدف ما رسیدن از نقطه الف به نقطه ب هست و مهم نیست که چه کسی ما را سوار کند، پس باید تا جایی که می توانیم قابل اعتماد و شایسته و بی خطر به نظر بیاییم. به این معنی که تا جای ممکن شبیه بقیه افراد آن منطقه لباس بپوشید. معمولاً شلوارک/شلوار جین و تی شرت (ترجیحاً با رنگ روشن) برای پسرها و دخترها و پیراهن برای دخترها مناسب است. البته مطمئناً براساس موقعیت تصمیم گرفتن بهترین کار است، به عنوان مثال اگر به یک کنسرت متال هیچهایک یا رایگان سواری می کنید طبیعی است که یک تی شرت انترکس مشکی بپوشید و 10 پیرسینگ روی صورتتان داشته باشید و به سرعت نیز یک ماشین شما را سوار خواهدکرد، اما یک راننده معمولی احتمالاً دوست ندارد برای فردی با ظاهر شما بایستد.

 

آماده پیاده روی باشید

در هیچهایک و رایگان سواری ، مکان شما بسیار تعیین کننده است و عجیب نیست اگر گاهی اوقات مجبور شوید یک مایل یا حتی بیشتر پیاده روی کنید تا به محل بعدی برای سوار شدن یک خودرو برسید. بهتر است در مسیرتان تلاش کنید خودروها را متوقف کنید و سوارشان بشوید.

پیچ ها

در زمان هیچهایک ، اگر نزدیک یک پیچ هستید، بهتر است 50 تا 100 متر جلوتر از آن بایستید تا راننده بتواند شما را از فاصله دور ببیند و سرعتش را کم کند، چراکه برای وارد پیچ شدن لازم است تا سرعت خودرو کم شود. اگر بعد از پیچ بایستید شانس شما بسیار کم خواهد شد، چراکه راننده تازه بعد از گذراندن پیچ و  در حالی که می خواهد سرعت بگیرد شما را می بیند. تعداد کمی از افراد حاضر می شوند به خاطر شما ترمز کنند در حالی که سرعتشان در حال افزایش است. ایستادن در وسط پیچ بسیار خطرناک است و شانس کمی هم وجود دارد چرا که راننده دارد چند کار را با هم انجام می دهد.

 

بالا و پایین تپه ها

برای هیچهایک اگر در یک زمین تپه ای شکل هستید بهتر است که در یک سوم بالایی آن بایستید. مانند پیچ ها، در اینجا هم افراد بیشتر مشتاقند تا در زمان کم کردن سرعتشان بایستند. بالای تپه و یا نزدیکی های آن جای مناسبی نیست چراکه راننده ها تمرکزشان بر روی رسیدن به بالای سراشیبی است. در سراشیبی بعد از آن هم راننده ها معمولاً به خاطر جالب بودنش دوست ندارند که بایستند. پایین تپه ها نیز محل مناسبی برای متوقف کردن خودروها نیست، چرا که سرعت خودرو در حال افزایش است و راننده ها از این سرعت نمی گذرند. بنابراین در زمان هیچهایک یا رایگان سواری حواستان به این موضوع باشد.

 

حرکات و اشارات

حرکات مختلفی هست که می تواند توجه راننده را جلب کند. همه این ها به علاوه لبخند و ارتباط چشمی با راننده، دستانتان را برای اتومبیل ها تکان دهید. با انگشت شست تان را تکان دهید و با آن به جهتی که می خواهید بروید اشاره کنید. بعضی اوقات اشاره با دو انگشت نیز مفید خواهدبود، همان طور که در بخش " راننده عامی" گفته شد. در این مواقع داشتن یک تابلو بسیار به درد می خورد.

درخواست سواری کنید

شاید در بتدای هیچهایک بازخورد خوبی دریافت نکنید، اما شاید ایمن موضوع شما را امیدوار می کند که نباید از صحبت کردن مستقیم با افراد و درخواست کردن از آن ها نترسید. برخی از راننده ها تا زمانی که صدای دوستانه، محترمانه و دل نشین شما را نشنوند، شاید نخواهند به شما کمک کنند.

 

مسیرهای متفاوت

شما باید در طول مسیرتان احساس راحتی کنید. اگر در مسیری احساس ناراحتی می کنید، آن را ادامه ندهید. علاوه براینکه شما را خسته خواهد کرد، تجربه بدی نیز براتان رقم می زند که در آینده تأثیرگذار است. اگر از رانندگی شخصی احساس ناامنی می کنید از گقتنش خجالت نکشید (من به تمام راننده های موتورسیکلت می گفتم آهسته حرکت کنند، مخصوصاً در جاده های خاکی، ولی هیچ گاه پیش نیامده که لازم باشد به رانندگان خودروها هم بگویم)، او شما را درک خواهدکرد، یادتان نرود که او ایستاده است تا به شما کمک کند پس به اندازه کافی برایش مهم هست که راحت باشید.

پشت یک کامیون

پشت کامیون جایی است که احتمالاً شما مسیر زیادی را در آن طی خواهیدکرد. با وجود اینکه مشکلی ایمنی جدی ای آنجا وجود دارد. برای راننده راحت است که به شما بگوید بروید عقب، چراکه نگران خطر یک هیچ هایکر نخواهد بود و اگر سرحال نباشد دیگر لازم نخواهدبود که با شما صحبت کند. همچنین اگر صندلی ها پر باشند، آن جا یک جای اضافی است. از دید یک هیچ هایکر، شما کمترین کنترلی بر آنچه اتفاق خواهد افتاد ندارید و حتی نمی دانید راننده قابل اعتماد هست یا خیر. شما باید چند کلمه با راننده در مورد مسیر صحبت کنید و قبل از حرکت در مورد جایی که می روید توافق کنید، چرا که بعد از حرکت نمی توانید باهم صحبت کنید و حداکثر کاری که می توانید انجام دهید اینست که برای توقف به سقف کامیون بکوبید. همچنین مشکل نشستن بدون کمربندایمنی و احتمال آسیب دیدن شما در موقع توقف آنی، پیچ ها و رانندگی بد راننده وجود دارد.

 

موتورسیکلت ها

موتورسیکلت ها وقتی مشکل ساز می شوند که شما مجبورید با چمدان سفر کنید. سفر با موتورسیکلت راهی سریع برای سفر کردن سات، اما بستگی به راننده اش دارد، و از سفر با اتومبیل بسیار خطرناک تر است. سعی کنید از راننده یک کلاه ایمنی اضافی بخواهید. معمولاً به نتیجه ای نمی رسید، اما بعضی از راننده ها یک کلاه ایمنی اضافی نصفه نیمه در صندوق موتورشان دارند، کافی نیست اما از هیچی بهتر است. من از وقتی که با یک راننده غریبه سفر کردم تصمیم گرفتم سفر با موتورسیکلت را به حداقل برسانم. شما ممکن است بخواهید آرام تر رانندگی کنند اما به یاد داشته باشید که رانندگی آرام تر مساوی است با تعادل کمتر.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران گفت: از دانشگاه علمی کاربردی مازندران استقبال خوبی شده به طوری‌که با رشد ۳۵ درصدی در جذب دانشجو روبه‌رو بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ هم‌زمان با گرامیداشت هفته معلم طی مراسمی از اساتید برتر و نمونه دانشگاه علمی کاربردی فولادین ذوب آمل با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل تجلیل به عمل شد.

رضا لحمیان رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی مازندران همگام با سیاست‌گذاری کشور به عنوان یک دانشگاه مهارتی انجام وظیفه می‌کند، اظهار کرد: این دانشگاه بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دانشجوی فارغ‌التحصیلی داشته باشیم و نتوانیم برای وی شغلی فراهم کنیم این ایراد کار در آموزش عالی ما است." اولویت کار را بر تدوین اشتغال دانشجویان مورد پذیرش خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود شش هزار و ۵۰۰ پذیرش دانشجو با تضمین اشتغال در سراسر کشور داشتیم که دانشگاه علمی کاربردی فذا ۳۵۰ دانشجو با تضمین اشتغال پذیرش داشته است، افزود: از دانشگاه علمی کاربردی مازندران استقبال خوبی شده به طوری‌که با رشد ۳۵ درصدی در جذب دانشجو روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران دغدغه اصلی امروز خانواده‌های دانشجو را در زمینه اشتغال و تضمین آن مطرح کرد و گفت: این دانشگاه در این راستا یک درصد بیشتری را نسبت به سایر دانشگاه‌ها در مقاطع کاردانی و کارشناسی نشان می‌دهد.

لحمیان با تاکید بر اینکه مازندران در سال گذشته از تبصره ۱۶ موفق به جذب ۴۰ میلیارد تومان برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان با سود چهار درصدی شده است، بیان کرد: این استان با دریافت این تسهیلات موفق به کسب رتبه اول نسبت به سایر دانشگاه‌های مازندران شد.

وی عنوان کرد: در شرکت فذا و دانشگاه فرهنگ و هنر آمل در بحث هنری نقطه عطفی خواهد بود که با وجود امکاناتی که در این مراکز علمی کاربردی و فرهنگ و هنر و در فارغ‌التحصیلان مهارت‌محوری هست از بسیاری دانشگاه‌های مازندرانی و حتی دانشگاه مادر بیشتر است.

محمدباقر لیمویی رئیس مرکز علمی کاربردی فذا در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی فذا برگزار کننده بسیاری از آزمون‌ها بوده که به زودی AS به این مجموعه اضافه می‌شود، اظهار کرد: همچنین این مجموعه در حوزه فعالیت مدرسه مهارت در مراکز علمی کاربردی مازندران توانست با موفقیت ورود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت این مدرسه مهارت، مجموعه آموزش‌هایی برای استخدام است که با عنوان هلدینگ حنام گسترش یافت، افزود: آخرین گام این شرکت قرارداد با شرکت چینی برای ساخت و تولید ماشین‌آلات کشاورزی می‌باشد؛ همچنین اضافه کردن سه شرکت صنایع غذایی به این مجموعه است.

لیمویی ادامه داد: در این مجموعه هلدینگ از سال گذشته بنیادی به نام نخبگان حنام راه‌اندازی شد که در شروع کلیه به جذب دانش‌آموزان کسب رتبه زیر دو هزار تجربی، زیر هزار ریاضی و زیر پانصد انسانی پرداخته و با پرداختی این دانش‌آموختگان تحت پوشش مجموعه فذا قرار دادند.

رئیس مرکز علمی کاربردی فذا گفت: برنامه‌های مفصلی در حال اجراست که به نوعی گامی برای نگهداری نخبگان این شهر در کشور است.

کد خبر 750176

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • از رایگان‌سواری چه می‌دانید؟ | با هیچهایک رایگان سفر کنید!
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • سانحه رانندگی منجر به فوت/ برخورد رونیز با ۲۰۶
  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • عکسی خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟