Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@17:03:03 GMT

حباب سکّه می‌ترکد؟

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۳۹۶۱

حباب سکّه می‌ترکد؟

پول‌نیوز -محمد حسین ادیب در تحلیلی نوشت: قیمت سکه باید کمی بیش از ارزش طلای آن باشد اما در وضعیت کنونی سکه ۲۰۰ هزار تومان از ارزش طلای آن بیشتر است که کاملا غیر طبیعی است.حباب 200 هزار تومانی سکه، تداوم نخواهد داشت.

علت ایجاد حباب در سکه ، مهندسی مالی آن است ، عده بسیار محدودی با ورود سرمایه های نجومی ، اقدام به خرید سکه و بالا بردن مصنوعی آن کرده اند ، در گام بعدی با ایجاد صف در مردم بی اطلاع ، اقدام به فروش موجودی خریداری شده کرده و در مرحله آخر حباب سکه تخلیه شده و مردمی که در این دوره اقدام به خرید سکه کرده اند به شدن زیان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سود کسانی که حباب اخیر را ایجاد کرده اند از محل زیان کسانی که اقدام به خرید حباب می کنند تامین میشود.

این روند سالهاست که در بورس جاری است، عده محدودی که از تعداد انگشتان یک دست کمتر اند کنسرسیومی تشکیل می دهند و سهام ارزانی را خریداری می کنند و سپس خودشان به نام های دیگری اقدام به خرید کرده و قیمت را بالا می برند و به این طریق صف خرید در مردم ناآگاه ایجاد می شود ، در مرحله بعدی با فروش سهام خود از بازی خارج میشوند ، معمول این است که در مرحله بعد ، سهم دچار ارزان نمائی میشود یعنی از قیمت واقعی خود نیز کمتر ارزش گذاری میشود.

به هنگام ایجاد حباب ، قاعدتا باید رسانه ها اقدام به کار توضیحی کرده و مانع شوند... ایجاد کنندگان حباب سکه قدرت رسانه ای دارند...

معمولا بانک مرکزی در اینگونه موارد با عرضه سکه اقدام به شکستن حباب می کند.

حالا فقط وقت فروش سکه است، وارد بازی خرید نشوید بازی خرید مهندسی شده است . هر چه سکه دارید امروز بفروشید و با تخلیه حباب مجددا خریداری کنید.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است

یک گزارشگر فوتبال ایتالیا، ورود مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به اینتر و بازی کردن وی به جای الکسیس سانچس را گامی رو به جلو برای نراتزوری می‌داند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ریکاردو ترویسانی درباره نقل‌وانتقالات تیم فوتبال اینتر برای فصل 25-2024 اظهار داشت: عوامل تیم مانند مربیان و مدیران در اینتر ثابت می‌مانند و به جز بازیکنانی که با خرید نفرات جدید جایگزین می‌شوند، سیمونه اینزاگی از بازیکنان فعلی استفاده می‌کند.

گزارشگر شبکه «مدیاست» ایتالیا با تمجید از خریدهای نراتزوری برای فصل آینده گفت: زیلینسکی و طارمی دو خرید بسیار کاربردی و مفید هستند. جایگزینی طارمی به‌جای الکسیس سانچس یک گام رو به جلو است و زیلینسکی می‌تواند جانشین خوبی برای مخیتاریان باشد.

مدافع سابق اینتر: طارمی کار تورام را انجام نمی‌دهد

طارمی طی 178 مسابقه‌ای که با پیراهن پورتو بازی کرده، 88 گل و 54 پاس گل به نام خود به ثبت رسانده است و در فصل آینده به اینتر می‌پیوندد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • اقدام جوانمردانه بازیکنان نفت در شرایط حساس
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • گزارشگر ایتالیایی: طارمی خرید بسیار مفیدی برای اینتر است
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • سپاهان، زهر اقدام امید نورافکن را گرفت | تصویر جالبی که قبل از الکلاسیکو منتشر شد
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود
  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا