Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > گیلان - به‌منظور تکمیل زیرساخت‌های بندر کاسپین به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع بندری ایران در دریای خزر تفاهم‌نامه همکاری مابین سازمان منطقه آزاد انزلی و کنسرسیوم هلندی متشکل از سرمایه‌گذاران خارجی متخصص در صنعت کشتی‌سازی و تعمیرات کشتی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه در خصوص اهمیت اجرای این پروژه اظهار داشت : با توجه به وسعت ۳۰۰ هکتاری حوضچه مجتمع بندر کاسپین یکی از موضوعات حائز اهمیت ایجاد صنایع کشتی‌سازی و تعمیرات کشتی بوده که جذب سرمایه‌گذاران و متخصصین خارجی در این حوزه که از سابقه، توانمندی و دانش فنی لازم برخوردار باشند یکی از اهداف سازمان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به توافقات حاصل‌شده در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد :۲۰ هکتار از اراضی حوضچه مجتمع بندری کاسپین در اختیار شرکت سرمایه‌گذار قرار خواهد گرفت و شرکت سرمایه‌گذار هلندی در مدت ۳ ماه طرح تجاری خود را به منطقه آزاد انزلی ارائه خواهد کرد و معتقدیم ایجاد صنایع کشتی‌سازی در گیلان اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت و یکی از مهم‌ترین مراکز اشتغال‌زایی خواهد بود.

در ادامه این نشست آقای ژاکوبس ای . سی ولز مدیرعامل کنسرسیوم سرمایه‌گذاری و متخصص در حوزه کشتی‌سازی ضمن بیان مزیت‌های بندر کاسپین بیان کرد : سال گذشته سفری به منطقه آزاد انزلی و نشست مشترک با مدیرعامل سازمان داشتم و سرعت تکمیل بندر کاسپین در یک سال گذشته و عزم سازمان منطقه آزاد انزلی در ایجاد زیرساخت‌های بندری با بکار گیری ماشین‌آلات بروز من را شگفت‌زده کرد و پس از آشنایی با برنامه‌ها و چشم‌انداز سازمان منطقه آزاد انزلی و آغاز بکار پروژه‌های حائز اهمیت در بخش بندری توافقات لازم با سازمان منطقه آزاد انزلی انجام شد و بلافاصله پس از امضای این تفاهم‌نامه طراحی کارهای مهندسی ، تکنولوژی و تعمیراتی را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان بکار گیری تکنولوژی جدید و منحصر به فرداز سوی این کنسرسیوم در مجتمع بندر کاسپین برای نخستین بار در ایران و تشریح توانمندی‌های این مجموعه سرمایه‌گذاری در ساخت کشتی و احداث بنادر در کشورهای مختلف دنیا افزود : با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال - جنوب ( نوستراک ) و آب خور بالای این بندر پیش‌بینی می‌شود که شاهد حضور گسترده و پر ترافیک کشتی‌ها با سایز بالا و فعالیت‌های مختلف در مجتمع بندری کاسپین باشیم که این امر علاقه‌مندی مجموعه ما را برای سرمایه‌گذاری در این مجتمع بندری افزایش داد .

در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مدیران و معاونین این سازمان و مشاور مجتمع بندری کاسپین و مدیران این کنسرسیوم حضور داشتند .

46

کلید واژه‌ها : استان گیلان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود

شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد شیری شهردار منطقه صبح امروز در آیین زنگ تحرک و ورزش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهدای ورزشکار و خیر مقدم به خانواده‌های معظم شهدا، به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ورزشی و مشارکت و علاقه مندی شهروندان باب الرضای تهران در بحث ورزش اشاره کرد و گفت: حضور هزار و ۲۰۰ نفری شهروندان در این همایش پیاده روی نشانه این موضوع است.


او با اشاره به اینکه سال گذشته در همچین روز‌هایی همایش پیاده روی با حضور پرشور شهروندان برگزار شد افزود: امروز نیز شاهد استقبال و مشارکت بیشتر شهروندان در این رویداد ورزشی هستیم و امیدواریم این چنین برنامه‌های ورزشی و همگانی در سال‌های آتی نیز ادامه یابد.


شیری با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات نسبتا خوبی در سطح منطقه رقم خورد اظهار امیدواری کرد: امسال نیز با تلاش و همت مدیریت شهری منطقه کاستی‌های سال گذشته جبران شود.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه پایه و اساس ورزش قهرمانی ورزش همگانی و پیاده روی است بر اهمیت همایش‌های پیاده روی تاکید کرد و افزود: اگر امروز ما حتی یک نفر را به ورزش قهرمانی علاقه‌مند کنیم به هدف خود رسیده ایم.

شیری اضافه کرد: در بحث نرم افزاری ورزش، سال گذشته منطقه ۱۵ در «قهرمان شهر ۲» خوش درخشید و در رشته‌های والیبال، کشتی، ژیمناستیک و ... صاحب مقام‌های برتر شهر تهران شد، همچنین در حوزه سخت افزاری نیز بهسازی تمام زمین‌های چمن انجام شد و امسال نیز مجموعه ورزشی زنبق در محله هاشم آباد و مجموعه ورزشی شهرک جمهوری در کیانشهر احداث خواهد شد.

بوستان خلیج فارس برای اهالی جنوب شرق تهران سرشار از خاطرات خوش است

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم ضمن تقدیر از مدیریت شهری منطقه برای برگزاری این همایش ورزشی در این روز گفت: بوستان خلیج فارس (پامچال) برای همه اهالی جنوب شرق تهران به دلیل برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متنوع فرهنگی و ورزشی سرشار از خاطرات خوش است.

او در ادامه افزود: امیدوارم با افزایش این دست برنامه‌ها خیرات و برکات بیشماری برای شهروندان جنوب شرق تهران به ارمغان آورد.

صبح امروز، آیین زنگ تحرک و ورزش به مناسبت آغاز هفته فعالیت بدنی در ایستگاه‌های ورزش شهروندی با حضور محمد شیری شهردار منطقه ۱۵، سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا بهرمن معاون ورزش آقایان و مرجان میرزایی معاون ورزش بانوان سازمان ورزش، معاونان، جمعی از مدیران شهری و هزار و ۲۰۰ شهروند از محلات ۱۹ گانه در بوستان خلیج فارس (پامچال) برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای ورزشکار، قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان منطقه ۱۵ تقدیر شد.

در ادامه محمد شیری شهردار منطقه ۱۵ به همراه احمد علوی عضو و رییس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران و برخی از مدیران شهری از بوستان آزادگان، کوشک امیرسلیمانی و زندان هارون الرشید بازدید به عمل آوردند.

نشست با نمایندگان سمن‌های محلات ۱۹ گانه منطقه، اقامه نماز جماعت ظهر، دیدار مردمی در آستان سید ملک خاتون (س) و دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این روز بود.

دیگر خبرها

  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری است
  • راه‌دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • ۴.۲ کیلومتر از جاده دسترسی به بندر نگین بوشهر آماده بهره برداری است
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز
  • ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر احداث می‌شود
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم
  • ۲ مجموعه ورزشی در جنوب تهران احداث می‌شود