Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@21:53:13 GMT

هشدار لاوروف درباره مناقشه قره باغ

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۵۴۳۵

هشدار لاوروف درباره مناقشه قره باغ

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه از ایروان؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بعد از رایزنی در باکو و ایروان روز سه شنبه درباره خوشبینی بیش از حد درباره حل و فصل سریع مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره منطقه قره باغ هشدار داد.

سرگئی لاوروف روز دوشنبه به باکو و روز سه شنبه به ایروان سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفر در حالی صورت گرفت که دیداری قرار است در هفته‌های آتی بین وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و آمریکا برگزار شود.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در ایروان اعلام کرد «من با همکاران آمریکایی و فرانسوی خودم اوضاع را بررسی می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تدابیر فعالانه‌ای را به منظور ایجاد شرایط برای حل و فصل این مناقشه پیدا کنیم». وی افزود: «اما من چندان خوشبین نیستم. این بحران سخت است و تجارب ما از مذاکرات نشان می‌دهد که به این زودی حل نخواهد شد».

روسیه همراه با فرانسه و آمریکا «گروه مینسک» را رهبری می‌کند که ماموریت دارد با نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا راه حل مسالمت امیز برای مناقشه قره باغ پیدا کند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان دو جمهوری سابق شوروی از بیش از یک ربع قرن درباره قره باغ اختلاف نظر دارند. توافقنامه آتش بس سال ۱۹۹۴ بعد از جنگ منجر به کشته شدن ۳۰ هزار نفر و صد‌ها هزار آواره امضا شد. در همین حال توافقنامه‌ای بین باکو و ایروان امضا نشده است و معمولا درگیری‌هایی روی می‌دهد.

آوریل گذشته دست کم ۱۱۰ نفر از جمله غیرنظامیان و نظامیان دو طرف در بدترین خشونت‌ها بعد از ۱۹۹۴ کشته شدند. توافقنامه جدید درباره آتش بس در مسکو بین طرف‌های درگیر امضا شده است، اما درگیری‌ها در خط مرزی بین دو کشور ادامه دارد.

 

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخدادهای اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.   صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.   جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.   متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان‌ سازی‌های مصنوعی شوند این روزها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران