Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه یزد روز گذشته با انعقاد تفاهم نامه‌ای با دانشگاه پسکارا در نشست همکاری مسئولین این دودانشگاه ، سومین تفاهم نامه خود را با دانشگاه های ایتالیا در سال جاری امضا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد در نشست مشترک همکاری‌های علمی دانشگاه یزد و دانشگاه پسکارای ایتالیا كه با حضور یک هیأت پنج نفره متشکل از استادان و مسئولان دانشگاه پسکارا ، رییس و جمعی از مسئولان دانشگاه یزد در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به عضویت دانشگاه یزد در کارگروه ملی همکاری‌های ایران و ایتالیا و سابقه همکاری‌های دانشگاه یزد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های ایتالیایی از موضوعاتی نظیر توریسم، معماری و معدن به عنوان زمینه‌های مساعد همکاری نام برد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین از تمایل دانشگاه یزد نسبت به تخصیص تعداد محدودی بورسیه تحصیلی به دانشجویان ایتالیایی علاقه‌مند خبر داد . 

دکتر فرهاد نژادکورکی رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه یزد نيز در اين نشست با اشاره به حضور وزیر علوم کشور ایتالیا در نشست مشترک همکاری‌های علمی ایران و ایتالیا که فروردین ماه سال جاری در تهران برگزار شد، توضیحاتی در مورد تفاهم‌نامه‌های منعقده بین دانشگاه یزد و دانشگاه نیکولاکوزانو و دانشگاه ساپینزای ایتالیا ارائه كرد . 

دکتر استفانو ترینکزه معاون فرهنگی رییس دانشگاه پسکارا با معرفی این دانشگاه و ابراز قدردانی از فعالیت‌ها و همکاری‌های رایزنی علمی و فرهنگی ایران در رم، به معرفی مباحث توریسم و توریسم فرهنگی به عنوان زمینه‌های مساعد همکاری پرداخت و از علاقه‌مندی دانشگاه پسکارا نسبت به همکاری علمی و پژوهشی با دانشگاه یزد در قالب برنامه‌های اتحادیه اروپا از جمله Erasmun plus ، H 2020 و ERC تاکید کرد . 

در ادامه این نشست طرفین درخصوص موضوعاتی نظیر تغییر اقلیم، مدیریت میراث فرهنگی، گردشگری، زلزله شناسی، مدیریت بحران های محیط زیستی و ارزیابی ریسک به عنوان پتانسیل‌های همکاری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داوودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داوودی، موجب تأثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشأ خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6082017 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • نشست مشترک آژانس‌های گردشگری شهرستان گرگان 
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور