Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@12:49:39 GMT

کتابفروشان خادمان عرصه‌ فرهنگ مکتوب هستند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۶۳۳۶

کتابفروشان خادمان عرصه‌ فرهنگ مکتوب هستند

به گزارش ایسکانیوز از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن جوادی در این اطلاعیه ضمن اعلام مشارکت در طرح کتابگردی از اهالی فرهنگ و هنر درخواست کرد در این روز به کتابفروشی‌ها رفته و کتاب بخرند.

متن اطلاعیه معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است: کتابفروشی‌ها به عنوان آخرین حلقه از زنجیره‌ی نشر از اهمیت بسیاری برخوردارند چرا که کتابفروشی‌ها به واسطه‌ی ارتباط مستقیم با مخاطب نقطه‌ی تلاقی فرایند نشر با جامعه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر تقویت کتابفروشی به نوعی حمایت از همه‌ی بخش‌های چرخه‌ی نشر است چرا که با رونق کتابفروشی‌ها پدیدآورندگان کتاب، موزعان کتاب و ناشران با همه‌ی بخش‌های فنی زیرمجموعه‌ی آن‌ها رونق می‌یابند و در آن سو با جامعه‎ی کتابخوان همراه خواهیم بود. طرح حضور فعال در کتابفروشی ها و خرید کتاب در آخرین پنجشنبه‌ی هفته‌ی کتاب که با عنوان طرح کتابگردی شناخته شده است فرصت مناسبی برای تقدیر از فعالان حوزه‌ی نشر در کتابفروشی‌هاست.

اینجانب همراه با مردم عزیز و اهالی فرهنگ در روز دوم آذرماه در کتابفروشی‌ها حاضر خواهم بود و از تمامی دغدغه‌مندان، علاقه‌مندان و اصحاب فرهنگ و هنر دعوت می‌کنم در روز کتابگردی با حضور در کتابفروشی‌ها ضمن تقدیر از کتابفروشان عزیز که به حق خادمان دلسوز عرصه‌ فرهنگ مکتوب هستند از کتاب و کتابخوانی حمایت کنند.

502

محسن جوادی کتابفروشی‌ طرح کتابگردی زنجیره‌ نشر کتابخوانی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها