Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: باید یک بار برای همیشه حساب خود را صاف کنیم. بالاخره امام (ره) درست می‌گفت یا شاه؟ چنین نباشد که طرفدار انقلاب باشیم و وقتی گرانی شد و کمی فشار آمد، بگوییم زمان شاه بهتر بود! آفتاب‌‌نیوز :  رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از نیروهای انتظامی مرکز با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، اظهار داشت: یکی از مشکلات آدمی این است که زیاد به شک و شبهه می‌افتد و لذا خداوند در ابتدای سوره بقره، قرآن را کتابی یقینی از جانب خدا می‌داند که سبب هدایت متقین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله محمد تقی مصباح یزدی با بیان این که خداوند در این آیات بعد از اشاره به مؤمنان و کافران، به بیان ویژگی‌های منافقان می‌پردازد، افزود: این افراد نه مؤمن هستند و نه کافر؛ بلکه می‌خواهند زندگی کنند و منافعشان تأمین شود؛ یعنی لزوما به دنبال شناخت حق و یا دشمنی با حق نیستند، بلکه به دنبال راحتی خودشان هستند.
وی با بیان این که خداوند این عده را از کفار بدتر می‌داند، افزود: چرا که انسان تکلیف خود را در مقابل کافر و مؤمن می‌داند، اما در مقابل منافقی که نه معلوم است ایمان دارد و نه کفر وی معلوم است، بلاتکلیف است و این عده خطرناک هستند.
او افزود: هر کجا پای حق و باطلی در میان باشد، این سه دسته وجود دارند؛ عده‌ای حق را پذیرفته و با دل و جان آن را حمایت می‌کنند، دسته دیگر مقابل حق می‌ایستند، اما دسته سوم در میانه حق و باطل حرکت می‌کنند؛ با هر یک از اهل حق و باطل نیز همراه شوند، سخن آن‌ها را تأیید می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: چنین کسانی در عباداتی مثل نماز هم که شرکت می‌کنند، از روی ناچاری و با بی حالی و خستگی است. خود را طرفدار انفاق معرفی می‌کنند، اما بهانه‌هایی می‌تراشند تا انفاق نکنند؛ وقتی هم پای جهاد در میان باشد، بهانه آورده و همان طورکه قرآن فرموده است مثلا برداشت محصول را بهانه می‌کنند. یعنی جهاد را رد نمی‌کنند، اما در این مسیر نیز قدم بر نمی‌دارند. لذا در پایان جنگ اگر مؤمنین پیروز شدند می‌گویند ما هم با شما بودیم و قصد داشتیم در جنگ شرکت کنیم؛ و اگر شکست خوردند، مؤمنان را سرزنش می‌کنند.
مصباح یزدی خاطر نشان کرد: حال هر یک از ما باید خود را ارزیابی کند و ببیند جزء کدام دسته است؟ آیا جزء دسته اول هستیم که تحقیق کرده تا حق را بشناسیم و بعد از شناخت، حاضرهستیم تا پای جان برای آن تلاش کنیم؛ چنان که شهدا تا پای جان بر سر آرمانشان ایستادند؟ و مثل مادران آن‌ها که فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند و به جای گریه و زاری، به آن افتخار کردند؟
وی ادامه داد: در مقابل دسته اول، دسته دیگری نیز وجود دارند که از ابتدا مخالف انقلاب بوده اند؛ اما دسته‌ای هم هستند که خود را اهل جهاد می‌دانند، اما به دنبال کسب منافع و زندگی خود هستند!
وی با اشاره به این که این دسته‌بندی افراد، برای هر یک از پدیده‌ها و مسائل اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: برخی هر مسأله اجتماعی پیش می‌آید، تحقیق می‌کنند تا حق را بشناسند و برای آنچه می‌خواهند انجام دهند، حجت شرعی داشته باشند. در مقابل، عده‌ای هم معتقدند جنگ چه فایده‌ای دارد؛ امام (ره) نیز - العیاذ بالله - آدم لجوجی بود که با امریکا درافتاد و سبب شد تا شهرهای ما خراب شود. اما دسته سوم گاهی، ریش جا می‌گذارند و خود را طرفدار نظام جلوه می‌دهند و در عین حال به دنبال منافع خود هستند و در مسائل سیاسی و سخنانشان یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند؛ چون بالاخره می‌خواهند زندگی کنند.
او خاطر نشان کرد: هیچ کس مانند سیدالشهدا (ع) به این زیبایی، به وصف دسته سوم نپرداخته است. طبق فرمایش ایشان، مردم برده دنیا هستند و به دنبال این هستند که چگونه زندگی کنند که بیشتر لذت ببرند و کسب و کارشان بچرخد. اینان مادامی که از دین برای دنیای‌شان استفاده کنند، دین‌دار هستند، اما اگر ببینند دین به ضررشان تمام می‌شود، خبری از دین‌داری نخواهد بود؛ البته این افراد نمی‌گویند با دین‌داری مخالفیم، اما تا زمانی از انقلاب و دین دفاع می‌کنند، که به نفعشان باشد. لذا در شرایط حساس انسان‌های دین‌دار کم هستند.
مصباح یزدی با بیان این که باید با خودمان بیندیشیم چه اندازه دین، انقلاب و امام زمان (عج) را قبول داریم، خاطر نشان کرد: آیا واقعا کار امام (ره) را صحیح می‌پنداریم یا فکر می‌کنیم او اشتباه کرد که دعوا راه انداخته و سبب شد تا خون جوانانی ریخته شود و شهرهایی خراب شود؟ اگر حساب خود را مشخص نکنیم، روزی خیلی پشیمان می‌شویم؛ لذا تا دیر نشده باید به حساب کار خود بپردازیم.
مصباح یزدی با اشاره به این که برخی، باری به هر جهت بودن و به همراه باد بودن را عقل و تدبیر و سیاست می‌دانند، افزود: اما در منطق قرآن، این‌ها سیاست نیست؛ بلکه نفاق است.
وی با اشاره به لزوم عمل به تکلیف در مسائل اجتماعی، اظهار داشت: اول باید تحقیق کنیم تا واقعا مسأله برای ما مشخص شود و جای شکی برای ما باقی نماند و بعد از شناخت حق، باید پابرجا مانده و در عمل به حق و دفاع از آن، مسامحه نکنیم؛ آری، دسته سوم خیلی از مسائل را جدی نمی‌گیرند و به دنبال حق و باطل نیستند؛ شاید شما هم در زندگی چنین افرادی را زیاد دیده باشید.
او اظهار داشت: باید یک بار برای همیشه حساب خود را صاف کنیم. بالاخره امام (ره) درست می‌گفت یا شاه؟ چنین نباشد که طرفدار انقلاب باشیم و وقتی گرانی شد و کمی فشار آمد، بگوییم زمان شاه بهتر بود! اگر با این روحیه زمان پیامبر (ص) حضور داشتیم، وقتی با مشرکان مکه مواجه می‌شدیم، چه می‌کردیم؟ آیا در دوران خانه نشینی علی (ع) کنار او می‌ماندیم؟
وی ادامه داد: برخی می‌گویند دنیا ارزش این حرف‌ها را ندارد، بروید با هم بسازید، چه تفاوتی می‌کند که علی(ع) حاکم باشد یا غیر او؟! تو نماز خودت را بخوان. از همین رو، در زمان جنگ صفین کسانی که اهل نماز و روزه بودند، در مقابل دستور علی (ع) برای جنگ با معاویه می‌گفتند: ما نمی‌خواهیم در خونریزی مسلمانان شریک شویم! حتی به امیرالمؤمنین نیز توصیه می‌کردند با گفتگو و مذاکره قضیه را حل کند و وارد جنگ نشود؟
وی در جمع‌بندی سخنان خود گفت: باید در مسائل مختلف اجتماعی، تحقیق کنیم تا حق را بشناسیم، اما بعد از این که حق برایمان ثابت شد، باید مردانه بایستیم؛ نه این که چند روزی طرفدار باشیم و بعد پشیمان شویم. اگر کاری غلط است، از ابتدا نباید پا در آن راه گذاشت، اما اگر حق است باید تا پای جان برای آن ایستاد.
به نوشته انتخاب، گفتنی است این مراسم یکم آبان ماه سال جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: از فرصت سوزی بازیکنان نگران نیستم/ وقتی پیشنهاد تمدید قرارداد ندادند نمی توانم بگویم می مانم یا می روم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوسمار ویرا در نشست خبری بعد از بازی با پیکان گفت: درابتدا باید به تمام مردم ایران سال نو را تبریک  بگویم و امیدوارم سال جدید برای همه پررونق باشد.

وی افزود: این چند روز تعطیلی برای تیم ما خوب است چون پنج بازی فشرده  را گذراندیم.این بازی حساس بود، چون بعد از دربی  بودیم و البته کمی احساسی بازی کردیم. شاید در ابتدای مسابقه بازی برای ما آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت. از عملکرد بازیکنان راضی هستم چون چیزی که می‌خواستیم در زمین ارائه کردند. زمانی که 2 بر صفر جلو بودیم فضای برای حمله  و گلزنی ما بیشتر بود، اما متأسفانه حملات ما به گل تبدیل نشد.

سرمربی پرسپولیس تاکید کرد: پیکان خوب دفاع می کرد و اگر تیمی نتواند با سیستم این تیم بازی کند به مشکل خواهد خورد. خدا را شکرمی کنم توانستیم رو به جلو بازی کنیم و دو گل بزنیم. از هواداران هم تشکر می‌کنم که امروز به ما انرژی دادند.

اوسمار در خصوص دلایل اینکه بازیکنان تیمش فرصت های زیادی را از دست می دهند عنوان کرد: ما باید این مشکل را حل کنیم، اما من به‌ چشم یک مشکل به آن نگاه نمی‌کنم.  این کم دقتی در ضربه آخر است، چون ما گل می‌زنیم ولی نمی‌توانیم تعداد گل‌هایمان را زیاد کنیم. البته شاید این مساله به خاطر خستگی بچه‌ها بوده است. سعی می‌کنیم در تمریناتی که داریم زدن ضربات آخر را هم درست کنیم.

وی در خصوص اینکه این موضوع او را نگران نمی کند گفت: نگران می‌شوم اما بیشتر نگران می‌شدم اگر این موقعیت‌ها را ایجاد نمی کردیم. مطمئن هستم روز به روز بهتر می‌شویم و از موقعیت‌ها استفاده می کنیم.

خبرنگاری گفت علی نعمتی جزو بهترین های دربی بود ولی در بازی امروز حضور نداشت که اوسمار گفت:  من از تمام بازیکنانم مطمئن هستم و وقتی وارد زمین می‌شوم به آنها اعتماد دارم. نعمتی فصل گذشته تمام بازی‌ها را انجام داد و تا الان هم در دفاع چپ بازی  می کرد با اینکه پست اصلی او دفاع وسط است، اما در دو بازی  گذشته فرشاد فرجی خوب کار کرده  و ما به خاطر احترام به عملکردش فرجی را بازی دادیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه تیمش ریتم خوبی پیدا کرده و آیا نگران نیست بازیکنانش بعد از اردوی تیم ملی افت کنند گفت:نه نگرانی ندارم. تقریباً 21 روز تا بازی با فرصت گل‌گهر داریم و در چند روز آینده بچه‌های تیم ما می‌توانند استراحت کنند. برای هر بازیکنی حضور در تیم ملی افتخار است و بچه‌ها باید از این فرصت برای استراحت استفاده کنند و آماده به تمرینات پرسپولیس بازگردند.

وی در خصوص آمادگی اوستون اورنوف نیز گفت:زمانی که بازیکنان جدید به ما اضافه شوند کمی طول بکشد که آنها هماهنگ شوند. شاید رسانه های خیلی مسائل و جزئیات را ندانند ولی به نظر من این بازیکنان جدید در حال هماهنگ‌تر شدن هستند.ارونوف و هم عبدالکریم حسن بهتر و بهتر می‌شوند و هر چه می گذرد هماهنگ‌تر شوند.

اومسار در خصوص اینکه آیا باشگاه به وی پیشنهاد داده که قراردادش تمدید شود گفت: قرارداد من آخر فصل تمام می‌شود.البته هنوز چیزی به من نگفتند که بمانم یا نه. وقتی  از باشگاه چیزی به من نگفتند، نمی‌توانم بگویم می‌مانم یا نه.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: بیایید تا وقتی ممکن است از حضور کیلیان ام باپه لذت ببریم
  • عالیشاه: ۹ بازی دیگر باقی مانده امیدوارم بهتر از این باشیم
  • ابراهیم صادقی: روی اشتباه ساده گل خوردیم
  • ژاوی: از وقتی گفتم می‌روم متحول شده‌ایم!
  • اعتراض شجاعیان به فشار روانی نیمکت‌ها به داور
  • عنایتی: تا وقتی هوادار نداشته باشیم، همین است
  • اوسمار: از فرصت سوزی بازیکنان نگران نیستم/ وقتی پیشنهاد تمدید قرارداد ندادند نمی توانم بگویم می مانم یا می روم
  • عنایتی در انتقاد به داوری پرسپولیس - پیکان: تا وقتی هوادار نداشته باشیم، همین است
  • چوپان بعد از قهرمانی در پاسخ به آرنولد چه گفت؟
  • هادی چوپان پاسخ آرنولد را داد