Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در پی زلزله مناطق غرب کشور و بویژه استان کرمانشاه، دانشگاهیان واحد اسلام آباد غرب با حضور در ارتفاعات منطقه یاد و خاطره عزیزان سفر کرده در زلزله اخیر را گرامی داشتند و با قرائت قطعنامه پایانی از سوی محمد بستان، رئیس واحد اسلام آباد غرب در 15 بند، خواهان رعایت اصول و قوانین ساخت و ساز به منظور پیشگیری از وقوع موارد مشابه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن قطعنامه به این شرح است: ابراز همدردی عمیق با بازماندگان این حادثه تلخ، افزایش بودجه‌های عمرانی از جانب مسئولان ذی‌ربط برای بالا بردن سطح کیفیت، استفاده از تجربیات موفق کشورهای صنعتی جهان و الگو قرار دادن آنها تا جایی که ما بتوانیم الگوی دیگران شویم، ضرورت وجود ناظران کیفی و متعهد و مقیم بودن آنها در محل سازه‌ها، حضور بازرسان کیفی در محل ساخت و سازها، حضور سازمان نظام مهندسی به عنوان ارگان کنترل کننده، تشکیل پازل کیفی از بالا به پایین اعم از سازمان نظام مهندسی، شهرداری، پیمانکار، جوشکار، فروشندگان مصالح و مواد سازه‌ها، عدم ساخت و ساز در اطراف گسل‌ها، عدم ارائه مصالح نا مرغوب و بی‌کیفیت در ساخت پروژه‌ها، حذف بی سوادان و بی تجربگان در امور ساخت و ساز از ابتدا تا انتها کار، دقت در نکات فنی و قطعی رشوه خوار و رشوه دهنده در امور ساختمان‌ها، مقاوم کردن ساختمان از سوی مهندسان مربوط طبق اصول و موازین مرتبط در مناطق دسته بندی شده زلزله خیز چهار گانه کشور، ارتقای کیفی عمر 30 ساله ساختمان به 90 سال با رعایت همه موازین و مقررات اعم از تئوری و عملی در سازمان نظام مهندسی کشور، نظارت هماهنگ، سیستماتیک و موثر در جهت وضع قوانین کنترل و نظارت در امور سازه ها و آموزش دوره های مستمر باز آموزی علمی و آکادمیک برای دست اندرکاران طراحی و نظارت و اجرای سازه ها.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام آباد غرب نخستین یادواره گرامیداشت قربانیان زلزله استان کرمانشاه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اکثر شهر‌های کرمانشاه در وضعیت هشدار

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به کیفیت هوای شهر‌های مختلف استان کرمانشاه، گفت : بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا که مربوط به ساعت هفت صبح امروز (هفتم فروردین) است، عدد شاخص کیفی هوا برای شهر کرمانشاه ۱۱۳ بوده و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار است.

وی عدد شاخص کیفی هوا برای شهر قصرشیرین را نیز ۱۵۳ اعلام کرد که وضعیت قرمز، ناسالم و هشدار را نشان می‌دهد و افزود: در ایستگاه سرپل ذهاب نیز عدد شاخص کیفی هوا ۱۱۴ بوده و بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عدد شاخص کیفی هوا در ایستگاه پاوه نیز ۱۴۸ بوده و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و هشدار را نشان می‌دهد.

جلیلیان، وضعیت هوای شهر کنگاور را با توجه به اطلاعات ایستگاه آن سالم اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد به تدریج و از اواسط روز از غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر‌های مختلف استان کاسته شود و گفت: منشا این توده گرد و غبار که از اوایل امروز جو استان را تحت تاثیر قرار داده، خارج از مرز‌های کرمانشاه بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • یادواره خانگی شهید حادثه تروریستی کرمان در یزدان آباد
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • تصادف زنجیره‌ای در محور کرمانشاه به اسلام آباد غرب با یک فوتی
  • تصادف در محور کرمانشاه - اسلام‌آباد ۱ فوتی و ۲ مصدوم برجای گذاشت
  • هوای اکثر شهر‌های کرمانشاه در وضعیت هشدار