Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران گفت: بیش از ۳۰ کیت تشخیصی در مراکز پزشکی هسته‌ای ایران تولید شده و بیش از ۹۰ درصد پرتوداروها در مراکز مجهز پزشکی هسته‌ای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محسن ساغری ظهر امروز در بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی، اظهار داشت: تعرفه پزشکی هسته‌ای بسیار پایین است و خریدهای آن به‌صورت 100 درصد نقد و فروش‌های آن به‌صورت نسیه و با اقساط طولانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مسئولان دولتی به‌ وییه وزارت بهداشت که متولی حوزه سلامت است درخواست داریم که در تقسیم‌بندی بودجه‌ها عدالت را اجرا کند و بگذارد که قیمت‌گذاری روش‌های تشخیصی انجمن پزشکی هسته‌ای به‌صورت عادلانه باشد.

رییس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران با بیان اینکه در حال حاضر هیچک از تعرفه‌های پزشکی منطقی نیست، خاطرنشان کرد: امسال با تلاش فراوان صورت گرفته 10 درصد از تعرفه قلب کاسته شده و این مبلغ در سایر حوزه‌های درمانی تخصیص یافته است.

ساغری با اشاره به اینکه باید بهترین استفاده را از دانش متخصصان داخلی برده و به سمت تولیدات داخلی حرکت کنیم، تصریح کرد: برای یک دستگاه دست دوم 800 میلیون و تا یک میلیارد تومان هزینه می‌شود که نه تنها کارایی‌ای ندارد، بلکه به صرفه هم نیست و باید شرایطی فراهم شود که دستگاه‌های مجهز و به‌روز در داخل کشور تولید شود.

وی تأکید کرد: از سال 1360 تولید پرتوداروها را در کشور داریم و بیش از 30 کیت تشخیصی در مراکز پزشکی هسته‌ای ایران تولید شده است و دستاورد مهم کاری‌مان تولید پرتوداروها در ایران بوده است که به میلیون‌ها بیمار خدمت‌گذاری کرده است و اگر بخواهیم پرتوداروها را از خارج وارد کنیم هزینه‌ بالایی در بر دارد و بیش از 90 درصد پرتوداروها در مراکز مجهز پزشکی هسته‌ای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس انجمن علمی پزشکی هسته‌ای ایران با تأکید بر اینکه امروزه تولید پرتوداروهای جدید کمک بزرگی در حوزه درمان داشته است، بیان کرد: در هر سال بیش از یک میلیون مراجعه‌کننده داریم و یارانه تولید پرتوداروها بسیار پائین است و نگرانی دیگرمان نگهداری دستگاه‌های خریداری شده در گمرک آن هم در یک مدت زمان طولانی بوده است و باید موازی‌کاری‌ها کنار گذاشته شود.

ساغری با اشاره به اینکه حدود 90 درصد اقدامات تشخیصی و درمانی کشور را انجام می‌دهیم و پرتوداروها باید با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد، گفت: به‌طور کلی کارهای متعددی در انجمن در حال انجام است که نتیجه آن منجر به رشد و توسعه مطلوب در حوزه سلامت می‌شود و در این همایش‌ها با همکاری و همفکری متخصصان داخلی و خارجی به دنبال راه حلی برای شناسایی و رفع مشکلات موجود در این حوزه هستیم.

فرشاد امامی، دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی نیز اظهار داشت: ایران در حوزه پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در جایگاه نخست آسیا و منطقه و قرار دارد و نام کشورمان در سطح جهان هم در میان 10 کشور برتر دنیا در این حوزه می‌درخشد.

امامی افزود: هدف اصلی از برگزاری این گنگره سه روزه که از اول تا سوم آذر ماه در بیماررستان رضوی برگزار می‌شود به‌روزرسانی دانش متخصصان پزشکی هسته‌ای کشور و آشنایی آن‌ها با دانش‌های روز دنیا و همچنین معرفی روش‌های جدید و ندین تشخیصی و درماتی بوده است.

وی افزود: حدود 300 مخاطب داخلی و خارجی در این کنگره حاضر هستند که در سه بخش پزشکی، رادیو فارماسی و فیزیک پزشکی برگزار می‌شود و در حاشیه آن هم کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیست‌ویکمین کنگره سالانه و ششمین کنگره بین‌المللی پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی با بیان اینکه در این رویداد علمی و پزشکی موارد کاربردی بیشتر مطرح است، خاطرنشان کرد: در این کنگره همانند کنگره‌های قبلی عمل‌های زنده در جریان برگزاری کنگره‌ انجام نمی‌شود و تفاوت این دوره نسبت به دوره‌های قبل در افزایش میزان شرکت‌کنندگان، تغییر رویکردها به سمت روش‌های تشخیصی جدید و آشنایی با درمان‌های نوین بوده است.

امامی تصریح کرد: ایران در حوزه پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی در جایگاه نخست آسیا و منطقه و قرار دارد و نام کشورمان در سطح جهان هم در میان 10 کشور برتر دنیا در این حوزه می‌درخشد.

وی با بیان اینکه پزشکی هسته‌ای در علم امروز دنیا نقش فراوانی دارد، اما مردم تنها از روش‌های اسکن قلب در درمان بیماری‌ها اطلاع دارند، تاکید کرد: روش‌های تشخیصی کمک فراوانی به متخصصان بالینی می‌کند و سبب کاهش هزینه‌ها در پروسه و فرآیند درمان می‌شود.

انتهای پیام/

R41347/P1336/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر هاشملو برگزیده چهارمین کنگره بین المللی مسئولیت اجتماعی سفیران سلامت خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در لوح اهدایی به امیر هاشملو آمده است: اهتمام ویژه حضرتعالی در حوزه ابداعات درمان و سلامت (اصلاح کادر چشم و ابرو) و توجه و عمل به مسئولیت اجتماعی مجموعه را ارج نهاده و سپاس نامه چهارمین دوره کنگره بین المللی مسئولیت اجتماعی سفیران سلامت خاورمیانه را تقدیم حضور ارزشمندتان می نماییم.


آرزومندیم در مسیر ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خود در حوزه سلامت و خدمت به جامعه به توفیقات روزافزون دست یابید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885445

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • تشریح وضعیت شیوع سرطان در ایران
  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • فعالیت مراکز خدمات درمانی و تشخیصی دزفول در تعطیلات نوروز
  • اختصاص دومین دستگاه سی.تی‌اسکن به گناوه
  • امیر هاشملو برگزیده چهارمین کنگره بین المللی مسئولیت اجتماعی سفیران سلامت خاورمیانه
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم، حمام خون راه خواهد افتاد
  • ترامپ: رئیس‌جمهور نشوم،حمام خون راه خواهد افتاد
  • ۵ چالش جامعه ایرانی در ۱۴۰۳؛ پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟
  • ۵ چالش جامعه ایرانی در ۱۴۰۳