Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در دیدار با سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و مشاور امور زنان وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به ظرفیت های تولید و اشتغال در استان، اظهار کرد: وحدت و امنیت باید زمینه تبدیل گلستان به استان هدف سرمایه‌گذاری را فراهم آورد چرا که این استان استعداد بالایی در زمینه صنعت و تجارت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱٫۵ میلیارد دلاری صندوق ذخیره ارزی به اشتغال در حوزه روستایی، گفت: استفاده از این ظرفیت محدودیتی برای استان‌ها ندارد و می‌توان با ایجاد اشتغال در حوزه زنان و جوانان مستعد روستایی هر چه بیشتر از این اعتبار را جذب کرد.
وی با بیان اهمیت اشتغال‌آفرینی در حوزه بانوان، یادآور شد: باید در اشتغالزایی حوزه بانوان به گونه‌ای عمل کنیم که در نهایت زنان از این منافع بهره‌مند شوند.
همچنین در این دیدار نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات مرکزی خانه کارگر کشور اطلاع‌رسانی راه‌اندازی مجدد واحدهای کارگری را پراهمیت دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان، بانوان می‌توانند در صنایع غذایی و صنایع تبدیلی استان فعالیت بیشتری داشته باشند.
سهیلا جلودارزاده تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌های عرصه محصولات می‌تواند جایگاهی مناسب برای اشتغال باشد که باید با حمایت‌های لازم به صورت موقت و دائمی راه‌اندازی شوند.
لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان جامعه کارگری استان و مدیران کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت، مدیریت درمان و اداره‌کل تامین اجتماعی استان نیز حضور داشتند و توضیحاتی در زمینه بیمه، وضعیت اشتغال و کارگری استان ارائه کردند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 

رونق تولید موضوعی است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه سیاست گذاران کلان و مسئولان اقتصادی کشور قرار گرفته و سال ۱۴۰۳ نیز شعار جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است اما نقش بورس در این زمینه چیست؟

به گزارش ایسنا، کارشناسان اقتصادی بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مناسب برای اجرای سیاست رونق تولید عنوان می‌کنند، اما آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید در کشور شود؟ برخی معتقدند که بورس به واسطه بازار ثانویه امکان جذب نقدینگی جدیدی ندارد و بنابراین نمیتواند به شرکت ها کمک کند و  آنچه در بورس اتفاق می افتد، نوسانات متعدد است.

برزو حق شناس در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بازار سرمایه یکی از مولفه‌های اقتصادی هر کشوری است، گفت: در  واقع رونق تولید نیز یکی از سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد  محسوب می‌شود که بورس جزئی از آن و یکی از ابزارهای اجرای این سیاست کلان محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بورس نمی‌تواند به تنهایی باعث رونق تولید شود، یادآور شد: اگر سیاست های دیگر کشور در کنار بورس به کمک رونق تولید بیاید در آن زمان است که رونق تولید شکل می گیرد. 
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفاوت بازارهای اولیه و ثانویه پرداخت و ادامه داد: اینکه بورس بازار ثانویه است تعریف درستی است،  اما اگر به درستی مدیریت نشود باعث اختلال در بازار اولیه می شود.
به گفته حق شناس، بازار اولیه به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تامین مالی شوند و بتوانند عرضه اولیه خود را برای سرمایه گذاران به نمایش بگذارند، اما در کنار بازار اولیه اگر بازار ثانویه یعنی بورس فعالیت بانشاطی نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که بازار اولیه هم رونق پیدا کرده و با استقبال سرمایه گذاران رو به رو شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم