Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز گفت: مدیریت شهری تبریز در دور جدید تمام ظرفیت‌های خود را معطوف انسان‌محوری و توجه ویژه به محیط زیست و توسعه فضای‌سبز کرده است.

به گزارش ایرنا، ایرج شهین‌باهر روز چهارشنبه در همایش ملی شهر سبز افزود: به این منظور برای کاهش آلودگی هوای این شهر تا یک ماه آینده 20 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی دو پروژه فضای سبز در ستارخان و گلگشت در تبریز اظهار کرد: در روزهای آینده نیز به منظور توسعه فضای سبز و در راستای کاهش آلودگی هوای تبریز، بوستان 10 هکتاری در محدوده مرکزی شهر افتتاح می شود.
شهردار تبریز یادآوری کرد: کارخانه مدرن زباله سوز تبدیل پسماند به برق نیز از گام‌های اساسی مدیریت شهری است که تا سه سال آینده در تبریز اجرایی می شود.
شهین باهر، با بیان اینکه عادت‌های اتلاف انرژی باید با ارتقای سبک زندگی اصلاح شود، ادامه داد: اتلاف انرژی با برخی از عادت‌های زندگی در ارتباط بوده و در این خصوص باید با برنامه‌ریزی‌ کلان، سبک زندگی خود را اصلاح و از این عادت‌ها پرهیز کنیم.
وی گفت: اصل صرفه‌جویی به عنوان یک موضوع مهم در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان کشور پیش‌بینی شده‌ اما تنها با اتکا به این مبحث نمی‌توان به نتایج ایده‌آل دست یافت.
شهردار تبریز اظهار کرد: ارتقای سبک زندگی و اجرای برنامه‌ریزی‌های کلان می‌تواند عادت اسراف را از زندگی شهری حذف کند.
شهین باهر با بیان این‌ که در دسترس‌‌ بودن انرژی‌های فسیلی در کشورهای جهان سوم، موجب آسیب‌های زیست‌محیطی شده‌ است، افزود: در سال‌های اخیر اقدام مناسبی برای جبران این آسیب‌ها انجام شده که ایده 'شهر سبز' و استفاده از انرژی‌های بادی و خورشیدی از آن جمله است.
وی گفت: پرمخاطب‌ترین برنامه ورزشی کشور در ساعات پایانی شب پخش می‌شود و طبق آمار پیامکی میلیون‌ها نفر در پیک ساعت مصرف برق، مشغول تماشای این برنامه می‌شوند که این در تضاد با سبک زندگی مبتنی بر صرفه‌جویی است.
شهین باهر بر انسجام برنامه‌ریزی‌های شهری در راستای آمادگی و تسهیل مدیریت بحران تاکید کرد.
همایش ملی شهر سبز و گرامی‌داشت روز جهانی شهرسازی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این همایش از محمدمنصور فلامکی به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی علم شهرسازی و هنر معماری با اعطای لوح زرین عمارت شهرداری تبریز تجلیل شد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند

شهردار ارومیه با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، گفت: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین مهدی‌زاده امروز _پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر از کارگران تلاشگری که در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری ارومیه به عنوان بازوان اجرایی در کنار مجموعه ستادی؛ رفاه شهروندی را رقم زده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند، افزود: شهرداری ارومیه به این رکن مهم و اصلی توجه ویژه داشته و همواره رفاه آنها دغدغه مجموعه است.

شهردار ارومیه اعتلا و پیشرفت هر جامعه‌ای را از قِبل دستان پُرتوان قشر کارگر عنوان کرد و گفت: توسعه شهر ارومیه نیز در گرو تلاش‌های کارگران زحمت‌کش مدیریت شهری است.

مهدی‌زاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بودجه سال‌جاری همچنین ظرفیت‌های قوانین بالادستی قدردان زحمات کارگران مدیریت شهری خواهیم بود.

در ادامه مراسم گرامیداشت از کارگران نمونه سازمان‌های خدمات‌رسان و دیگر سازمان‌های تابعه شهرداری ارومیه با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شده و در پایان این جشن نیز به قید قرعه به ۵۰ نفر از کارگران خدوم شهرداری ارومیه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا شد.

کد خبر 750228

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود