Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- نمایشگاه صنایع دستی تهران به مناسب هفته بسیج با حضور فرمانده پایگاه بسیج و مدیرکل صادرات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در موزه رضا عباسی گشایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی تهران به مناسبت هفته بسیج از اول تا پنجم آذرماه در موزه رضا عباسی به صورت رایگان در معرض دید عموم علاقه مندان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برپایی این نمایشگاه حمایت از هنرمندان و فروش آثار نفیس این قشر با قیمتی مناسبت از بازار مصرفی است.
وی افزود: آثار این هنرمندان در رشته های قلم زنی روی مس و برنج، سرمه دوزی، نگارگری، حکاکی روی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال و سرامیک، چرم و زیور آلات می باشد.
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج، نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی معلولان جسمی و حرکتی تهران در سازمان میراث فرهنگی کشور با همکاری انجمن ام اس، بنیاد رعد و خیریه فاطمه الزهرا(س) در 10رشته هنری ازروز جمعه سوم آذرماه به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر می شود.
انشایی ادامه داد: در حال حاضر مراکز صنایع دستی کامیار، مرکز آموزشی زنان سرو در کاشانک در تهران دایر بوده که در این زمینه در نظر داریم مرکز توسعه و فروش دائمی صنایع دستی در یکی از شهرستان های قدس و رباط کریم دایرکنیم.
همچنین فرامرز رنجبر مدیر موزه رضا عباسی به خبرنگار ایرنا گفت: موزه رضا عباسی با چهار دهه فعالیتش در زمینه های مختلف هنری و احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان دایر است.
وی با بیان اینکه موزه رضا عباسی مسبب دوباره هنر صنایع دستی و هنر الهام گرفته از تاریخ فرهنگ کشور است گفت: استقبال عمومی از این نمایشگاه باعث خواهد شد که احتمال تمدید آن پس از هفته بسیج وجود داشته باشد چرا که موزه ها تلاش دارند تا خدمت رسانی خوبی در این برنامه ها داشته باشند.
رنجبر خاطر نشان کرد: موزه ها بهانه ای برای معرفی هنرمند و خط واصل امروز و تاریخ دیروز این سرزمین می باشند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران