Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: وقف از سوی واقفان باید هدفمند و هوشمند انجام شود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در همایش ظهر امروز «یاوران وقف» در سالن اجتماعات شهید آقایی فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین اظهار داشت: هنرمندترین انسان ها، افرادی هستند که می توانند از اموال و دارایی های دنیایی خود بگذرند و  هنرمند حقیقی آن است که مال خود را در راه خیر بخشش کند و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واقفان این عبارت را دریافت کرده اند که: اگر بخواهیم نیکی را با تمام وجود لمس کنید باید چیزی را که دوست داریم وقف کنیم؛ امروز خیران با نیت وقف، لذت انفاق را چشیده و آیات قرآن را متوجه می‌شوند و اگر مردم و مسؤولان نیکی، خیر و خوبی را با تمام وجود لمس کنند در آن زمان از آن چیزی که دوست دارند، انفاق می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر انسانی از هنر برخوردار نباشد و مال دیگران را بدزدد، فقدان روح انسانی و دارای تابلوی بی هنری است چراکه اگر تابلوی هنر و انسانیت در وی بود هرگز نسبت به چنین امری اقدام نمی کرد.

عابدینی با بیان اینکه شرافت و هنر انسانی از انسان انتظاراتی را دارد، گفت: یکی از عرصه هایی که انستان می تواند ماندگاری خود را رقم بزند، حوزه وقف است.

وی یادآور شد: در حوزه وقف باید فعالیت های گسترده تری صورت بگیرد و در بین انسان ریشه بدواند چراکه اقدامات انجام شده در این حوزه قابل قبول نیست؛ فرهنگ وقف در بین عموم جامعه ریشه دوانیده اما در بین خواص محقق نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: اهدافی که برای موقوفات بوده، معمولا هدفمند، هوشمند و حساب شده است که این موضوع باید همواره در وقف مدنظر باشد؛ به خاطر داشته باشیم وقفی که صورت می گیرد کدام یک از گره های جامعه را باز می کند؛ در امر وقف، باید به آن جهت و هدف بخشیم چراکه منطبق کردن وقف با آرمان دینی، نیازسنجی، ساماندهی و مدیریت آن دارای اهمیت است و تبیین مسائل شرعی وقف در جامعه می تواند در مردم تاثیرگذار باشد و اگر بدانیم که خروجی وقف اخلاص بیشتر باشد نتیجه بهتری دارد.

عابدینی با اشاره به شکست آمریکا، داعش و شکست وهابیت مطرح کرد: امروز بار دیگر دشمن شکست را با سردار سلیمانی‌ها تجربه کرد و در این راستا مدافعان حرم نامی نیک همچون شهدای کربلا از خود برجای گذاشتند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در سطح این منطقه گفت: برای اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی در سطح منطقه ۵ بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب پلاک‌های هوشمند بر منازل مسکونی منطقه ۵ اصفهان اظهار کرد: این طرح که با همت معاونت برنامه‌ریزی و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به‌صورت هماهنگ در سطح شهر اصفهان در حال اجرا است، به محدوده منطقه ۵ وارد شده است و مجریان آن در حال نصب پلاک‌های منازل و واحدهای تجاری این منطقه هستند، پلاک‌های آبی هوشمند شامل کد پستی و کد شناسایی هستند.

وی با اشاره به اینکه از طریق بارکدهای روی پلاک‌های آبی هوشمند، اطلاعات عمومی ملک قابل بازخوانی است، افزود: این امر می‌تواند به ارائه خدماتی همچون اطلاعات و مشخصات مکان‌مند ملک، کمک بسیاری کند. این خدمت برای راهنمایی مسیر، مکان‌یابی و ارائه خدمت باکیفیت‌تر نهادها و سازمان‌های خدمت‌رسان به شهروندان کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای این طرح از خیابان نظر در محله جلفا آغاز و هم‌اکنون ۳۵ هزار پلاک در منطقه نصب شده است.

کارگر بیان کرد: اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در منطقه ۵ ادامه خواهد داشت و همه منازل و مکان‌های تجاری منطقه دارای پلاک آبی هوشمند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح نصب پلاک‌های هوشمند منازل مسکونی در سطح منطقه ۵ بیش از ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: طی اجرای این طرح، حدود ٥٠ هزار واحد مسکونی و تجاری در این منطقه دارای پلاک هوشمند می‌شوند و از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 750965

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل «حمله هدفمند» به رفح را آغاز کرد
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین