Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-29@05:00:39 GMT

اخبار جدید از موسسات واگذار شده

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۰۸۴۴

خرداد: در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحله افضل توس و وحدت به زودی و بر اساس تصمیم کمیته سه نفره سران قوا، سقف پرداختی‌ها از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد همچنین مابقی سپرده‌گذاران کلان نیز می‌توانند تا ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

به گزارش خرداد از ایسنا، افضل توس به عنوان یکی از تعاونی‌های بزرگ فعال در بازار غیرمتشکل پولی در اوایل مردادماه و با تصمیم بانک مرکزی به بانک آینده واگذار شد تا این بانک مسئول مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های آن شده و تعیین‌تکلیف سپرده‌گذاران را البته با نظارت مراجع قضایی و بانک مرکزی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مرحله تعاونی وحدت(آرمان) به موسسه ملل و تعاونی البرز ایرانیان به بانک تجارت واگذر شد.

به هر صورت بعد از آغاز ارزیابی و شناسایی دارایی‌ها از اول مهرماه و به مدت ۲۵ روز بانک آینده تعیین تکلیف سپرده‌گذاران افضل توس را به طور مرحله‌ای و از سقف سه میلیون تومان در دستور کار قرار داد بر این اساس سپرده‌گذاران می‌توانستند در شعبی که افتتاح حساب کرده‌اند، مراجعه کرده و با افتتاح حساب جدیدی دفترچه‌های بانک آینده را دریافت و تا حدود ۱۵ روز بعد تا مبلغ سه میلیون تومان به حسابشان واریز می‌ شد.

با اینکه پیش از یک ماه از پایان مهلت تعیین تکلیف سپرده‌های تا سه میلیون تومان گذشته، اما سقف‌های بالاتر اعلام نشد تا اینکه چندی پیش نهاوندیان -معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری- اعلام کرد در جلسه‌ای که با عضویت نمایندگان سران سه قوا تشکیل شده در کنار تصمیم‌گیری برای تعاونی منحله فرشتگان سیاست‌هایی نیز برای تعاونی‌های واگذار شده افضل توس، وحدت و البرز ایرانیان نیز اتخاذ شده است.

وی گرچه جزئیاتی از این تصممیات اعلام نکرد اما گفته بود که با اجرای مصوبات تا ۹۸ درصد سپرده‌گذاران تعیین تکلیف خواهد شد. بعد از این اعلام گمانه‌زنی‌هایی بین سپرده‌گذاران افضل‌توس در رابطه پرداخت ارقام کلان گرفت. به تازگی بانک آینده با انتشار اطلاعیه‌ای توضیحاتی هر چند مبهم ارائه کرد مبنی بر اینکه پیگیری‌های لازم برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران همچنان در دستور کار قرار دارد و همان طور که معاون رئیس جمهور (نهاوندیان) و عضو کمیته پیگیری تعیین شده توسط سران سه قوا اعلام کرده است تصمیم کاملی در مورد سه تعاونی از جمله افضل توس اتخاذ شده و نتایج آن به بانک آینده ابلاغ می‌شود، بنابراین به محض دریافت این ابلاغیه برنامه زمانبندی برای انتقال سپرده‌های باقی مانده و بیش از سه میلیون تومان اعلام خواهد شد.

در حالی این موضوع از سوی بانک آینده اعلام شد که مشخص نبود جزئیات ابلاغیه و نحوه تعیین تکلیف سپرده‌گذاران چگونه است اما پیگیری موضوع از منابع مطلع حاکی از این است که در کمیته سه نفره منتخب سران سه قوا که در آن محسنی اژه‌ای به عنوان نماینده قوه قضاییه، مسعود پزشکیان نماینده قوه مقننه و نهاوندیان به عنوان نماینده رئیس جمهوری حضور دارند، تصمیم بر این شده تا سقف پرداختی به سپرده‌گذاران از سه به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و افرادی که دارای حساب‌های بیش از ۱۰۰ میلیون هستند نیز بتوانند حداکثر تا این رقم را دریافت کنند. البته هنوز جزئیات این موضوع ابلاغ نشده ولی به زودی انجام و در دستور کار بانک‌های مربوطه قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام اخیر فرشاد حیدری-معاون نظارت بانک مرکزی-افضل توس حدود ۳۶۰ هزار سپرده‌گذار دارد که در مرحله پرداخت‌های سه میلیونی تا ۷۸ درصد سپرده‌ها توسط بانک آینده پرداخت شده و تعیین تکلیف شده‌اند در مورد ۵۰ هزار حساب باقی مانده نیز در صورت پرداخت سپرده‌های ۱۰۰ میلیونی تا ۹۸ درصد تعیین تکلیف می‌شود. همچنین تا ۷۲ درصد حساب‌های تعاونی وحدت که تا سقف سه میلیون تومان را در برمی‌گیرد توسط موسسه ملل پرداخت شده بود. در رابطه با البرز ایرانیان نیز به دلیل پرونده های مدیران آنها و جریان قضایی که دارد فعلا بانک تجارت برای تعیین تکلیف سپرده گذاران وارد نشده است.

در رابطه با تامین مالی برای این پرداخت‌ها باید یادآور شد که از ابتدا قرار نبود بانک‌های پذیرنده مبلغی را از منابع خود هزینه کنند. آن طور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود قرار بر این شد تا در جریان ارزیابی و شناسایی دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های افضل توس آرمان (وحدت) و البرز ایرانیان هر آنچه کسری وجود دارد را سهامداران و مدیران آنها تامین کند. با این حال در مرحله اول پرداخت‌های سه میلیونی این پرداخت از محل منابع خود این بانک‌ها انجام شده و احتمالا برای پرداخت‌های ۱۰۰ میلیونی خط اعتباری بانک مرکزی اختصاص پیدا می‌کند برچسب ها: اخبار جدید ، موسسات ، افضل توس

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی از واگذاری معادل ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به این سازمان در قالب تأدیه مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، میرهاشم موسوی با قدردانی از رویکرد حمایتی و واقع‌بینانه دولت سیزدهم در ارتباط با پرداخت مطالبات این سازمان گفت: رویکرد و عملکرد دولت مردمی سیزدهم در زمینه پرداخت مطالبات بیمه‌ای سازمان تأمین‌ اجتماعی در بین همه دولت‌ها بی‌نظیر بوده به‌گونه‌ای که در سال‌های 1400 و 1401 حدود 170 هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان در قالب سهام شرکت‌های با سودآوری و شرایط مالی مناسب پرداخت شد.

وی افزود: در بودجه سال 1402 نیز پرداخت مطالبات سازمان تأمین‌ اجتماعی پیش‌بینی شده بود که با تعامل با سازمان خصوصی‌سازی در هفته‌های پایانی سال 1402، 25 هزار میلیارد تومان در قالب واگذاری 17 درصد سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و 27 هزار میلیارد تومان دیگر نیز در قالب بخشی از سهام باقیمانده دولت در پالایشگاه شازند پرداخت شد.

بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به 700 هزار میلیارد تومان رسید!

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین گفت: سهامی که در دولت سیزدهم در ازای مطالبات سازمان تأمین‌ اجتماعی به این سازمان واگذار شده برخلاف رویه دولت‌های پیشین، سهام کیفی و ارزشمندی بوده که از جمله آن می‌توان به سهام سودده بورسی شرکت کشتیرانی ج.ا.ا و نیز پالایشگاه شازند اشاره کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی بودجه سال 1403 در مورد پرداخت 130 هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین‌ اجتماعی، ابراز امیدواری کرد با همراهی دولت و مجلس در زمینه پرداخت مطالبات انباشته این سازمان، در سال جاری امکان سرمایه‌گذاری انتخابی در مسیر آینده‌سازی برای سازمان تأمین‌ اجتماعی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • نرخ حق الوکاله سپرده های مدت دار بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نرخ حق‌الوکاله سپرده‌های مدت دار بانک کشاورزی در سال 1403 اعلام شد
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ادعای یک خبرنگار اقتصادی؛ استقلال را به بانک زیان‌ده دادند!
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد
  • ۴۷ هزار واحد صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری