Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج- عضو شورای شهر ضمن انتقاد به تصویب لایحه دو فوریتی فروش اوراق ۴۰۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری اظهار کرد:در پروژه های مهم رئیس شورا نباید به زودی تصمیم بگیرد و ایشان به عنوان رئیس شورا باید توجه بیشتری برای اینگونه پروژه ها داشته باشد تا مسائل احساسی و غیر خردمندانه انجام نشود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غدیر مهدوی کلیشی در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح چهارشنبه در نطق پیش از جلسه با اشاره به طرح لایحه دوفوریتی ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که به تصویب شورا رسید، گفت: در هفته گذشته در زمان ۱۵ دقیقه که در مورد لایحه  اوراق مشارکت ارائه شد با هدف مالی ایجاد فاز دو قطار شهری به تصویب رسید، بنده تذکر دادم این لایحه را به زمان دیگری موکل کنید تا بیشتر در این زمینه بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود:انتشار اوراق مشارکت برای پروژه های زود بازده توجیح می شود، همچنین برای نهادهای توانمندی که  در بازده زمانی سریعتر و سر وقت صورت می گیرد.

غدیر مهدوی کلیشی با بیان اینکه با تجربیات گذشته نشان داده شهرداری کرج کارایی لازم را برای انجام دادن اینگونه پروژه ها نداشته است افزود: از جمله مشارکت شرکت سابیر در پروژه قطار شهری که سازمان ناکارامد بود.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی با این اوراق موافقت نخواهد کرد، گفت: اعتبار شهرداری در اذهان مردم و سیستم مالی نابود خواهد شد چراکه به موقع نپرداختن اقصاط این اوراق مشکلاتی را پیش خواهدآورد و پروژه قطار شهری بازدهی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: شاید این پروژه پس از ۷ سال به سرانجام خواهد رسید ودر این مدت سودهای بانکی افزایش خواهد یافت.

عضو شورا با اشاره به اینکه معمولا اینگونه فعالیت ها توسط مدیرانی صورت می گیرد که به فکر همین چند وقت فعالیت مدیریت خود هستند، افزود:اینگونه مدیریت ها به سالهای بعد وآینده شهر توجه نمی کنند، این تفکر جهان سوم است در این امر مهم شورا شهر و شهردار توجه و بررسی دقیق تری انجام دهند.

استفاده از اوراق صکوک اسلامی در پروژه قطار شهری

عضو شورای شهر با بیان اینکه معمولا برای پروژه های اینچنین از اوراق صکوک اسلامی استفاده میشود، گفت :  اوراق صکوک قابل خرید فروش در بازارهای ثانویه است و شهردار پشتوانه لازم برای پرداخت اینگونه اوراق خواهد داشت.

غدیر مهدوی کلیشی ضمن انتقاد به رئیس شورا افزود:در پروژه های مهم رئیس شورا نباید به زودی تصمیم بگیرد و باید توجه بیشتری برای این پروژه ها داشته باشد، برای پروژه ای هم که شما مخالف بودید چرا سریع رای گیری شد و این اتفاقات فاجعه است.

محمد نبیونی رئیس شورای شهر کرج در واکنش به انتقاد مهدوی کلیشی گفت: سبب اینکه این لایحه در کمیسیون به تصویب نرسیده بود در صحن علنی مطرح شد.

وی درادامه گفت: این مصوبه مورد مخالفت بنده و دو تن دیگر از اعضای شورای شهر کرج بوده است، حدود ۴۵ دقیقه روی این موضوع صحبت شد اما اعضا قانع نشدند؛ تعجب می‌کنم چطور این مصوبه از کمیسیون برنامه‌وبودجه خارج‌شده است.

رئیس شورای با بیان اینکه نکته ای که گفت شده درست و مهم است، افزود:  در این پروژه دقت بیشتری نیاز است و این تجربه سنگین برای شورا ضمیمه شود تا بررسی شود.

انتشار اوراق مشارکت سود پایین‌تری از تسهیلات بانکی دارد

عباس زارع رئیس کمسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بررسی این لایحه کار کارشناسی بوده، گفت:   حدود سه جلسه در خصوص این موضوع در شورا بحث شد ه است  و بنده به این لایحه رای مثبت میدهم.

وی در ادامه افزود: باید سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه قطار شهری کرج به شیوه‌های مختلف تأمین شود، انتشار اوراق مشارکت به سبب اینکه سود پایین‌تری از تسهیلات بانکی دارد فرصت خوبی برای شهر به شمار می‌آید، این روش‌های تأمین مالی در پروژه های دیگر قطار شهری کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نظر مخاطبین در رسانه ها  کارشناسی نیست، گفت:این پول در جیب پیمانکار نمی رود باید با این منابع هر پیمانکاری این پروژه را  انجام دهد.

نبیونی در ادامه جلسه با اشاره به  هفته پژوهش و حضور شورا و شهرداری در نمایشگاه، گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش  غرفه شهرداری و شورای شهر به بهترین شکل صورت بگیرد و تمدیدات لازم در منابع مالی انجام شود

نصیری شهردار کرج در ادامه  ضمن اشاره به عملکرد شهرداری در هفته ای که گذشت، گفت: در بخش سرمایه گذاری به صورت جدی در حال پیگیری هستیم و جلساتی با سرمایه گذاران داشتیم به یک اجماع کلی برای سازندگی در شهر رسیدیم.

وی در ادامه  افزود:  با توانمندی سرمایه گذاران  یک شرکتی ایجاد کرده ایم برای ساماندهی در طرح بافت مراداب و بافت های فرسوده را به صورت جدی وارد عمل شدیم و برای انجام این کار خوشبین هستیم.

نصیری با اشاره به موضوع حمل و نقل، ترافیک خرید اتوبوس، گفت: این موارد در حال و  بررسی است و در نظر داریم با نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری های لازم در کنترل ترافیک داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: همه موارد که نسبت به ساماندهی ترافیک است در بخش هوشمند سازی در حال انجام است که در این چهار چوب صورت بگیرد.

 شهردار کرج در مباحث توسعه محلات گفت:در مقیاس محلات در حال بررسی هستیم که  چه نوع مشکلاتی دارند و با تفکیک موضوعات ارزیابی ورصد می شوند، مناطق هایی که مشکلات بیشتری دارند در الویت هستند تا هر جمعه برای رسیدگی به نظافت لاروبی، آسفالت اینگونه محلات  طرح جهادی  صورت  گیرد.

شهردار کرج ضمن اشاره در حوزه شهر سازی نیز گفت: در حال کنترل ساختمان سازی ها هستیم و تخلفات در این زمینه کمتر شده است که در این خصوص هر هفته در شورای مدیران بررسی و تحلیل می شود.

 شهردار کرج با بیان اینکه  مساجد کانون اصلی مردم است، افزود:  مساجد را به عنوان خانه فرهنگ یا خانه مدیریت فرهنگ انتخاب کرده ایم تا مردم در آن مشارکت داشته باشند وتفکرات مردم را جمع بندی می کنیم .

وی در پایان گفت:در برنامه های کوتاه مدت در پایان سه ماه گزارشات داده خواهد شد ودر برنامه های دراز مدت برنامه ها را در جلسات شورا اعلام خواهیم کرد

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| پیام احساسی کامران قاسمپور برای جیدن کاکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در حالی بامداد دیروز برگزار شد که جیدن کاکس دارنده نشان برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز جهانی که قصد حضور در المپیک پاریس را داشت با شکست ۲ بر ۲ مقابل کالین مور در نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم، کفش‌هایش را برای همیشه در آورد و از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

در همین راستا قاسمپور با یک استوری واکنشی احساسی به خداحافظی کاکس داشته است.

او با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: ما لحظات خوب و بدی را با هم تجربه کردیم. برای من کشتی گرفتن با تو باعث افتخار بود. تو یک مرد واقعی هستی. نمی‌دانستم اینقدر خوبی تا اینکه در اسلو و بلگراد با تو دیدار کردم. تو یکی از بهترین کشتی‌گیرانی هستی که من با او رقابت کردم. به‌خاطر هر کاری که برای کشتی کردی از تو ممنونم. اطمینان دارم هر جایی باشی تاثیرگذار خواهی بود. خداحافظ جیدن رقیب سخت و قدرتمند و انسان بزرگ و فروتن.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897850

دیگر خبرها

  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • پدافند غیرعامل در برگزاری دور دوم انتخابات ری مورد توجه باشد
  • عکس| پیام احساسی کامران قاسمپور برای جیدن کاکس
  • صحبت‌های احساسی لیلا حاتمی درباره پدرش
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی