Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@15:58:50 GMT

۲۸ شهر همدان به کتابخانه عمومی مجهز شده است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۴۴۳

۲۸ شهر همدان به کتابخانه عمومی مجهز شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه ارائه خدمات به جامعه عشایر در نظر گرفته شده است، گفت: از ۲۹ شهر استان همدان ۲۸ شهر مجهز به کتابخانه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، عاطفه زارعی ظهر امروز در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین دوره کتاب و کتاب‌خوانی و کتابدار استان همدان با اشاره به اینکه هفته کتاب امسال بیست و پنجمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی است، اظهار داشت: با رصد خادمان فرهنگی در عرصه کتاب می‌توان فهمید که کتابخانه‌ها و کتابداران 12 درصد خدمات اطلاع‌رسانی را به جامعه ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ما از نظر توسعه جواب گوی جمعیت نیست، افزود: با این وجود به جمعیت خاصی و قشر گسترده‌ای خدمات ارائه می‌کنیم که این خدمات نیز باید فعال و گسترده‌تر شود.

زارعی در خصوص شعار هفته کتاب امسال کهآینده روشن با خانواده کتاب‌خوان است، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی را از درون خانواده‌ها ایجاد کنیم که در این راستا باید ساعاتی را برای مطالعه در خانه و کتاب‌ها صرف کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه 13 نفر از کتابداران استان همدان رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند، عنوان کرد: این کسب رتبه‌ها نشان‌دهنده همت کتابداران استان همدان است.

زارعی با تأکید بر اینکه تلاش‌هایی در راستای کاهش فاصله و شکاف بین کتابخانه و جامعه در حال انجام است، تصریح کرد: کمتر شدن این فاصله نشان‌دهنده این است که فعالیت‌های فرهنگی در جامعه اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات برای جامعه سوم نیز در استان همدان مدنظر قرار گرفته است، تأکید کرد: در وهله اول جامعه شهری و روستایی و امروز با ارائه خدمات جامعه عشایر نیز مدنظر قرار گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه با افتتاح کتابخانه شهر فرسفج همدان در هفته کتاب 28 شهر همدان دارای کتابخانه است، ابراز کرد: زنگنه تنها شهر بدون کتابخانه استان همدان است که اقدامات بررسی جمعیت این شهر برای احداث کتابخانه نیز در حال انجام است.

زارعی با تأکید بر اینکه 111 باب کتابخانه عمومی در استان همدان فعال است، اظهار داشت: از آن تعداد 64 کتابخانه شهری و 47 کتابخانه روستایی است.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر

احمد فرهادی با اشاره به پیشتازی شهرستان فرخ‌شهر در اجرای طرح کتابخانه‌های عمومی و کسب و کار‌های کوچک به همت کتابخانه فرهنگ دستگرد، همکاری مطلوب شهرداری با کتابخانه‌ها در ایجاد بازارچه کسب و کار‌های خانگی و کوچک در محوطه کتابخانه و دیگر حمایت‌های ارزشمند شهرداری و شورای اسلامی شهر را کاربردی ارزیابی کرد.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی همواره به دنبال بهبود و ارتقای خدمات فرهنگی خود هستند و توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و ایجاد محیط‌های جذاب برای جوانان، از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار دارد.

فرهادی اضافه کرد: در حال حاضر کتابخانه‌ها از کارکرد سنتی گذشته خود فراتر رفته و به عنوان مراکزی برای تبادل اندیشه، خلاقیت و نوآوری شناخته می‌شوند و این تلاش‌ها، بدون شک، با حمایت شهرداری و شورای شهر به نحو شایسته‌تری به ثمر خواهد نشست.

امیر کریمی‌نژاد رئیس شورای اسلامی فرخ‌شهر با مهم دانستن توجه به مباحث فرهنگی و در رأس آن کتاب، گفت: هزینه برای ترویج کتابخوانی، سرمایه‌ای ویژه و خاص است که حاصل این سرمایه‌گذاری را مرور زمان به ما نشان خواهد داد.

وی نگاه ویژه شهردار فرخ‌شهر به موضوع ترویج کتابخوانی را قابل تقدیر دانست و افزود: نخستین اقدام فرهنگی شهردار پس از انتصاب ایجاد بزرگ‌ترین نماد کتاب در چهارمحال و بختیاری بود که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته و زیبایی خاصی به شهر بخشیده است.

بیشتر بخوانید

برگزاری رویداد کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی

کریمی نژاد از فراخوان برای آثار و تألیفات نویسندگان و شعرای محلی این شهر خبر دادند که در قالب دیوار اختصاصی کتاب و به عنوان نمایشگاه آثار فرخ‌شهر در گذر زمان اجرا خواهد شد. همچنین، برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی محوطه کتابخانه آصف به عنوان خانه نهج‌البلاغه و استفاده از این محل برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به منظور رفع دغدغه‌های اهل ادب را از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورا برای ترویج کتابخوانی عنوان کرد.

سبحان نظری شهردار فرخ‌شهر نیز فاصله گرفتن از کتاب را یکی از مشکلات جامعه امروزی عنوان کرد و اهمیت ماندگاری دانش از طریق کتاب‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: فرهنگ‌سازی در زمینه کتابخوانی با توجه به پیشینه فرهنگی فرخشهر، مسئولیت مضاعفی بر دوش شهرداری قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان باید با استفاده از روش‌های نوین به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت شوند و شهرداری در نظر دارد تا با برنامه‌ریزی منظم، به ترویج کتابخوانی و پایه‌ریزی فرهنگ با کتاب ادامه دهد و امید است که با همکاری و همراهی همه جانبه، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • چین به سپر ضد حمله کوانتومی مجهز شد
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • وقف در حوزه ترویج مطالعه توسعه فرهنگی را به دنبال دارد
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر