Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:40:13 GMT

ثبت‌ نام کنکور دکتری 97 از امروز آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۴۸۱

ثبت‌ نام کنکور دکتری 97 از امروز آغاز می شود

تهران- ایرنا- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 از بعدازظهر امروز چهارشنبه اول آذرماه آغاز می شود.

حسین توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهلت ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی تا 7 آذرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: متقاضیان ضرورت دارد در مهلت تعیین شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت مبلغ 600 هزار ریال اقدام کنند؛ همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید مبلغ 5 هزار ریال بپردازند.
وی افزود: براساس ضوابط ، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند، همچنین سطح سوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی ضریب یک است.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 97 برای پذیرش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی روز جمعه 4 اسفندماه 96 در حوزه های امتحانی مربوط در یک نوبت برگزار می شود.

** ۵۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی ها ثبت نام کردند
توکلی گفت: بر اساس آمار اولیه بیش از ۵۳ هزار نفر در تکمیل ظرفیت موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور در آزمون سراسری ۹۶ ثبت نام کرده اند.
وی افزود: تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از ۲۹ مهرماه ۹۶ آغاز شده بود و ۳۰ آبان ماه ۹۶ به پایان رسید.
وی با بیان اینکه داوطلبان علاقه مند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) می توانستند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه و موسسات شرکت کنند، ادامه داد: بر اساس آمار اولیه تعداد ۵۳ هزار و ۷۹۰ نفر برای ثبت نام به دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی مراجعه کرده اند.

** 9 آذر ماه، آخرین مهلت مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش در آزمون کاردانی نظام جدید
توکلی اظهار کرد: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش در برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید از روز شنبه ۶ آبان ۹۶ آغاز شده و متقاضیان تا ۹ آذر ۹۶ فرصت دارند برای ثبت نام به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
توکلی گفت: علاقه مندان به تحصیل در این موسسات اعم از اینکه در این آزمون ثبت نام کرده یا نکرده اند می توانند برای ثبت نام در رشته تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود در شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش موسسات آموزش عالی پذیرنده با مراجعه به لینک جستجو و کد رشته در سایت سازمان سنجش، ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه با مدارک لازم به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: بر اساس آمار تا امروز، اول آذرماه ۹۶ تعداد ۸ هزار و ۳۶۷ نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید ثبت نام کرده اند.

** امشب، آخرین مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: ساعت ۲۴ امشب، اول آذر 96 آخرین فرصت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت برخی رشته های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی آزمون کاردانی به کارشناسی است.
وی افزود: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۶ از سوم آبان آغاز شده و امروز اول آذرماه ۹۶ پایان می یابد.
وی با بیان اینکه تا امروز اول آذرماه ۹۶ تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۵ نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کرده اند، ادامه داد: تمامی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی (اعم از داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام کرده و یا ثبت‌نام نکرده‌اند) می توانند بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تا مهلت زمانی اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای زیر پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و کسب اطلاع از رشته‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله نسبت به شرکت و انتخاب کدرشته محل مورد تقاضای خویش اقدام کنند.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام از پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس دانشگاه پیام نور گلستان گفت : پذیرفته شدگان به صورت غیرحضوری از امروز ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند در سایت دانشگاه پیام نور گلستان به آدرس https://reg.pnu.ac.ir ثبت نام کنند.

سعیده شمسی افزود : پذیرفته شدگان پس از ورود به سایت و با مطالعه صفحه ورودی می توانند وارد سامانه آموزشی گلستان شوند و نسبت به تکمیل و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

وی همچنین گفت : تاریخ انتخاب واحد پذیرفته شدگان جدید از ۱۵ تا ۲۸ فروردین و  تاریخ درخواست مهمان برای این دسته از پذیرفته شدگان نیز ۱۵ تا ۲۶ فروردین خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان همچنین از افزایش ۱۸ درصدی پذیرفته شدگان داوطلبان دوره تکمیل ظرفیت نسبت به پارسال خبر داد و افزود :

۵۱ هزار نفر در سراسر کشور در مرحله تکمیل ظرفیت  مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند که از این تعداد ۷۹۹ نفر سهم استان گلستان می باشد.

 

 

دیگر خبرها

  • جزییات پذیرش دکتری با آزمون مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی اعلام شد
  • تداوم ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان بدون آزمون دانشگاه پیام نور تا ١٤ فروردین
  • آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام جزئیات کنکور ۱۴۰۳/ ثبت‌نام نوبت دوم کنکور از ۷ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کارشناسی سوابق تحصیلی در پیام نور خوزستان
  • آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور
  • آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور استان
  • ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه پیام نور از امروز
  • آغاز ثبت نام از پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور
  • آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور