Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- درحالی که نمایندگان افغان و مقامات روسی همواره آمریکا به حمایت از داعش در افغانستان متهم کرده‌اند اما فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل اعلام کرد که داعش در بین مردم این کشور جایگاهی ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، بارها گزارش‌های متعددی از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در افغانستان منتشر شده، اما ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل به خبرنگاران گفت نیروهای آمریکایی و ناتو با این گروه تروریستی مبارزه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکلسون در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی گسترش داعش با وجود عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان، اظهار داشت: گروه داعش جایگاهی در بین مردم افغانستان ندارد، اما به دلیل سربازگیری از «تحریک طالبان پاکستان» و سایر مخالفان مسلح، فعالیت این گروه تروریستی نیز افزایش یافته است.

وی مدعی شد مبارزه با گروه تروریستی داعش در اولویت ماموریت مبارزه با تروریسم نیروهای آمریکایی و ناتو قرار دارد.

این در حالی است که «ماریازاخاروا» سخنگوی وزیرخارجه روسیه چندی قبل گفته بود: نیروهای آمریکایی و ناتو از داعش در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کنند و در جابه‌جایی این گروه تروریستی توسط بالگرد نقش دارند.

همچنین مقامات محلی افغان، «ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان و «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان بارها از حمایت گروه تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی انتقاد کرده‌اند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد درباره استراتژی ترامپ نمی‌تواند در شرایط کنونی جزئیاتی ارائه دهد، اما این استراتژی بر اساس زمان تدوین نشده و به اعمال فشار بر مراکز امن تروریستی تاکید شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این استراتژی نیروهای آمریکایی و ناتو می‌توانند شبکه‌های قاچاق و تولید مواد مخدر مرتبط با مخالفان دولت افغانستان را نیز هدف قرار دهند.

ژنرال نیکلسون مدعی شد: آمریکا و جامعه جهانی متعهد شده‌اند تا به گروه‌های تروریستی و حامیان آنها فشار وارد کنند بنابراین پیام ما به طالبان نیز این است که دست از جنگ بردارند و سلاح خود را بر زمین بگذارند.

وی درباره حمایت برخی از کشورها از طالبان گفت یکی از راه‌ها شکست گروه‌های تروریستی اعمال فشار بر مراکز امن آنها در خارج از مرزهای افغانستان است و در حال حاضر تلاش‌ها برای کسب حمایت پاکستان در این زمینه ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سفیر روسیه در سازمان ملل خواستار همکاری کشورهای غربی برای شناسایی عوامل اصلی حمله تروریستی اخیر مسکو شد.

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که روسیه از واشنگتن و متحدانش انتظار دارد در تحقیقات شناسایی طراحان اصلی حمله تروریستی مرگبار مسکو همکاری کنند.

نبنزیا گفت که تلاش گسترده آمریکا و متحدانش برای انحراف توجه از اوکراین، تنها باعث تقویت سوء ظن در مورد دخالت غرب می شود.

این دیپلمات ارشد روس گفت که در میان چنین تلاش‌های بی‌وقفه برای مقصر دانستن داعش و محافظت از کی‌یف به هر قیمتی، بحث دخالت سرویس‌های امنیتی غربی در سازمان‌دهی این حمله تروریستی همچنان مطرح است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۵ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر زخمی شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه روز بعد ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده، به‌ویژه ۴ نفر متهم در فیلم منتشرشده که با ماشین قصد فرار به اوکراین را داشتند. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

گروه تروریستی داعش مسؤولیت این حمله مرگبار را به عهده گرفت، اما «الکساندر بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه تأکید کرد که آمریکا، انگلیس و اوکراین نیز پشت این حمله تروریستی قرار دارند و احتمالاً از عوامل داعش استفاده کرده‌اند.

کد خبر 6078140

دیگر خبرها

  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • روسیه: غرب در شناسایی طراحان اصلی حادثه مسکو همکاری کند
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • ادعای آمریکا درباره رهگیری چند پهپاد ایرانی
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود