Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم آب های ورودی به سدهای تهران بر اساس آخرین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی تا ۲۴ آبان‌ماه جاری، بیش از ۸۰ میلیون مترمکعب بوده است.

ایران آنلاین / براساس آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی تا ۲۴ آبانماه جاری، حجم آب های ورودی به سدهای تهران ۸۴ میلیون متر مکعب بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که حجم آب ورودی به سدهای تهران از ابتدای مهرماه ۹۵ تا ۲۴ آبان‌ماه سال گذشته ۷۴ میلیون مترمکعب ثبت شده است.

بنابراین گزارش، در مدت زمان ذکر شده،‌ میزان حجم ورودی آب به سدهای ماملو و لتیان برابر ۲۷، لار ۲۲،‌کرج ۲۰، و طالقان ۱۵ میلیون مترمکعب بوده است. همچنین میزان خروجی آب از سدهای تهران از ابتدای سال آبی تا ۲۴ آبانماه جاری برابر ۲۲۲ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۱۳ میلیون متر مکعب، ۴ درصد افزایش داشته است.

هم اکنون درصد پر بودن مخازن سدهای ماملو ۷۵، کرج ۷۰،‌طالقان ۶۴، لتیان ۶۰ و لار ۷ درصد است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سد ماملو ۱۰ درصد و سد لار ۹ درصد افزایش داشته اند. سدهای لتیان ۸ درصد و کرج یک درصد کاهش داشته و در سد طالقان تغییری حاصل نشده است. در مجموع حجم مخازن سدهای ۵ گانه تهران تا این زمان ۶۹۳ میلیون متر مکعب است که نشان ازآن دارد که ۳۷ درصد حجم مخازن سدهای تهران پر است.

در این گزارش آمده است، میزان پر بودن حجم مخازن سدهای تهران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳ درصد افزایش همراه بوده است.  

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر

در سال ۱۴۰۳ و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود ۴۰ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، سد شیرین‌دره یک سد خاکی با هسته رسی بر روی رودخانه شیرین  از سرشاخه‌های رودخانه اترک  است که در شهرستان مانه و در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی شهر بجنورد واقع شده‌ است. کار ساخت این سد با گنجایش مخزن 91 میلیون مترمکعب در سال 1375 آغاز و در سال 1384 سد آبگیری و افتتاح شد. این سد از سال 1398 تاکنون با مشکل شدید کم بارشی و خشکسالی رودخانه اترک مواجه بود و موجب شد سطح آب در مخزن سد به کمترین میزان خود در در دهه گذشته برسد.

در سال 1403 و با افزایش بارش‌های بهاری این روزها وضعیت ذخیره آب در سد شیرین‌دره به وضع مناسب رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود در سال آبی جاری حدود 40 میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شود. با توجه به اینکه شیرین‌دره مهم‌ترین منبع تأمین آب بجنورد است، افزایش ذخیره مخزن این سد از اهمیت اساسی برخوردار است.

سالانه 600 هزار مترمکعب رسوب‌گذاری در مخزن سد شیرین‌دره پیش‌بینی شده بود، اما در این سال‌ها سالانه 400 هزار مترمکعب، بیشتر از پیش‌بینی‌ها گل و لای وارد مخزن سد شده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • ۷۰۰ میلیون مترکعب آب وارد سیستان و بلوچستان شد
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد