Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:42:43 GMT

وقف های قرانی در بشرویه تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۱۶۰۵

وقف های قرانی در بشرویه تقویت شود

بشرویه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در حوزه موقوفات قرانی در شهرستان بشرویه ضعیف هستیم که بایستی در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام منصور هاشمی ظهر چهارشنبه در همایش یاوران وقف شهرستان بشرویه گفت: اوقاف دارای سه ماموریت کاری مهم است  که یکی از آنها تولیت بقاع متبرکه است و ما خرسندیم که کار خدمتگزاری به ۹۸ بقعه متبرکه در استان خراسان جنوبی را عهده دار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در بقاع متبرکه استان به دنبال فراهم نمودن زیرساخت ها و امکانات لازم برای مردم هستیم و در این راستا امروز بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع در بقاع متبرکه ساخت و ساز انجام می دهیم.

حجت الاسلام هاشمی گفت: دولت تاکنون به خوبی همراه ما بوده است اما امسال تاکنون هنوز پولی برای ما واریز نشده لذا ۳ میلیارد تومان برای بقاع وام گرفته ایم و از ابتدای سال نیز سه میلیارد تومان دیگر نیز برای انجام خدمات عمرانی در بقاع متبرکه هزینه کرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در شش ماهه نخست سال نذورات مردم استان در بقاع متبرکه نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: مردم استان در مباحث فرهنگی نیز از اوضاع بسیارخوبی برخوردار هستند چراکه در زمان برگزاری مراسمات فرهنگی مذهبی در بقاع متبرکه شاهد حضور جمعیت چشمگیری هستیم.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: مردم در بقاع متبرکه از متولیان اوقاف جلوتر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: وظیفه دوم ما در این نهاد در حوزه وقف است و ما در این زمینه مجری امین موقوفه هستیم.

وی گفت: افتخار اوقاف مستاجرین موقوفه هستند و جز شرکای ما محسوب می شوند چرا که به کمک کرده و با پرداخت اجاره به ما فرصت اجرای برنامه می دهند.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: امروز نیازمند پیدا کردن سرمایه گذار در املاک موقوفه هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از متولیان اداره اوقاف خواست تا نسبت به مستاجرین موقوفات با احترام برخورد کنند.

وی افزود: مستاجرین خوش حساب در هر حوزه ای سبب افتخار و مباهات ما هستند چرا که نمی گذارند نیات واقفین خیراندیش معطل بماند.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: برای وقف هرکسی بخواهد اقدام کند در اولین مرحله حتما بایستی سند مالکیت داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه تیم مشاوره وقف در مرکز استان فعال می باشد گفت: به کمک این تیم به افراد واقف مشاوره داده و سعی میکنیم تا افراد در زمینه های مختلفی از جمله رفع گرفتاری جوانان، هزینه تحصیل دانش آموزان کم بضاعت و رفع مشکلات درمانی وقف کنند.

وی افزود: امروز مشکلات جامعه گسترش یافته و ما نیز در حوزه وقف باید متناسب با نیاز و مشکل جامعه پیش رویم.

حجت الاسلام هاشمی سومین وظیفه اوقاف و امورخیریه را در حوزه قران عنوان کرد و گفت: اوقاف متولی برگزاری تمامی مسابقات قرانی می باشد و خرسندیم که ایران در مسابقات بین المللی حرف اول را می زند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: افتخار ما ایرانی ها این است که رهبر ایران قرانی ست و مسئولان نیز برای قران خادم هستند.

وی اظهار داشت: متاسفانه موقوفات قرانی ما بسیار کم است به گونه ای که نوع هزینه های قرانی در بشرویه از استان تامین می شود لذا بایستی موقوفات قرانی را در بشرویه تقویت کرد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: در ۴ سال گذشته تعداد ۱۴ هزار نفر در زمینه حفظ قران در استان کار کرده اند.

وی تفکر اسلام را تفکری زیبا و بی مانند دانست و افزود: زیبایی تفکر اسلامی در وقف عام مشهود است به گونه ای که ما تمام اقدامات خوب را برای همه می خواهیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد

حاجیه طوبی فلفل زاده مادر شهید علی محمدی مقدم در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر مادر شهید ساعت ۱۰ امروز از هیئت مهدیه تشییع و  به سمت گلزار شهدای شهر بشرویه در قطعه صالحین به خاک سپرده می شود. 

شهید والامقام علی محمدی مقدم در سال ۱۳۴۵ در بشرویه متولد و سرانجام در ۹ تیر ۱۳۶۶ در منطقه سقز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری پویش قرانی نوگل من در جغتای
  • سفر دولت سیزدهم به استان، بارقه های امید را تقویت کرد
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند