Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد-بزرگ‌ترین باغ وحش ایران در مشهد وجود دارد، اما همین «بزرگ‌ترین» هنوز برای انتقال و جانمایی درست آن تعیین تکلیف نشده؛ این در حالی است که مسئولان بارها قطعی بودن تغییر مکان این باغ وحش را از طریق رسانه‌ها اعلام کردند.

قدس آنلاین-گروه استان ها-هنگامه طاهری: به گفته مالک باغ وحش وکیل آباد، باغ وحش در حال حاضر با بیش از ۸۰۰ گونه جانوری، نیازمند توسعه از چهار هکتار به ۲۵ هکتار است و این در حالی است که انتظار حیوانات باغ وحش مشهد برای کوچ از بافت شهری، طولانی شده و بی‌توجهی مسئولان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این خصوص با اینکه مهدی رستمی عنوان می‌کند از چهار سال پیش برای انتقال باغ وحش به خارج از شهر از منابع طبیعی و محیط زیست درخواست زمین کرده، اما معاون نظارت پایش اداره کل محیط زیست استان عنوان می‌دارد: برای سرمایه گذاری در این زمینه سرمایه گذار باید اقدام به خرید زمین کند.
او گفت: ما می‌توانیم در مورد جذب سرمایه گذار برای مدیریت باغ وحش ملک آباد فراخوان بدهیم هر چند در این خصوص اولویت را برای مالک فعلی باغ وحش قائلیم، اما دادن زمین در محدوده وظایف ما نیست.
محمد عرفانی همچنین افزود: ما از مالک باغ وحش وکیل آباد خواستیم نقشه و الگویی ارائه کند که پس از تصویب در صورتی که سایر ارگان‌ها هم تأیید نمایند، اقدامات مد نظر ابلاغ شده و بر اساس آن چارچوب باغ وحش مورد باز سازی و احیا واقع شود.
وی ادامه داد: باغ وحش فعلی در سنوات گذشته بدون برخی استانداردها بوده، بنابراین نقشه‌ای که مالک باغ وحش ارائه کند، پس از رفتن به کمیته فنی استان به استانداری رفته و در صورت موافقت ارگان‌های مرتبط در خصوص آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
عرفانی گفت: این استانداردهایی که رعایت نشده، مواردی بوده از قبیل فضاهایی نامناسب برای حیوانات، تنوع زیاد حیوانات که موجب شده شرایط نگهداری آن‌ها سخت شود و...
او تصریح کرد ما دنبال تعطیل کردن باغ وحش نیستیم، بلکه به دنبال بهبود شرایط برای نگهداری حیوانات و تأمین رضایت بازدید کنندگان هستیم.
معاون نظارت پایش محیط زیست استان یادآور شد: در جریان پیگیری مالک باغ وحش برای رفع مشکلات در این خصوص هستم. اما چنانچه شرایط مطلوب حاصل نشود، به طبع اقدامات قضایی صورت گرفته و برخورد قانونی می‌شود.
مهدی رستمی، مالک باغ وحش نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که در صورت مشارکت سرمایه گذار حاضر است جمع آوری حیوانات و نگهداری از آن‌ها را خود به عهده بگیرد.
وی روند ساخت باغ وحش جدید را با مشکلات موجود، طولانی عنوان کرد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: «هدف از به کارگیری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین، اعمال قانون به‌منظور کاهش ترافیک و ایجاد نظم بیشتر است.»   به گزارش مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: «در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخورد‌ها به صورت جدی انجام شده است و کار‌های جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.»   وی افزود: به‌زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودرو‌هایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این تردد‌ها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.   معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جا‌هایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • پارک‌های بانوان شهر خرم‌آباد ساماندهی می‌شوند
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی